Ver la versión completa : Més proves amb es 35 mm
joangomila
21/01/2012, 09:58
Hola de nou, ahir capvespre en Bep i jo vam anar a Cala Morell a fer unes quantes proves més, jo amb es 35 mm i ell amb un 20 mm que acabava de rebre. Vaig tenir un problema de previsió i em vaig quedar sense bateries (averia de pobre seria si m'hagués quedat sense benzina* ;D). Tan sols vaig poder fer 7 fotos. Aquesta n'és una d'elles. Val a dir que vaig emprar filtre ND i que la vaig retallar una mica per tal de que sa composició m'agradàs una mica més intentant no retallar cap de les pedres de la imatge.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11388 2&g2_serialNumber=1
Propiedades de la Foto
resumen detalles
Fabricante NIKON CORPORATION Modelo NIKON D5000
Valor de Apertura f/9 Espacio de Color sRGB
Valor de Exposición Bias 0 EV Programa de Exposición Manual
Flash No Flash Longitud Focal 35 mm
ISO 200 Velocidad de Obturador 10 sec
Fecha/Hora vie 20 ene 2012 17:26:36 CET IPTC: Derechos de Autor Joan A. Gomila
Alto de la Imagen EXIF 1024 pixels Software Adobe Photoshop CS4 Windows
imported_admin
21/01/2012, 13:54
La llum, la definició i l'enquadrament els veig be o molt bé.
No em convenç el resultat final del semi efecte seda.
joangomila
21/01/2012, 13:58
Entenc idò que, en aquest cas hauria hagut de disparar a una velocitat més alta per tal de que s'aigua no tingués aquest efecte mig sedós o bé disminuir-la per tal de que l'efecte fos completament sedós, tot i que en aquest cas s'hauria hagut de tancar més el diafragma i ja entrarien temes de dominants i difracció de la llum.
Gràcies pel teu comentari, Jaume.
CarlosSilvestre
21/01/2012, 16:39
Es una foto atractiva. Es posible que el efecto seda quede efectivamente a medias como dice Jaume, pero así y todo, el resultado es bueno.
PepePenafiel
21/01/2012, 18:15
Totalmente de acuerdo con lo comentado por Jaume. Supongo había mucha calma en el agua porque por tiempo podría haber quedado un efecto seda mucho más marcado.
Es una imagen bonita y con una definición excelente. Buen objetivo Joan. Felicidades
imported_admin
21/01/2012, 18:55
Sospecho que sin efecto seda podria tratarse tambien de una foto muy atractiva.
beptaltavull
21/01/2012, 23:18
Després de veure els comentaris d'alguns dels components del grup, donaré la meva opinió com a testimoni directe de la toma.
Al primer moment que la vaig veure em va impressionar la varietat de textures, l'arena, les pedres, l'aigua, aquella pedra coberta per l'aigua...
Penso que sense l'efecte seda de l'aigua hi hauria massa elements que cridarien l'atenció.
En general m'agrada.
VLafebre
22/01/2012, 21:59
Joan, Com que parles de "més proves" amb la teva nova òptica, no acabo d'entendre si la puges per veure el seu rendiment o per comentar la foto. Si és pel seu rendiment, està clar que aquesta és molt millor que la primera que vas pujar, encara que això ho podràs valorar tu molt millor fen-te una ampliació al 100%. Si és per comentar la foto, em sap greu Joan, però no em diu gaire cosa.
joangomila
24/01/2012, 19:55
Vicenç, havia posat es títol de més proves per que encara he disparat poques vegades amb aqueta nova òptica i em sembla que encara no la tenc prou per mà. Per aquesta part, t'hauré de fer cas i ampliar ses imatges a n'es 100% per a comprovar si s'enfocament i nitidesa son correctes.
Tot i açò, la foto que he pujat era per a que m'en donassiu s'opinió i entenc perfectament que aquest cop sa foto no et digui gran cosa.
Gràcies per sa teua aportació.
AntoniCladera
24/01/2012, 21:47
Bones... aquesta se m'havia passat per alta... "no hi era" quan la vas penjar...
Per proves val, està correcta...per foto .... :-/ :-X :-X :-X
Vam si don una mica de llum a les proves, que tantes tomàtigues i roques, acabarem fent una !Gaspatxo! que no vegis..
1er.- Posa el 35mm damunt un trípode
2on.- prpara el disparador(cable o Ir)
4t.- enquadra un visualització on hi cabi al fotograma: Un edifici i, al menys un arbre i una farola (bon testimonis de qualitat)
5è: Inicia els dispars, començant per f/1,8 i acabant per f/22. (o pots fer amb AV sobreexposant, per exple)
6è.- Si tens Lr: Obre totes les imatges però amb el modus de "revelar", ja que si hi fas amb "biblioteca, només ens mostra la visualització a poca qualitat.
Amb Ps passa el mateix, el Bridge només visualitza la imatge amb pèrdua de qualitat. Així que has d'obrir totes les imatges amb ACR. (Jo les renombraria amb el nº f/ )
A partir d'aquí comença la prova de veritat d'un objectiu. Mira't les proves a 1,8 i llavors a f/8.. veuràs quina canvi..
Amb l'inclusió de les faroles i cantells dels edificis és on valoram i observam la resposta a les aberracions cromàtiques i òptiques. N'hi ha... vaja!!
Amb la rama dels arbres valorarem la difraccció de l'òptica i la seva falta d'enfocament.
intenta composar deixant els arbres i faroles a les bandes de l fotograma.
Crec que és així com es fan les proves i llavors en pots penjar dues i valoram tots de la bona feina feta... Però amb una foto no podem valorar res de res.... Ànim que és un molt bon exercici!!
salut!!! ;)
joangomila
24/01/2012, 22:48
Gracies, Toni, per ses teves recomenacions.