PDA

Ver la versión completa : Nocturna 18-04-2015 - II

Jaume Franch
05/05/2015, 15:18
Poc a poc m'he anat reconciliant amb algunes de les nocturnes que vaig fer l'altre dia.
Com us deia, em costa acceptar les seves imperfeccions. Però, sembla que m'hauré d'acostumar a elles.
En Xec m'ha acabat d'animar, al fil d'un comentari seu al respecte. Gràcies, Xec.

3526
Nikon D750 - 24-120mm a 24mm. - ISO3200 - f/4 - 25seg. - Reducció soroll en càmera i en ACR. 2200x1172pix. - 795Kb. 240ppp

Bep Taltavull
05/05/2015, 18:28
No entenc prou be el teu comentari Jaume, es que no t'agraden?? aquesta està força be... ho dius per la renou a altes ISO's? Que et va dir en Xec??

La foto m'agrada força i està molt ben resolta, ja que amb el far de cara és un handicap negatiu. Has jugat amb les temperatures en càmera o en edició??

Carlos Silvestre
05/05/2015, 18:47
Pues me parece una buena nocturna. Bien resuelta como dice Bep por aquello de la luz del faro. Ruido, sí, tiene el esperado a 3200. No sé si has intentado eliminarlo en ACR o en PS.

Lafebre
05/05/2015, 19:50
Coincideixo amb les apreciacions i comentaris d'en Bep i Carlos.

Toni Acosta
05/05/2015, 21:01
Molt maca, un día m'he de decidir de fer fotos nocturnes, no m'importa una mica de suroll

Jaume Franch
05/05/2015, 21:52
No entenc prou be el teu comentari Jaume, es que no t'agraden?? aquesta està força be... ho dius per la renou a altes ISO's? Que et va dir en Xec??

La foto m'agrada força i està molt ben resolta, ja que amb el far de cara és un handicap negatiu. Has jugat amb les temperatures en càmera o en edició??
No, no m'agraden les nocturnes que faig, però segurament no n'he fet prous o espero massa d'elles. Per el que em feu veure, n'he d'aprendre molt. Probablement us sonarà a falsa modèstia, però no és això. Doneu-me temps.

En Xec em va dir el que vosaltres també creieu, que aquestes fotos valen la pena.
Les temperatures han estat decidides en ACR.

Carlos, lo he comentado, la reducción de ruido se ha hecho a doble nivel: en cámara y en ACR.

Gràcies per els vostres ànims. M'han anat molt be.

Tito Felix
06/05/2015, 15:14
A mi tambe m'agrada aquesta foto Jaume. Consider que no es gens fácil fer nocturnes i que sortin tan be com aquesta. A mi em passa el mateix, ho he intentat unes quantes vegades pero no he quedat gens satisfet. Per cert, de on esta feta ? Desde sa torre de Fornells potser?

Jaume Franch
06/05/2015, 15:29
A mi tambe m'agrada aquesta foto Jaume. Consider que no es gens fácil fer nocturnes i que sortin tan be com aquesta. A mi em passa el mateix, ho he intentat unes quantes vegades pero no he quedat gens satisfet. Per cert, de on esta feta ? Desde sa torre de Fornells potser?

Celebro que facis aquest comentari; em consola.
Efectivament, està feta des de sa torre de Fornells.

Jaume Franch
06/05/2015, 15:42
Tinc un objectiu analògic Nikkor 55mm f/1.2 .

3531

Pregunto als experts:
-Creieu que podria superar al 24-120mm que he emprat (Focal 24mm i apertura màxima F/4) per obtenir aquests tipus de nocturnes?
-Perdería profunditat de camp?
-Guanyaría llum i podria baixar ISO i rebaixar,per tant, renou (Soroll)?

Raul Sintes
06/05/2015, 16:35
No sé quantes vegades he anat a fer fotos nocturnes i mai m'han convençut del resultat. Ja m'agradaria ja que quedessin con aquesta per començar.

Jaume Franch
06/05/2015, 17:52
A mida que vaig pensant amb aquest tema , vaig entenent més coses.
La propera vegada que ho intenti, procuraré no acceptar això (original de la foto que he pujat, i que us agrada):

3539
Sí, aquest és l'original. Obviament vaig tenir que recuperar llums amb el processat i, com sabeu, aumenta el risc de soroll.
Dedueixo que, per inexperiència, vaig donar per bo els 25" + ISO3200 + f/4.
la propera vegada està clar el que he de fer, no?

Xec Gomila
06/05/2015, 17:54
bonu Jaume !!... (el got mig ple... !homuu..) el tema del renou, ja te vaig comentar que me te obsesió... per tant, amb el nou equip tenim que anant treballant per conseguir el maxim rendiment.. entre altres coses, el renou.... --/ per el que comentes, pot se si, que el tipo d'objectiu te que veura.... - // saltre dia vaig fer unes fotos a dins un bar, per fer proves de renou... (cuant pugi pujare les proves..) -
-// en cuant a sa teva foto nocturne, cuant la vaig veura al FF212-030515 - me va encantar, per tant tenim que pujarlas a FF per millora lo millorable ....crec jo ....:rolleyes:

Bep Taltavull
06/05/2015, 18:13
Bueeeeeno... que no cunda el pánico!!!

