Ver la versión completa : Matinada al pont
Lluis Surralles
04/03/2016, 00:25
El Pont del petroli de Badalona està de moda. S´hi han grabat varis spots d´anuncis de publicitat i està sortint a molts concursos. L´altre dia hi vaig tornar a fer una sessió ( de fet el tinc molt a la vora). Que us sembla?5581
Jaume Franch
04/03/2016, 01:19
Crec que l'hauràs de tornar a pujar; només pesa 65K i, per tant, sospito que l'original que vols pujar té més qualitat.
Revisa els paràmetres de pujada.
Lluis Surralles
04/03/2016, 09:47
Jaume: jo ja sé que no es una gran foto, per tant no sé si val la pena tornar-la a pujar. Gràcies pel consell.
Antoni Cladera
04/03/2016, 11:11
Idò ja la trob un contrallum ben resolt amb l'únic però de la caiguda de l'horitzó...
salut!
Que vulguis matinar, val, no ho comparteixo però ho respecto :cool:; però del Pont del Petroli te'n recordo de millors de fotos, Lluis.
Toni, perdona però… ara la mesureu en "collonèsimes" la caiguda de l'horitzò?. Crec que és més un efecte visual que no pas real, aquesta caiguda. Val, d'acord, està una mica desnivellat, però a mi em dóna només una collonèsima i mitja, de desnivell. :very_drunk:.
Joan A. Gomila
04/03/2016, 19:54
Crec que com diu en Toni el contrallum està ben resolt.
Sa foto en si és senzilla però ben composada.
En quan al desnivell de la mar, de vegades volem cercar molt la perfecció i potser ens passam una mica: que si linees ben horitzontals o verticals.... Potser no faria falta filar tan i tan prim i tan sols fixar-nos amb coses més esencials de les fotos, sempre i quan el desnivell no sigui tan pronunciat. De fet, i no vull ser "tocacollonèssimes", si em permets, Vicenç emprar aquest nou mot ei-2, hi ha algunes altres fotos penjades al tema del mes que també adoleixen d'aquest defecte i açò no lleva que siguin bones fotos.
Lluis Surralles
04/03/2016, 20:44
La foto es molt simple i es cert que del pont s´en ha tret molt de profit. He vist unes quantes fotos precioses d´aquest indret. Quan al desnivell, si n´hi ha, es fàcil de corregir. Gràcies, companys.
Jaume Franch
04/03/2016, 22:59
Com que veig que no la penses pujar amb laqualitat que deu tenir, passo a comentar-te-la
M'agrada.
Jo la veig be en quant a llums i composició.
Més que desnivell jo crec que el que notem podría ser corbatura de lent?.
En Joan A.,diu que potser no faria falta filar tant i tant prim. Jo crec que sí, sobretot quan es tracta d'una bona foto.
La tendència general al comentar les fotos dels demés és a dir lo bones que són i després es diuen les millores que es creu podria tenir. Jo no hi donaría més voltes i seguiría amb aquesta tònica de reconeixement però també de crítica constructiva, com sempre fem.
Lluis Surralles
05/03/2016, 08:02
Gràcies, Jaume. El que té de bò el FF es precisament aixó, la llibertat i confiança amb que es comenten les fotos. El fet de que no la vulgui tornar a penjar amb mes qualitat, qe la té, es perque, com que no serà fotofindera, ho considero una perdua de temps. No vull que creieu que es una desconsideració vers la vostra opinió. Ja us vaig dir que em va molt bé penjar les fotos al FF perque les vostres critiques, que sempre son constructives, m´ajuden de cara als concursos i mostres de la Agrupació a la que peertanyo. Quan a lo del desnivell del horitzó. estic d´acord en que cau una miqueta. No es curvatura de lent perque està presa amb un 80-200 a 200 pero aixó es molt fàcil de corregir. No sé si us heu fixat que l´horitzó no es totalment recte sino que te unes petites protuberàncies degut al fet de haber tirat amb tele.
Antoni Cladera
05/03/2016, 08:09
Joan Antoni... No entenc el que vols dir. Aquest apartat és el de crítica no pas tema del mes. I si és crítica crec que shan de dir les coses que hom ho veu. Si no es diu i commençam al "què polit i bla bla bla (modus friendly) no es millora. Si no hem de filar prim les penjam al facebook i que ens omplin de "likes" :-)))))
Jaume, és indiferent la natura del defecte(aberració o falta de nivell) però si jo veig una incongruència visual la dic, no trobes?
Si, és veritat, adolei-xo de "tocacollonessimisme", Vicenç, (és la 1a incongruència visual que veig a les fotos)...però fins ara aquesta dolencia era compartida per molts a les crítiques de les fotos... :-)
Me fa gràcia perquè veig crítiques en quant a defectes subjectius inapreciables o sense importancia i me "criticau" un d'objectiu... (Modo bon rollo On).
Al darrer Fotobosco es va donar el 1r premi, de mes de 1000€, a una fotografia torta i plena de taques.... Ahi lo dejo....
Aquest apartat des foro és e millora i crítica. Estic amb en Jaume...
Joan A. Gomila
05/03/2016, 08:43
Jaume i Toni: primer de tot disculpar-me perque crec q no m'he expresat prou bé. No estic en desacord amb el que deis. El que volia expresar és que moltes no ens hem de quedar només amb sa part defectuosa de sa foto i que un defecte, que en el cas de nivell d'horitzó de la mar te fàcil solució, no ha d'impedir valorar altres aspectes i quedar-nos tan sols amb es nivell de la mar. I tampoc vull dir que en aquest cas ho hagis fet, Toni. Ho dic a nivell general i sense personalitzar-ho en ningú ni en una foto en concret.
Antoni Cladera
05/03/2016, 09:02
;-)
Jaume Franch
05/03/2016, 15:59
Cap pega.
Bep Taltavull
05/03/2016, 17:30
A mi m'agrada tal com la presentes, em recorda, en quant a concepte, la que vaig pujar de la posta de sol amb el campanar. Bons tons :very_drunk:
… Si, és veritat, adolei-xo de "tocacollonessimisme", Vicenç, (és la 1a incongruència visual que veig a les fotos)...però fins ara aquesta dolencia era compartida per molts a les crítiques de les fotos... :-)
Toooooniiiiiii, que em sembla que no m'has entès. No he dit mai que practiquis el "tocacollonesimisme" (tot i que de vegades és saludable el practicar-lo), sinó que ho mesuraves en collonèsimes (que com molt bé saps, una collonèsima és una mesura d'apreciació molt, molt petita). Jo, de fet, estic a punt de comprar-me per Internet un microcollonesímetre digital (aparell d'alta sensibilitat per mesurar les micres de collonèsima), marca ACME. :cool:.
Toni, comparteixo el teu comentari, i és precisament perquè el comparteixo, perquè sé com valores tots els aspectes d'una imatge, perquè normalment tu vas més enllà a l'hora de valorar una foto, perquè tens en compte equilibris de masses, volums i llums, espais negatius i espais positius, proporcions, etc, etc, que em va sorprendre que el teu únic comentari fos el petit desnivell de l'horitzó. Res més. Però veig que no em vas saber interpretar, i quan això passa, sempre acostuma a ser per culpa de qui parla, no de qui interpreta. :very_drunk: