PDA

Ver la versión completa : Fa 32 anys

Joan A. Gomila
12/03/2015, 15:27
Potser quan vegeu sa foto a tothom li semblarà extrany el títol que he posat, així que ho explicaré un poc:

Fa 32 anys (jo en tenia 13) que una matinada passant per sa carretera de Maó cap a Ciutadella vaig veure es Plà Verd cobert de boira i vaig pensar que era una imatge molt polida per a fer una foto (no presa des d'on ho vaig veure si no d'una mica més amunt).

De llavors ençà, no havia tingut manera de fer-la, unes per que quan m'en recordava no era un matí de boira i d'altres per que passava molt temps fins que hi tornava a pensar amb aquesta foto.

Resulta que avui matí he partit a les 5 cap a s'aeroport a deixar sa meva filla que marxava de viatge a Leon i abans de partir, he pensat que potser avui si que hi hauria boira i aprofintant que "el Pisuerga pasa por Valladolid" he agafat sa càmera i en tornar de s'aeroport m'hi he aturat a fer una sessió de fotos, amb tanta sort que, tot i no haver tanta boira com hi havia aquella matinada de fa 32 anys, n'hi havia prou per a fer sa foto que havia imaginat.

Sa foto te una serie d'ajustaments bàsics en ACR i un filtre degradat digital (encara no tenc cap filtre degradat per a poder-lo emprar "in-situ") i redimensionat en PS.

3112

Dades Exif: Nikon D300 amb Tamron 90 mm, ISO 200, f/6,3, vel. 1/40.

Raul Sintes
12/03/2015, 17:30
Sa foto la trobo molt encertada, pot ser li treurie una mica de cel deixant-la com a panoràmica.

Francisco Aviles
12/03/2015, 17:46
Molt Bè Joan, a veces..... los sueños se consiguen

Carlos Silvestre
12/03/2015, 17:53
Me gusta el "marco" inferior de las copas de árboles y el paisaje con la niebla. No tanto el color del degradado del cielo.

Joan A. Gomila
12/03/2015, 18:02
Gracias por vuestros comentarios.

Raul: El tema de llevar-li una mica de cel, m'ho he estat pensant però he preferit deixar-la tal qual l'he feta ja que d'aquesta manera m'ajuda a que l'horitzó no estigui centrat.

Francisco: Tienes razón en que a veces se consiguen, aunque he de reconocer que si no había hecho antes la foto ha sido, en parte, por mi propia pereza, jejeje. Vamos que si hubiera tenido mucho interés en hacerla ya me habría espabilado mucho antes.

Carlos: No se como ves la foto en cuanto a color por el tema que hemos repetido varias veces de diferencias de visionado. Tan solo aclarar que el color es el que tenía el cielo cuando el sol justo asomaba por el horizonte a mi espalda. El degradado que he aplicado no lleva ningún color adicional, tan solo he bajado un poco la exposición y he aumentado el contraste.

Bep Taltavull
12/03/2015, 22:54
Personalment m'agrada tal cual ens la presentes, diversitat cromàtica i bons detalls dins la boira. :very_drunk:

Jaume Franch
13/03/2015, 00:17
Preciosa panoràmica, Joan A.
EscarapelaFF 100x

Lafebre
13/03/2015, 16:52
Bonica història i preciosa foto. M'agrada molt, Joan A.

Pepe Peñafiel
14/03/2015, 12:39
Es una historia preciosa que hace que la imagen, que ya de por si es bonita , se realce y se convierta en especial.
Felicidades por este proyecto a largo plazo cumplido y gracias por compartirlo.

Juan Cuadros
17/03/2015, 12:07
La encuentro preciosa Joan A. La suave tonalidad de los verdes en los planos junto con la niebla le dan un encanto especial a esta imagen. Para mi gusto personal le daría un formato
panoramico 2:1 cortando el sobrante del cielo logicamente....pero esto es una opción que tu ya te has planteado, según comentas y la prefieres así...tu gusto es lo que importa.
Enhorabuena por la foto y por la historia.

Joan A. Gomila
17/03/2015, 15:20
Gracias a todos por vuestros comentarios y aportaciones.

Manel Almar
20/03/2015, 08:52
Preciosa foto Joan A. i preciosa historia. Enhorabona company