Ver la versión completa : Cala Pregonda
joangomila
08/01/2012, 17:39
Ja no em podia estar de fer una sortida més o manco seriosa per a provar la nova òptica, així que avui matí he partit cap a Cala Pregonda. Vos deix una de ses fotos que he fet. Hi ha que dir que he utilitzat el filtre de densitat nèutra.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11380 5&g2_serialNumber=1
Propiedades de la Foto
resumen* detalles
Fabricante NIKON CORPORATION Modelo NIKON D5000
Valor de Apertura f/22 Espacio de Color sRGB
Valor de Exposición Bias 0 EV Programa de Exposición Manual
Flash No Flash Longitud Focal 35 mm
ISO 200 Velocidad de Obturador 20 sec
Fecha/Hora dom 08 ene 2012 14:37:34 CET IPTC: Derechos de Autor Joan A. Gomila
Alto de la Imagen EXIF 1024 pixels Software Adobe Photoshop CS4 Windows
imported_admin
08/01/2012, 18:51
Espectacular Joan.
Als núvols els trobo a faltar un pel de volum.
Em sembla veure una dominant magenta discreta a núvols i aigua.
joangomila
08/01/2012, 18:57
Si que tens raó amb lo d'es núvols, això és que encara no domino prou bé la tècnica CS de tractament de cels.
Pel que fa a la dominant magenta, és que no t'en fuig una! M'havia semblat que tenia una certa dominant verdosa i ho he solucionant amb el desplaçador d'ACR que lleva verd però li dona magenta i per tant he de suposar que m'he passat una mica amb aquest control. A veure si em dona temps abans d'anar a dormir i solucionar aquestes coses.
imported_admin
08/01/2012, 20:18
Si corregeixes el color magenta procura deixar les roques tal com estàn, si et sembla és clar.
joangomila
08/01/2012, 20:41
Em sap greu, Jaume, he fet ses correccions amb es portatil mentre erem a ca's sogres i no he vist es teu darrer comentari fins ara. Amb ses correccions que he fet ses roques s'han aclarit una mica. Creus que el canvi és poc important o hauria de fer-hi una màscara per tal de que els canvis no els hi afectin?
Si sa opinió general és que ses roques estaven millor abans, faré una nova correcció però ja no serà avui, que ara toca asseure's amb sa familia una estona.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11381 0&g2_serialNumber=1
joangomila
08/01/2012, 20:45
Publico també ses des imatges juntes per tal de que les pugueu valorar millor:
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11380 7&g2_serialNumber=2
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11381 2&g2_serialNumber=2
beptaltavull
08/01/2012, 20:50
Felicitats Joan, la qualitat de l'objectiu crec que es més que evident.
En general crec que té molt bona nitidesa. Jo també hi veig una certa dominant.* ::) ::) ::)
joangomila
08/01/2012, 20:51
A la segona versió també li veus? >:(
XecGomila
08/01/2012, 20:52
Hola Joan, el cel de sa segona molt millor, pero.... seleccionar nomes ses rocas per donarlis la llum de sa primera..?..
beptaltavull
08/01/2012, 20:53
A la segona versió també li veus?* >:(
Encara una mica, però ha millorat.
XecGomila
08/01/2012, 20:55
..cuant rallau de 'dominant' , os referiu a 'magenta'.?., -- sa veritat es que jo no aprecio ,...
joangomila
08/01/2012, 20:55
Bé esper la resposta dels altres membres i prenc nota del que dieu a veure si trob una mica de temps durant sa setmana i ho puc millorar un poc més....
AntoniCladera
09/01/2012, 13:32
Ui, ui, ui...
Dues coses... i seré molt clar! >:(
1a.- Dominants.- Aquesta foto no es salva per l'hora de la toma.... però...al·lots!!, el més normal del món és tenir dominants magentes a una foto feta a una posta de sol, per exple.... No heu de GENERALITZAR!!
1a.(b) Dominat d'aquesta foto.- I seré breu i més clar encara: Joan Antoni, emprant l'ND400 i una obertura tan petita, què vols que surti? El Papà Noël? :D :D :D (de bon rollo). Ara en serio: No mesclis dues coses tan diferents a l'hora de fer una foto tan complicada...
El filtre Hoya ND400 (crec que és aquest que tens) és un filtre dels anomenats "normals", el qual a certs diafragmes funciones de conya i fins i tot acoplats amb un altre ND (ND4 o 8, per exple) també funciona correcte...
