Ver la versión completa : Far i Lluna
Jaume Franch
27/03/2016, 21:49
...i dos companys fent fotos ahir vespre, en Raül i en Carlos S.
Vam arrivar amb un cel serč i tot estelat. Poc després van sortir núvols prims i ens van xafar la nit.
Tot i així, el "ja que hi som" ens va animar a fer proves. En Carlos en va fer algunes de ben interessants. Espero que us les mostri.
Aquesta és la única foto decent que he pogut treure'n de la vetllada.
Raül, trobes a faltar qualque cosa a la foto? :rolleyes:
5729
Nikon D750 - 22-140mm a 22mm - ISO3200 - 20" - f/4
Com segurament em direu, la puc retallar per dalt i deixar-la com una panorŕmica, oi?.
Joan A. Gomila
28/03/2016, 10:26
Jaume: a jo em sembla una molt bona foto. I en aquest cas jo en tenc dubtes sobre si retallar-la o no.....m'explic: tractant-se d'un paissatge, tot i que podriem dir que aquest cel no aporta gaire cosa a sa foto, el que si fa és ajudar a l'espectador a ficar-se dins s'escena.
Els blancs estan passats i son irrecuperables, perň en aquest tipus de fotografies és normal que quedin així i per tant mai ho veig com un defecte o al manco no li don gaire, per no dir gens, d'importŕncia.
L'única cosa que em molesta és la taca de llum que hi ha devora el far. Ignor si tenies posat es parasol i en cas de que no el tinguessis també ignor si hauria ajudat a reduir aquest efecte.
El que més m'agrada és situació de sa lluna respecte al focus del far.
Pedro Riveiro
28/03/2016, 11:05
Molt bona la fotografia, yo la retallaria una mica per la part superior,
Jaume Franch
28/03/2016, 15:01
La taca de llum és insalvable. En vaig treure un altre a l'altre costat. Duia el parasol posat.
Quč us sembla aquests retalls?: (jo em quedo amb el segon retall)
5731
5732
Carlos Silvestre
28/03/2016, 15:10
Una pena el agua remansada en la que se queman los reflejos del faro...ˇy la puńetera camioneta! Así y todo es una buena fotografía.
Carlos Silvestre
28/03/2016, 15:41
Jaume ży este formato que evita el reflejo del agua? Perdón por sobar tu foto.
5736
Estic per dir-te que jo em quedaria amb el format original, Jaume.
Xec Gomila
28/03/2016, 17:18
Jaume, jó tampoc la retallaria... sa meva opinió es que les pocas estrelles que es veuan acaben de omplir la escena nocturna... el far cau una mica a la dreta...
-- molt bona foto... m'agrada...
Salutacions...
..
Jaume Franch
28/03/2016, 19:15
Carlos: He comentado muchas veces que podeis usar mi foto, versionarla y subirla en el mismo hilo si ello hace que sea más entendedera que el texto. Como tengo escasas fotos de Favaritx ( no como otros :rolleyes:) me gusta que salga el lago y debo aceptar ese maldito reflejo quemado. La autocaravana no me molesta del todo; parece una invitación a dormir en Favŕritx. Te habrŕs dado cuenta que falta un coche, no?
Vicenç: Jo quasi que també, per lo que diu en Xec, que es veuen alguns estels i omple el context.
Xec: D'acord amb lo dels estels. Efectivament , el far i la caseta estŕn rotats. Deu ser una deformació de lent, que no he sabut com arreglar sense modificar l'horitzó.
Carlos Silvestre
28/03/2016, 20:20
Carlos: He comentado muchas veces que podeis usar mi foto, versionarla y subirla en el mismo hilo si ello hace que sea más entendedera que el texto. Como tengo escasas fotos de Favaritx ( no como otros :rolleyes:) me gusta que salga el lago y debo aceptar ese maldito reflejo quemado. La autocaravana no me molesta del todo; parece una invitación a dormir en Favŕritx. Te habrŕs dado cuenta que falta un coche, no?
Vicenç: Jo quasi que també, per lo que diu en Xec, que es veuen alguns estels i omple el context.
Xec: D'acord amb lo dels estels. Efectivament , el far i la caseta estŕn rotats. Deu ser una deformació de lent, que no he sabut com arreglar sense modificar l'horitzó.
Era solo una posibilidad. Sí...no veo el coche:very_drunk:
Bep Taltavull
28/03/2016, 21:49
M'agradaria molt si no fos pel reflexe del far a la bassa, que em molesta moolt, per tant, em quedo amb la versió d'en Carlos.
Francisco Aviles
29/03/2016, 14:54
A jo m´agrada mčs sa primera.
Bona foto Jaume !!
Jaume Franch
29/03/2016, 15:41
Grŕcies companys!.
Raul Sintes
30/03/2016, 18:54
Molt bona Jaume, (no se si pretens explicar a tothom que vos vaig deixar tirats per Favaritx, jaja.) Jo no retallaria gens la foto, ja que els estels a la part superior aporten interés a la fotografia.
Jaume Franch
31/03/2016, 08:47
Molt bona Jaume, (no se si pretens explicar a tothom que vos vaig deixar tirats per Favaritx, jaja.) Jo no retallaria gens la foto, ja que els estels a la part superior aporten interés a la fotografia.
Lo de "deixar tirats" ho dius per el meu comentari al inici del fil, on diu : "trobes a faltar qualque cosa a la foto?.
Antoni Cladera
31/03/2016, 09:26
bono... sa foto m'agrada Jaume. Els problemes que veig són purament de l'objectiu (aquest i molts altres): el flare que veim a l'esquerra del far només el mig salvam corregint l'angle d'incidčncia de la lent a una zona que es pugui llevar o disminuir en postprocés. Els fars de Mallorca no tenen aquest problema ja que molts són de llum fixa no rotatňria i pots fer tapats entre intervals del far.
L'altre problema, més salvable amb pacičncia és la deformació de les rectes (far i columnes) que sovint entre en conflicte amb la linia de l´horitzó. Aqui si que hem de jugar amb la deformació de lent de Ps.
I responent a Joan Antoni, el parasol poca cosa farŕ ja que la incidčncia de la llum en aquests casos és frontal. Perň a vegades els flares són agraďts (poques vegades)
salut!
Jaume Franch
31/03/2016, 15:40
Grŕcies , Toni!!!.
Raul Sintes
31/03/2016, 16:59
Lo de "deixar tirats" ho dius per el meu comentari al inici del fil, on diu : "trobes a faltar qualque cosa a la foto?.
és clar que si!!
Joan A. Gomila
01/04/2016, 14:18
Grŕcies per sa puntualització, Toni, jo em pensava que es parasol també podia ajudar, perň ja m'en adon de que no, jejeje.