Ver la versión completa : Sa mesquida b&w
Tito Felix
29/05/2015, 22:00
No se que opinión teneis del b&w. Personalmente, he de decir que cuando salgo a hacer fotos, siempre las veo en color. Una vez delante del ordenador, si no me gusta como queda , miro de pasarlas a blanco y negro. Esta foto la hice a principios de Marzo, a las 7 de la mañana. Al editarla no me gusto nada como quedaba e intenté pasarla a blanco y negro,y... no sé... que opinais????
20 sg, f/6,3, iso 100..objetivo Canon 24-105....focal 24 mm....
3682
Jaume Franch
29/05/2015, 23:13
Tito, sin saberlo, has reabierto un tema muy discutido en este foro. La forma en que lo expones refresca mi memoria y me remite al inicio de nuestra actividad forera.
Teniendo en cuenta que me considero, y me consideran, poco afin a la fotografía actual en ByN, creo que debo dar paso a los compañeros para que te contesten.
Mi opinión sobre este tema creo es mejor que la de en una charla personal contigo o en coloquio, y no escrita aquí.
Francisco Aviles
30/05/2015, 09:14
Buena composición Tito,la zona de las rocas al menos en mi monitor lo veo muy negro y empastado
Carlos Silvestre
30/05/2015, 14:59
En mi caso suelo hacer ya la foto con idea de BN aunque no puedo negar seguir a veces el método de Tito.
Esta foto tiene una correcta composición pero en la conversión BN predomina el gris y hay ausencia de contraste en la roca. Revisa los paisajes de Ansel Adams. A mi me resulta difícil hacer paisajes en blanco y negro.
Té raó en Jaume, Tito. Has tornat a ensetar un tema molt discutit aquí al foro. Personalment, et diré que a mi, el blanc i negre m'agrada molt, encara que no totes les escenes milloren en aquesta modalitat. A l'igual que en Carlos, acostumo a fer un monocrom amb aquesta idea preconcebuda però, també com ell (i crec que això ens passa a la majoria), de vegades "passo" a BN una foto "pensada" per color. Però, i això és important, quan em decideixo a fer aquest pas, començo des de zero, és a dir, no converteixo el jpeg final de color a blanc i negre, sinó que d'un duplicat del raw, l'edito expressament per a monocrom. La millor manera que he trobat de fer-ho (m'ho va ensenyar fa temps un company de l'AFC) és en ACR. La raó per fer una edició "a mida" per a monocrom és simple. Posaré un exemple molt bàsic i que només val com a idea general del que passa, però que en cap cas es pot agafar com a base d'una explicació tècnica. Si passem el blau cel i el rosa a monocrom, el més probable és que ens doni el mateix to de gris (aproximadament). Llavors, si pensem en una imatge on predominin bàsicament aquests dos colors i que pot resultar molt atractiva en color, al "passar" senzillament aquesta imatge a blanc i negre obtindrem una imatge plana, gris uniforme, avorrida… En canvi, si partim del raw original, podrem aclarir, o enfosquir, o contrastar o el que volem tant a cadascun dels colors com al conjunt de la foto per tal que ens quedi una imatge "correcta" en blanc i negre. Això mateix passa, esclar, amb tots els altres colors.
Possiblement hi hagi altres mètodes més facils, més ràpids i que ofereixin millors resultats. No s'ha de descartar mai res. Perdona el "rollo".
Anant a la teva foto, que suposo que és el que t'interessa de debó, m'agrada la composició, però trobo que a les roques els hi manca molt de detall, hi ha negres empastats… Tens el raw, oi? :o
Pepe Peñafiel
31/05/2015, 20:15
Totalmente de acuerdo con Vicenç, esas rocas están empastadas.
Es una disciplina difícil el B/N, pero quizá la regla de oro de preconcebir la imagen en monocromo desde la toma es definitiva.
Tito Felix
01/06/2015, 11:44
Gracias a todos por vuestros comentarios. Estoy totalmente de acuerdo con Carlos y Pepe. Creo que para hacer una buena foto en b/n primero la tienes que ver. Francamente, yo no las veo...de momento. Gracies Vicenç per es teu comentari, que en absolut ha sigut un "rollo", sino tot al contrari. Em serveix i molt per seguir aprenent. gracies a tots!!!!
Toni Acosta
01/06/2015, 19:03
La meva producció personal de fotografia és gairebé el 90% a B / N, com a exemple els meus quatre últimes exposicions totes en B / N. La meva tècnica és partir sempre del RAW i d'una foto bona pensada per a B / N, a Camera Raw hi ha una opció per passar a escala de grisos i després en Photoshop treballar per zones per obtenir una bona gradació de grisos i contrastos.
En la teva foto si la veus amb els ulls mig oberts només es distingeixen dues zones una de grisos mar i cel i una altra de negres les roques, crec que a aquestes se'ls pot treure millor partit.
Bep Taltavull
02/06/2015, 14:54
Crec que ja t'ho han dit tot Tito, estic d'acord en que hi ha bastants de negres empastats, però pot dependre molt facilment de la calibració de cada monitor.