Quan deixa de funcionar corretement és quan l'exposam i el sacrificam a la mínima obertura de la lent, on el problema de la difracció de la llum, que ja he explicat altres vegades, és més que evident. De fet a partir de F/16 ja comença a fer-se evident aquesta lluita entre la definició i la profunditat de camp. Però bono, les propietats ondulatòries de la llum són faves d'un altre paner.....
És comú que el ND400 faci, per construcció i segons amb quins objectius, tonalitats magentes i aberracions òptiques... (jo el vaig haver de vendre, ara tenc un B+W X1000, de vidre Zeiss, el qual no em provoca apenes de magenta, a no ser que el dugui el cel de sèrie... ;) )
2a.- La foto en qüestió: Me l'he mirada a dues pantalles i no li veig la nitidesa que diu en Bep.(crec que per la F emprada). La veig enterbolida.... poc nítida per aquesta màquina d'objectiu que duus.
En quant a composició em costa concentrar-me en algún punt de l'escena... no veig un element protagonista que em dirigesqui per la fotografia....
No sé, és el que veig, el que et vull dir i el que vull desmitificar.... No és una imatge magnífica, té falls en composició, en tècnica i se salva pel gran esforç del fotògraf i la seva il·lusió. Segur que hi tornaràs a fer-ne més...
Salut i perdona si he estat un poc dur... :-/
joangomila
09/01/2012, 14:32
Hola, Toni, aniré contestant per ordre:
1a.- Sobre el teu comentari de les dominants magenta entenc que fas referència a que en certs tipus de fotografies el dominant magenta és inevitable i que en aquests casos no s'ha de veure com un defecte de la fotografía, si no com una cosa inherent a la mateixa?
He intentat llevar-n'hi més de magenta amb el ACR i aquest és el resultat:
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11381 4&g2_serialNumber=1
No sé si ara m'en he anat massa cap al verd, però en qualsevol cas ho he fet pels comentaris dels altres companys i ara ja dono per tancada l'edició d'aquesta imatge.
Pel que fa a la hora de la toma, tan sols comentar que ahir vaig tenir un matí bastant ocupat i sa meua intenció era anar-hi més d'hora però em va ser impossible. De vegades no és fàcil conciliar vida familiar i les altres activitats, però em feia il.lusió anar-hi així que vaig partir de Ciutadella a les 12:00 i a les 14:45 ja era a casa per dinar. El recorregut a peu des de Binimel.la fins a Pregonda el vaig fer com a sa mili: "a la p... carrera".
1a (b).- Referent a la qüestió tècnica de combinació del filtre (és ND400 però no és Hoya, és Kenko possiblement més "normalet" encara) i la obertura petita he de dir que va ser una cosa forçada per tal de poder tenir una velocitat d'obturació adequada pel resultat que volia obtenir. No hi va ajudar gaire ni la hora, ni els núvols que no acabaven de tapar el sol, ni l'objectiu que essent més lluminós que el zoom també posava el seu granet d'arena.
Que més puc dir? fent fotos amb un equip barat no es poden aconseguir resultats sorprenents, però és el que hi ha.
2a.- Finalment i per no allargar-me més, quan vaig posar el diafragma a f/22 ja era conscient de que no obtindria la màxima nitidesa. Tampoc puc fiar-me gaire del que veig al meu monitor per que és marca "no t'hi fixis". Pel que fa a la composició també m'en vaig adonar que no era una composició excesivament bona però amb el rellotge que corria més que jo no vaig tenir gaire temps per cercar-ne una de millor. Tot i açò, vull dir que a jo la vista si que se me va a ses roques del pp de la dreta tot i que entenc que el fons pot desviar l'atenció. Supòs que aquí també intervenen factors com el gust personal...
És clar que hi tornaré a fer-ne més, aquí tenim un molt bon espai per a rebre consells dels qui en sabeu més i açò no fa que haguem de perdre sa il.lusió per a seguir avançant encara que de vegades el camí es faci feixuc.
AntoniCladera
09/01/2012, 15:07
Uep! Joan Antoni....
Com deia un bon amic meu i professor ... "no quiero excusas, quiero fotos!!!!" i no ho oblidaré mai en sa vida que em queda.
no puc ser més sincer (per tu i pels demés) però ho poses a "huevo" : No pots intentar fer una sortida paisatjística tan estressat i curt de temps... és totalment inviable...
Tampoc t'has d'excusar... sa foto és sa que és i agrada o no... i punto!!! No valen excuses.... pq a sa mínima excusa jo no la penj......
El paisatje és una temàtica molt complicada i difícil...per jo molt més difícil que fer aus en vol(i mira si ho és difícil) i el que no vol aquest tema és precisament pressa....
