PDA

Ver la versión completa : Orobanche amenthystea



Jaume Franch
29/04/2015, 14:29
Em podrieu comfirmar que es tracta d'aquest taxon?

Avui, fa menys d'una hora:

3482 3480 3481
Per ampliar, feu clic.
iPhone 4S - ISO50 -f/2,5 - 1/1200seg. - 1135x1510pix - 875Kb

Bep Taltavull
03/05/2015, 20:34
No en tenc ni ideia però, es molt xula!! :very_drunk:

Raul Sintes
04/05/2015, 17:47
Hola Jaume, segurament és una Orobanche minor per la forma de la flor, encare que ho dubt per el color groc tan brillant. Però a Menorca és molt comú ja que parassita damunt de moltes espècies. La Amenthystea que anomenes tú, geograficament està ubicada a sa provincia de Leon.

Jaume Franch
06/05/2015, 15:26
i, no trobes que la O.minor podria ser aquesta?:
3530

Raul Sintes
06/05/2015, 17:26
Hola Jaume, efectivament, aquesta foto és una Orobanche minor, peró crec que també ho són les primeres que vas penjar, no més que les primeres són més tendres la segona és molt més madura. Fixe't amb les flors, són iguales.
Precisament aquest passat diumenge, vaig acompanyat a un reconegut botànic de l'illa i en va fer aqueste observació.
Amb el teu permís, pujaré una flor ampliada d'aquesta planta i compara-la

3535

Xec Gomila
06/05/2015, 21:18
gracies Raul, bona explicació botanica...!.

Jaume Franch
07/05/2015, 12:26
Hola Jaume, efectivament, aquesta foto és una Orobanche minor, peró crec que també ho són les primeres que vas penjar, no més que les primeres són més tendres la segona és molt més madura. Fixe't amb les flors, són iguales.
Precisament aquest passat diumenge, vaig acompanyat a un reconegut botànic de l'illa i en va fer aqueste observació.
Amb el teu permís, pujaré una flor ampliada d'aquesta planta i compara-la


Magnífica foto, m'hi fixaré. No solsament no em molesta que hagis pujat aquesta foto, sino que t'ho agraeixo; ajuda a enriquir el diàleg o la discussió que tenim en curs.

De totes maneres, em sap greu, segueixo discrepant.
Tant les grogues com les granates, sembla que neixen, creixen i moren sempre del mateix color.
:confused:

Raul Sintes
07/05/2015, 18:10
Vull fer una altre observació que pot ajudar a entendre un poquet més sa col·loració d'aquestes plantes.
Els Orobanches son plantes que no produèixen clorofila per que són paràsites d'altres plantes.
No ho puc certificar, per que no som cap botànic expert, tan sols un simple aficionat, però si tením en compte de que s'Orobanche minor parasita damunt el gènere de les fabàcees com el Lotus, el Trifolium o les Vicies, també damunt la familia de les Umbeliferes com la Daucus i el Foeniculum i també damunt moltes plantes de la familia Plantago, pot ser aquí trobam la resposta a les dubtes sobre les diferentes col·loracions que trobem a n'aqueste espècie. Per açò assenyalava la forma de la flor. Si et fixes un poc a la fotografia de la dreta de les tres primera que vas penjar, veuràs la similitud de les flors d'aquesta planta amb la flor que vaig pujar jo.

Jaume Franch
07/05/2015, 22:49
Sembla una explicació lògica.Gràcies Raül.