PDA

Ver la versión completa : Qui la coneix?

Raul Sintes
03/04/2016, 19:43
Aquesta és una petita planteta que vaig trobar dijous matí a un d'aquests camins poc transitats del terme d'Alaior.
Diria que és una flor de la familia de les Cruciferaes, però no he sabut identificar-la. l'he deixada amb aquest format per comparar el seu tamany ja que no crec que sobrepassès els 10 cm d'alçada tota la planta.

5764

Jaume Franch
03/04/2016, 19:52
Jo no ho sé, Raül.

Antoni Cladera
04/04/2016, 09:29
Raul... Donem més pistes.... Substrat, una altra perdpectiva...

Raul Sintes
04/04/2016, 18:05
Raul... Donem més pistes.... Substrat, una altra perdpectiva...
La vaig trobar a n'es camí d'en Russi as terme d'Alaior, ja sabs aquella zona molt aprop de ses pedreres de grava, tot és sauló i terre de mata que solem dir per aquí.
En quant a altre perspectiva, sa que vaig fer de dalt em va quedar desenfocada i la vaig esborrar.
No sé si en un altre indret es fa més gran peró aquí, totes ses que hi havia eren d'una alçada de 10 cm com a màxim i no record que fessin roseta bassal.

Bep Taltavull
05/04/2016, 18:34
Jo, ni "flowers" ;)

Antoni Cladera
06/04/2016, 22:39
Raul,
no he pogut descifrar la forma. En Marc Moll tampoc mha pogut ajudar.... Nyetes!

Jaume Franch
10/04/2016, 19:48
Pot ser un Chelidonium majus ? Herbe d'orenetes o Celidonia Mayor (Cast.)
https://ca.wikipedia.org/wiki/Celid%C3%B2nia
:rolleyes:

Raul Sintes
11/04/2016, 19:03
Pot ser un Chelidonium majus ? Herbe d'orenetes o Celidonia Mayor (Cast.)
https://ca.wikipedia.org/wiki/Celid%C3%B2nia
:rolleyes:

Jo diria que no ho és, entre altres coses perque aquesta planta és molt pilosa i la Celinonia no ho és encare que la flor semble que si, ja que és gairebé idèntica. Per altre costat, em va sorprendre les mides de la planta, no feiaz més de 10 cm. d'alçada.
Pot ser que a una altre indret cresqui més, però no ho sé.

Sebastia Lluch
11/04/2016, 20:51
Bona tarde companys , esta dificil pero me podria esser Fumana laevis? . Clar que aixi no seria una Cruciferae pero no trop mase cose mes ases guias de plantes. Salut

Raul Sintes
29/04/2016, 20:26
Bingo!! Crec que l'has encertada Sebastià. Segons en Pere Fraga, diun que en Rodriguez Femenías la va citar per primera vegada a La Cucanya del terme d'Alaior i allà és on jo la vaig fotografià. Ara ja n'estic segur. Moltes gràcies per la informació.