Per això sempre recoman primer triar bé la localització i llavors treballar i matxacar!!!!
Si ens veim et mostraré un llibre que tenc nou que per fer una foto que hi ha de Pregonda, l'Autor en va fer unes 125 (vistes directement per jo a la pantalla de la càmera.....) Vull dir que fer una foto vol dir fer-ne 50... però la tens... El que és xungo és fer 50 fotos de llocs diferents d'una localització. M'explic??
La llum canvia cada segon i noltros hem d'esser allà... sense presses, amb paciència, preparats, amb les mans i el cor a punt... fins esgotar el nostre únic recurs: LA LLUM!!!!! (quin paaaaaalo.....)
Joan Antoni: Fotos, fotos.. no excuses... (amb to molt carinyós) ;)
Una abraçada!!
joangomila
09/01/2012, 15:43
A veure, Toni, no és que em vulgui excusar, senzillament explicava que de vegades et poden més ses ganes de provar un nou objectiu (en aquest cas) i forces sa situació per tal de poder-ho fer encara que ses condicions no fossin ses més bones. Si hagués pogut triar hauria preferit anar-hi a una atra hora i amb més temps però de vegades t'has de conformar amb el que hi ha.
Si hagués volgut excusar-me per que pensas que sa foto no m'agradava prou, primer hauria explicat ses condicions amb ses que vaig fer sa foto i després l'hauria penjada. Si la vaig penjar va ser per que, baix el meu criteri, m'agradava prou com per a penjar-la, tot sabent que, en fer-ho en aquest espai, els companys havieu de fer-ne una crítica constructiva, tal com heu fet tots.
És igual que quan tiram una foto amb unes condicions extremes, ja ho hem comentat en altres fils: que fas? dispares i tens sa foto o no dispares i no la tens?
Em farà molta il.lusió poder veure aquest llibre que em comentes, segur que és una passada!
Tan sols una darrera cosa sense que se m'entengui malament: 125 fotos per a fer-ne una??? Amb tots els respectes: així és més fàcil que en surti una de molt bona, o no? Entenc que les condicions de llum son canviants a cada moment quan fas paissatge (núvols que tapen el sol o el destapen, etc) però 125 fotos no és una exageració? M'agradaria coneixer tan la teva opinió al respecte com també la dels altres membres del fòrum.
AntoniCladera
09/01/2012, 16:42
Tema foto Pregonda tancat....
Tema 125 fotos.. viable?
Si has aplicat la tècnica i tot està baix control i no has canviat de localització....perquè no? Dic el que dit abans... avegades, no sempre és explicable i raonable degut als canvis de llum. Llavors sempre pots fer una sel·lecció...i sobretot quan xerram de ND400 i més densitats... Clar que si que és justificable !!!
Exemple absurd: Em repetesc amb ses aus al vol: Per una de bona, el dimecres passat en vaig fer 50 en ràfaga, seguint tres cullerots(missils d'anàtides!!!) Ara, en tenc una de bona.
No val venir amb es rollo de ses diapos, perque me passava el mateix: 36 diapos per tenir-ne una de bona...... o cap!!
joangomila
09/01/2012, 16:50
Amb lo de ses aus ho entenc més ja que els animals estan en moviment constant, però en un paissatge no m'acaba de quadrar sa idea d'haver-ne de fer tantes...no ho sé...s'em fa mal d'entendre, sembla que amb 10 ja n'hauria de sortir una de bona...
AntoniCladera
09/01/2012, 16:57
...i quan i quina és la bona per tu? Tenint en compta que tens tots els paràmetres correctes(tècnica ben aplicada)
Parl sempre emprant un ND i en condicions "guapes" de llum....
Per a mi la bona serà la que millor llum tengui, amb els canvis de llum constant que es van succeint.....
No sé, és mal d'explicar.... Està clar que a un paisatje que no sigui costaner o que els ennivolats no es moguin...o que no hi hagi temporal.... tan s'hi fa.....
Però quan tens una bona oportunitat.... l'has d'aprofitar....
Qualque dia penjaré seqüències de temporals costaners... així ho explicaré més graficament....
salut!
joangomila
09/01/2012, 16:58
Amb aquesta darrera explicació la cosa m'ha quedat un poc més aclarida i ho entenc més. Gràcies, Toni.
beptaltavull
09/01/2012, 17:57
...mmm... cada dia que passa fa més por penjar fotos al foro...por de no estar a l'alçada... :'( :'( :'(
XecGomila
09/01/2012, 19:45
... me adiero al comentario de Bep y lo apoyo ...... ..,
..a veces me da a mi la impresion que hablais con otro idioma ...
