Iniciar sesión

Ver la versión completa : Cala Morell

joangomila
24/12/2011, 15:50
Primer de tot demanar disculpes per que fa un parell de dies vaig penjar una altra versió d'aquesta foto i m'en vaig adonar que tenia una errada garrafal en l'edició. Per aquest motiu vaig eliminar el fil i la torno a penjar ara amb les correccions fetes.
Val a dir que la nit en que en Bep i jo vam anar a fer aquestes fotos a tots dos ens semblava que s'enfocament no era prou correcte i per aquest motiu no m'havia decidit a fer-ne el processat. Després en fer-ho, tenint en ment que potser l'enfocament no era correcte vaig fer un processat massa ràpid i sense afinar prou certs detalls. Per sort, una volta penjada al fòrum, m'en vaig adonar que tot i que el tema de l'enfocament pogués condicionar el resultat final el que no podia fer era fer un processat tan descuidat, per tant, com que rectificar és de savis, he preferit fer un processat més correcte i, ara si, ja podeu deixar la vostra opinió.
Moltes gràcies i bon Nadal a tots!!!!

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11369 6&g2_serialNumber=1

raulsintes
24/12/2011, 17:55
És una fotografia espectacular i d'una qualitat insuperable; Pot ser que cau una mica cap a la dreta.
En tot cas, transmet una serenor que contagia. Felicitats.

imported_admin
24/12/2011, 18:18
Precioso paisaje y espectacular ciello estrellado. :o
Para mi gusto, lo he probado aparte, le daría algo más de luz a lo que no es el cielo.
Ens podries explicar un poquet la tècnica o donar les dades EXIF.
Imagino que aquesta imatge és composició de dues fotos, no?.
Fotofindera. [smiley=thumbsup.gif]

joangomila
24/12/2011, 19:20
Gracies, Raul.
Jaume: pel que fa al tema de donar més llum a la zona que no és cel he de dir que l'he enfosquit aposta aplicant un degradat. Efectivament son 2 fotos juntes i el processat l'he fet seguint les indicacions d'aquest enllaç, que ja he comentat altres vegades, però que el torno a posar per si a algú se li ha escapat: http://www.ojodigital.com/foro/content/la-pared-y-la-luna-629/ L'única diferència és que a l'enllaç el procés es fa a partir de 3 imatges i jo només n'utilitzo 2: una pel cel i l'aigua en aquest cas i una altra per a les roques.
També he de dir que a l'enllaç es fa un enfocament de la imatge amb un mètode anomenat separació de freqüències i com que jo vaig intentar fer-ho una vegada sense obtenir millores apreciables, aquest pas m'el salto.
Les dades efix de la foto son: Cel i aigua: f/5,6, ISO 3200, vel. 15 seg. Roques. f/5,6, ISO 200, vel. 300 seg.

beptaltavull
26/12/2011, 10:41
Enhorabona Joan, per jo es espectacular aquest cel. Estic d'acord amb en Jaume de que sigui fotofindera.
Si en Carlos Silvestre es el rei dels cels... de dia, tu ho ets dels de nit. ;) ;) ;)

VLafebre
26/12/2011, 12:24
Abans de res, Joan, dir-te que la foto m'agrada molt. Està clar que domines la tècnica i tens gust. Per mi, la foto no cau cap a la dreta, ja que l'horitzó al mar el veig totalment horitzontal. Segurament deu ser un efecte òptic per la forma de les roques. M'encanta el color del cel.

Dit això, em pregunto (i no és cap crítica, ni molt menys), si aquest lleuger moviment dels estels no s'hagués pogut evitar fent servir un diafragma més obert i reduïnt el temps d'exposició, quelcom com f/2,8 i 1/4 sec.

joangomila
26/12/2011, 12:57
Benvolgut Vicenç, no tenguis miraments a l'hora de criticar una foto meua, ses fotos que penjam aquí son precisament per aixó: per a que els més entesos ens doneu els vostres consells.
En primer lloc disparar a f/2,8 és un somni per a jo, ja que tan sols disposo d'un objectiu: el nikon 18-55 que permet una apertura màxima de 3,5 i com que un dia em vares comentar que la màxima nitidesa d'una òptica s'aconsegueix disparant amb el difragma tancat uns dos passos per damunt de l'apertura màxima, sempre intent evitar disparar amb el difragma tan obert.
Pel que fa el tema de la velocitat sempre segueixo les recomenacions que s'expliquen al tutorial del que més amunt he penjat l'enllaç i que literalment diu: ara sacar las estrellas estáticas, existen infinidad de tablas (se encuentran usando Google) que calculan el tiempo de exposición en base a la focal usada y el ángulo de las estrellas a fotografiar con respecto al horizonte, pero para simplificar estos cálculos, lo más sencillo es dividir 400 entre la distancia focal a utilizar, en este caso, ya que iba a usar el Tamron a 17mm:

400 / 17 mm = 23,52 segundos

Per tant jo hauria hagut de disparar a 22 segons i ho vaig fer a 15 per tal de que els estels es quedassin més aturats, però clar sempre hi ha una mica de moviment.

Tot i açò, és qüestió d'anar fent proves. ;)

VLafebre
26/12/2011, 13:30
Joan, ja saps que si una foto no m'agrada, sigui qui sigui l'autor, ho dic. Crec que el més important és que siguem honestos. I en aquest cas, ja t'ho he comentat, aquesta foto teva m'agrada força. Una altra cosa és que em faci preguntes per tal d'esbrinar si se li pot treure un millor resultat. I, està clar que amb l'objectiu de f/3,5 d'obertura màxima estàs limitat.

I sí, tens raó amb lo de que el màxim rendiment òptic d'un objectiu és entre el segon i tercer pas a partir de la màxima apertura, però això no ens ha d'obligar a ser esclaus d'aquest coneixement. En el cas dels estels entenc -perquè tampoc hi ha detall que haguem de captar al màxim- que hi hagi gran diferència entre disparar a f/2,8 o f/5,6. Tot depend del tipus de foto que vulguem fer i poder jugar, quan ens interessa, per exemple, amb la profunditat de camp.

joangomila
26/12/2011, 19:46
Totalment d'acord amb el que dius Vicenç, tens raó quan dius que tractant-se d'els estels no hi ha que passar pena pel fet de no obtenir tanta nitidesa i tampoc en té la profunditat de camp. Normalment acostum a disparar a f/4 però darrerament m'havia passat a f/5,6 i en alguns casos més tancat fins i tot, però és una bona observació intentar obrir el màxim el diafragma per tal de tenir més velocitat i poder deixar els estels el més estàtics possible.
Altra cosa és que crec que he llegit que hi ha unes condicions òptimes per tal de que el màxim d'estels possibles siguin captats, però ara no sé de memòria quina hauria de ser aquesta configuració.