Ver la versión completa : Ononis reclinata
Raul Sintes
30/04/2016, 17:26
Un altre petita flor que tenim a l'illa, viu a prop de la mar entre pedregals i aprop de pinars.
Aquesta petita floreta fa entre 8 i 10 mm. de diàmetre.
5885
Jaume Franch
01/05/2016, 11:14
Una preciositat de flor i de foto.
T'imagino allargat en terra.
Tens els paràmetres a mà? M'interessan.
EscarapelaFF 40x
Raul Sintes
01/05/2016, 16:49
Iso 200: f/4,5; vel 1/1250; macro Tamron 90 mm; mirall alçat; disparador a distància i mediciò amb cartolina gris del 18%.
Jaume Franch
01/05/2016, 23:57
Ja sé que es dóna per descomptat, però deixem dir que l'has fet amb tres peus, no?
Gràcies per els EXIF.
No sembla que hi hagi una cartolina gris darrera. :confused:
Raul Sintes
02/05/2016, 16:40
Ja sé que es dóna per descomptat, però deixem dir que l'has fet amb tres peus, no?
Gràcies per els EXIF.
No sembla que hi hagi una cartolina gris darrera. :confused:
Està fète amb trespeus. La cartolina o targeta gris del 18% l'he utilitzada per fer la mediciò de la llum al damunt de la flor.
Jaume Franch
02/05/2016, 19:04
Està fète amb trespeus. La cartolina o targeta gris del 18% l'he utilitzada per fer la mediciò de la llum al damunt de la flor.
A, disculpa, ho havia entès malament.
Antoni Cladera
03/05/2016, 10:01
polida!! Una cosina de l'endèmica Ononis crispa! bona Raul.
Joan A. Gomila
07/05/2016, 10:11
En tema de flors soc 4 zeros a l'esquerra però voldria fer una pregunta tècnica referent al tema de la cartolina gris 18%...
En el meu portatil veig la foto una mica subexposada, no se si algú més ho veu com jo... i em sorpren que s'hagi pres la medició amb la cartolina i que no quedi exposada correctament.
Potser estic equivocat i sa meva apreciació no és correcte, però en cas de tenir raó, podria ser que les condicions de llum haguessin canviat des del moment de fer la medició fins al moment de fer la foto, pel pas d'un nuvol davant el sol per exemple?
Jaume Franch
07/05/2016, 22:20
Però, lo de la cartolina, que no és per calibrar els colors?
Dieu-me ignorant.
Joan A. Gomila
08/05/2016, 09:35
Hi ha molts articles per internet pero aquest em sembla que ho explica de manera senzilla, Jaume: http://clubdefotografia.net/consejos-para-utilizar-la-carta-gris-gris-18/
Quina meravella de flor i de foto!!. Felicitats de nou, Raül!
Cartrolina gris 18%. Suposo que cadascú la far servir com millor li vagi pel seu tipus de fotos. Jo la faig servir només quan vaig a poliesportius per ajustar el balanç de blancs. Aixó -amb aquest tipus d'il·luminació artificial- és molt més precís que seleccionar a la càmera qualsevol dels preajustos que té establerts. No sé si totes les càmeres permeten fer-ho, però la D700 permet desar en memòria dues lectures/ajustos diferents per si és un lloc habitual per fer-hi fotos. Jo, sense anar més lluny, tinc en memòria per activar-la quan vulgui la lectura del Palau Blaugrana. No he fet servir mai la cartrolina per mesurar l'exposició, així que no puc opinar.
Raul Sintes
08/05/2016, 19:09
Hi ha molts articles per internet pero aquest em sembla que ho explica de manera senzilla, Jaume: http://clubdefotografia.net/consejos-para-utilizar-la-carta-gris-gris-18/
Quant faig fotografies a flors, empro la cartolina gris per establir el balanç de blancs de la foto i ho faig seguint el mateix método que explica aquest article, en el punt segon. És a dir, poso la cartolina gris al damunt de la flor, nivell el balanç de blanc fins deixar-lo a 0, trec la cartolina, enfoc i dispar.
Jaume Franch
08/05/2016, 19:23
O sigui, per medir les dues coses : balanç de blancs i exposició correcte, no?
Joan A. Gomila
08/05/2016, 23:12
Raul, em pens que no t'has explicat bé, ja que el segon mètode que explica és per a calcular l'exposició correcta i tu dius que l'empres pel balanç de blancs....
Jaume, així és.
Antoni Cladera
09/05/2016, 08:49
bona Raul...
jo no som partidari de fer-ho així com diu l'article ja que una vegada canvien les condicions, o be ens anamam a un altre lloc... potser no pensem a tornar a fe graduar el wb.
Al meu cas, quan arrib a una flor.. paisatge... el que faig es fer una foto incloent-hi la tarja gris (és igual els K que tenguis posats...)
Un cop a casa sel·leccion les fotografies "afectades" per la tarja gris i a ACR o lightroom amb el punter(contagotes) de WB faig un clic damunt la tarja gris. D'aquesta manera totes les fotografies quedara amb el WB correcte. Tambe es pot fer nomes a la foto que conte la tarja i després es sincronitza aquest ajust amb les altres.
les pampalònies, segons quines orquídies...moda..són les més afectades.
d'aquesta manera, seguint aquesta feina senzilla i metòdica, no he de tocar cap ajustament en càmera.
Jo faig servir la tarja "Color cheker passport" i va realment be! ja que inclus et dóna la possibilitat de manipular lleugerament el resultat.
Jaume Franch
09/05/2016, 10:42
Gràcies , Toni.
Raul Sintes
09/05/2016, 20:07
Gràcies Toni, intentaré de fer-ho així a veure si me n'en surt!!
Francisco Aviles
26/05/2016, 16:22
Molt, Bona Raul !!