¡¡. como quereis que se sumen nuevos / principiantes FotoFinderos ... ??.
. si por ejemplo con este hilo yo mismo, que no se en que escalon colocarme no se ni que comentar ... ,//
//, si.., ya se... no me considero estar a la altura vuestra , pero a veces .....
... siento este comentario mio, pero hace dias que ...., ¡¡. 'va gross'..
beptaltavull
09/01/2012, 21:31
Hem sap greu haver fet el comentari anterior, però crec que la funció d'aquest foro...
a lo millor m'equivoc, es o hauria d'esser més didàctica.
Si algú penja una foto, es perque considera que està prou bé o està satisfet del seu treball, i si té deficiències,
que en tenen quasibé totes, podem donar indicacions o opinions de com millorar-la de diferents formes
i així podem anar aprenent d'aquest dificil art.
XecGomila
09/01/2012, 21:58
'podem donar indicacions o opinions de com millorar-la de diferents formes
i així podem anar aprenent d'aquest dificil art'
...* en un idioma i formes correctes....* ,,, -- Bep, no et sàpiga greu
AntoniCladera
09/01/2012, 23:00
Bep, Xec... quin problema hi veis?
On s'han perdut ses formes?
No és didàctic intentar desmitificar el problema de les dominants?
O no és didàctic dir que una foto no està enfocada si no li veig... .... jooooder al·lots com mos posam!!!
Totes ses meves aportacions a aquesta entrada han estat del tot didàctiques i gens sortides de to...
El que trob fora de to (i ho dic de bon rollo i sense estar maleit) és dir o simplement insinuar que els comentaris han de ser d'efectes "placebo" pel fotògraf....
Si es penja una foto i veus coses millorables, Bep, aportes i jo he aportat a aquesta foto:
.- Ús del filtres
.- Ús del diafragmes amb el filtres ND
.- Mitigar les tonalitats magentoses...
.- Crítica compositiva "personal" de la fotografia.
.- Crítica visual(desenfoc) de la fotografia
i per acabar una visió particular de la realització d'una sesió de paisatges....
Bep, jo no som d'aquests que només tiren floretes i llavors queden tan panxos. Som molt crític, però sempre he procurat ser respectuós amb els companys... i aquest foro, des de sempre ha tingut aquesta filosofia.
I no m'en vaig sense repetir: " No vull excuses, vull fotos"..... que si vos pensau que és això la font del conflicte, anau ben equivocats i pecau de no haver sabut llegir entre línees.
" No vull excuses, vull fotos"... vol dir simplement que no ens hem d'aturar en pensar amb el que hagués pogut passar o haguéssim pogut fer.... Ja hem d'estar preparats per una altra!!!!
Això és tot.... A vegades, el llenguatge escrit es pot malinterpretar.....
salut i fotos!!! :)
XecGomila
10/01/2012, 09:01
Toni, es teu nivell es diferent, pero per la meva opinió les formes se van perdre el post den Bep: * https://www.fotofinde.com/cgi-bin/yabb_fotofinde/YaBB.pl?num=1325454749
salutacions...
XecGomila
10/01/2012, 09:05
.... es o hauria d'esser més didàctica.
Si algú penja una foto, es perque considera que està prou bé o està satisfet del seu treball, i si té deficiències,
que en tenen quasibé totes, podem donar indicacions o opinions de com millorar-la de diferents formes
i així podem anar aprenent d'aquest dificil art.
en Bep ho diu .. per jo te tota sa raó..
beptaltavull
10/01/2012, 09:14
Bon dia Toni, la meva intenció no és polemitzar sobre cap tema, en cap moment he dit que haguesis perdut les formes.
Estic totalment d'acord amb tú en que hem de ser sincers quan valoram una foto i no ser hipòcrites
i donar dos cops a l'espatlla dient que una foto es molt bona si no ho pensam.
No pretenc saber més que ningú, tan sols he trobat a faltar alguna indicació (com bé has sabut fer altres vegades)
de com millorar l'imatge que ja tenim, una máscara aquí, una selecció allà, uns nivells per allà deçà...
Res més, es veritat que a vegades el llenguatge escrit es font de males interpretacions.
Salut. ;) ;)*
AntoniCladera
10/01/2012, 10:42
Toni, es teu nivell es diferent, pero per la meva opinió les formes se van perdre el post den Bep:
https://www.fotofinde.com/cgi-bin/yabb_fotofinde/YaBB.pl?num=1325454749
salutacions...
Que ho sou de tiquismiquis!!!! Deu mevet!!!!