Jaume, està clar que no pots donar per bo un original com el que ens mostres... sempre s'han de sobreexposar, mai subexposar...

Poso un original sobreexposat a ISO 25600 i la seva còpia una volta revelada

3540 3541

Està clar que hi ha perdua de detall, però al baixar-li exposició també hi desapareix bastanta renou.

He pogut comprovar que surt més renou a ISO 1600 subexposada que a ISO 25600 sobreexposada, vull dir amb la fotografia final.

Prova-ho que val la pena.:very_drunk:

Xec Gomila
06/05/2015, 21:08
!.bon exercici Bep, el tendre en compte .... detalls com: 'sempre s'han de sobreexposar, mai subexposar...' forma part de lo millorable...." !gracies..

Francisco Aviles
06/05/2015, 22:08
No está malament, Jaume..

Jaume Franch
06/05/2015, 23:15
Bona lliçó, Bep. Ens va fantàstic aquest comentari teu.

i, què m'en dius d'emprar la lent Nikkor 55 f/1.2?

Bep Taltavull
07/05/2015, 15:12
Anem a veure… hi ha un parell de coses a tenir en compte si volguessis emprar el Nikkor 55mm f/1.2.

A vegades ens deixem enlluernar pels objectius molt lluminosos que, en ocasions, van molt be, però en altres no.

L’angle de visió del 55mm es de 43º i el del 24-120 a 24mm es de 84º, per tant tens un enquadrament més limitat.

També has de tenir en compte que si vols les estrelles com a punts i que no tenguin gens de recorregut has d’aplicar la “regla” del 500,

es aquella en que es divideix 500 per la focal emprada i ens diu la quantitat de segons que podrem exposar sense que els estels es moguin. En el cas del 55mm seria:

500/55= 9s, per tant, si només pots exposar 9 segons, com faràs perquè la presa quedi prou il·luminada?

No et tocarà més remei que pujar l’ISO, si la focal fos més angular, si que podria anar be, per exemple un 20mm f/2.8 o el nou 20mm f/1.8, aquests ens permetrien exposar fins a 25 segons a màxima obertura.

Hi ha que tenir en compte també, que sempre és millor que hi hagi algo de lluna, que ens ajuda moltíssim alhora de tenir un cel millor il·luminat.

I la darrera cosa, per no ser cansat, com més obert tenim el diafragma, més curosos hem de ser amb el càlcul de la hiperfocal perquè l’enfoc sigui perfecte tant al primer pla

com als estels. Amb el diafragma tant obert és més dificil aconseguir una bona nitidesa i calcular l’hiperfocal en aquests casos no és fàcil.

Jaume, per tú, que disposes de Photopills, ja tens les calculadores al programa... ho tens fàcil, només cal practicar.

Vaja rollo...jajajaja :very_drunk:

Antoni Cladera
07/05/2015, 17:03
Bona foto jaume.
No hem de defallir mai... sempre aprenem... sempre!

la sobreexposició és fonamental en aquest tipus de fotografia per evitar la temuda renou. Intenta fer proves de no llevar la renou en càmera i empra programes com "noise ninja" per exple... a mida que faci més calor, l'exposició del sensor ens treurà la renou tèrmica.... i aquesta si que en fa de mal....

Com bé diu en Bep, amb les focals sempre s'ha de tenir en compte la regla dels "500", a part de l'obertura i ser curosos amb el càlcul de la HP, però por, cap ni una! de fet, val més passar-se d'un metre que fer-se curt de mig... si ens passam perdrem un pel de DOF proper... però si feim curt.... ens guanyam que els estels quedin desenfocats...! (feis la prova calculant el DoF (prof de camp) 50cms abans de la HP)

el 50 1.2 t'anira bé per captar infinitat d'estels i amb una iso alta podràs fer una extracció de la via làctia per exple (gran foto et proòs).

Una cosa que si vull dir, no corregir, és que si volem un cel ben fosc i ple d'estels, no hi ha d'haver gens de lluna. Aqui hem de triar fer un paisatge estelar amb 1r pla il·luminat o bé, com dius, Bep. aprofitar la lluna per il·luminar un paisatge general. Però si volem estels o la gran Via Làctea, no trieu dies amb lluna, cercau lluna nova...
salut!

Pepe Peñafiel
07/05/2015, 18:42
35483549

Realmente este hilo es tremendamente interesante.
El verano del 2013 me subí al mirador de Chía para comprobar como cambiaba una imagen nocturna de hacerla con luna llena o con ausencia de la misma.
Había realizado algunas siempre con lunes menguantes , buscando oscuridad.
Pero nunca con luna llena. Realmente si buscas cielo debes de huir de lunas llenas.

Bep Taltavull
07/05/2015, 21:11
Evidentment abans de sortir i segons les condicions s'ha de tenir clar el que volem fer. No es el mateix fer una circumpolar que una VL.

Personalment si vull algo de llum busco llunes il·luminades entre un 40% fins un 60% sobretot si faig paisatge orientat al nord, si vull estar orientat cap al sud o fer VL lluna nova.

Per jo les llunes plenes son per fotografiar-les a la sortida o a la posta.