Xec, estimat, ara veig que no vas entendre el significat dels meus comentaris: La meva intenció era fer la resposta tan exigerada com el temps d'exposició..... i crec que això en Bep ho va entendre...cosa que tu no.... però no passa res....
Ara faltaria que a aquest foro, en el qual ens prohibeixen parlar de futbol, també ens prohibisin fer comentaris canyeros i sarcastics.... Fins aquí arribaríem!!!!!!
Ningú em pot negar que a primera vista i sense que l'autor de la fotografia expliqui la intenció de la realització.... no sorprenguin els paràmetres..... llavors ja entren les conyes i el sarcasme..... i si no agrada.... cap problema... jo no sé fer feina sense el meu toc d'humor..... em sap greu....
salut! :D
VLafebre
10/01/2012, 16:59
Uuuuffff!, quin debat més interesant. Sento arribar-hi una mica tard, però no per això deixaré -si em permeteu- d'aportar-hi el meu granet de sorra que vol dir, la meva, com sempre, sincera opinió agradi o no agradi a tothom. Anem a pams, però.
Primer, la foto. Com que en Joan diu ben clar en la seva primera exposició que anava a provar la seva nova òptica, no vull entrar en qüestions de possibles dominants, enquadrament ni tractament. I sí, en aquest cas estic d'acord amb en Toni, trobo que li manca un pél de definició, possiblement atribuïble, com també diu en Toni, al diafragma emprat. Però Joan, jo no m'amoïnaria, segur que quan el "tinguis per la mà" i en calma, li treuràs un rendiment magnífic.
Toni, no coincideixo amb tu quan dius que el paisatge és una de les temàtiques més difícils. Intentaré explicar-me. Normalment, cadascú de nosaltres (els afeccionats a la fotografia, vull dir) tenim tendència a fer fotos sobre uns temes determinats per sobre d'altres, unes temàtiques en les que ens hi sentim més identificats i més còmodes (i no em refereixo a la comoditat física). Això és normal. El pas següent és que, com que aquesta temàtica determinada ens agrada més, en volem saber més, n'aprenem més i ens volem superar encara més. En aquest camí de creixement anem trobant -i, de vegades, superant- una sèrie de dificultats que no hem experimentat en altres modalitats fotogràfiques. Això ens pot fer percebre que aquesta temàtica és més difícil senzillament perquè hem experimentat aquestes dificultats i, en canvi, podem desconèixer les dificultats d'altres temàtiques.
A mi, d'entrada, se'm fa molt costa amunt pensar que el pasisatge és una de les temàtiques més difícils sense tenir en compte les dificultats i reptes que, de segur, hi ha en fotografia de moda, esports, teatre, dansa, publicitat, retrat, reportatge social... I em refereixo, es clar, per obtenir un nivell de qualitat equiparable.
No sé si m'he explicat prou bé, però en cap moment he volgut dir que el paisatge sigui una temàtica més fàcil, ni molt menys, sinó que totes les temàtiques tenen, per definició, la seva dificultat.
Bep, no t'ha de fer por pujar fotos al foro "per no estar a l'alçada", perquè... a quina alçada?. Lo important és pujar cadascú el que tingui, deixar que la gent opini i, si en podem aprendre dels comentaris, millor que millor. I, sincerament, crec que tots nosaltres n'hem après en el foro. Per cert, trobo a faltar més fotos amb la teva nova D700...* *;)
Salut* *
joangomila
10/01/2012, 17:10
Crec que ja ho he comentat abans, al fòrum hi hauria d'haver l'opció de posar un "me gusta" igual que al facebook a alguns comentaris. Si hi fos jo l'hauria clicat en haver llegit el comentari d'en Vicenç que tot i fer una mica tard sempre és d'agraïr que es facin comentaris tan assenyats.
AntoniCladera
10/01/2012, 18:33
Estic d'acord amb tu, vicenç... no puc obviar tematiques que no he "tocat".... gràcies per l'observació.....
I.... si... com diu en Joan A: M'Agrada!!!!
salut!
imported_admin
12/01/2012, 10:18
Crec que ja ho he comentat abans, al fòrum hi hauria d'haver l'opció de posar un "me gusta" igual que al facebook a alguns comentaris. Si hi fos jo l'hauria clicat en haver llegit el comentari d'en Vicenç que tot i fer una mica tard sempre és d'agraïr que es facin comentaris tan assenyats.
No fa molt, hi havia la opció de "Añadir a Favoritos". Jo l'emprava per "marcar" aquelles fotos que podrien ser fotofinderes. Hauré de comentar-li al programador del fòrum.