Iniciar sesión

Ver la versión completa : Catedral

Joan A. Gomila
21/02/2015, 14:09
Ja feia vegades que quan passava per la zona de Dalt Sa Quintana de Ciutadella em fixava amb la Catedral que des d'allà ofereix una vista preciosa. Avui matí hi he passat i per xamba duia sa càmera, així que no m'ho he pensat dues vegades....

3043

Nikon D300 amb Tamron 90 mm, ISO 200, f/10, vel. 1/640

He optat per fer un processat un pel agressiu amb una capa de conversió a b/n i un filtre extractor de detall per a donar més impacte als núvols, que tot i generar una mica de renou, a jo no em desagrada el resultat.

Lafebre
21/02/2015, 18:50
Tens raó, Joan, una vista preciosa. Aquests núvols, realment, complementen molt bé la imatge. Bona foto amb un parell de petits detalls, si em permets. Veig la catedral una mica encaixonada per l'esquerra i, en canvi, a la dreta hi ha un espai que, sense molestar, no aporta res i li hagués anat millor a l'altra banda. No creus?. L'altra petita cosa és que crec que, per poc, però no té tots els blancs, però això és molt fàcil de corregir.

Francisco Aviles
21/02/2015, 20:16
En general la veig bè, bona vista de sa catedral, Joan

Bep Taltavull
21/02/2015, 22:44
Tenint en compte que tu la veus molt més fosca que jo, et diré que m'agrada així, la composició m'agrada tal cual i les tres gavines l'ajuden.

El que em sobra es máscara d'enfocament, ja que genera halos blanquinosos als perfils.

El núvols tenen molt bon volum

Manel Almar
22/02/2015, 09:55
Bon dia, jo aquesta la veig bastant be en es meu monitor, m´agrada es procesat que li has donat, i res d´agressiu, em de ser valents, per mi, la falta d´espai per es sa banda esquerra i
que jo tambe la veig molt enfocada, pero esta força be, m´agrda molt com t´ha quedat Joan.:cool:

Carlos Silvestre
22/02/2015, 21:10
Buena conversión a BN. Creo que los pinos "no pegan" en esta foto y que deberías buscar otro punto de vista para evitarlos. Cielo atractivo.
Como comenta BEp hay exceso de enfoque (en las gaviotas es más evidente).

Antoni Cladera
22/02/2015, 23:15
Una imatge que tambe tenc dins el cap des de fa anys....
Res a dir que t'hagin dit els companys...
Bon enquadrament!

Joan A. Gomila
23/02/2015, 19:04
Gracies a tots pels vostres comentaris. A vam si vos puc anar contestant al que m'heu dit....

Vicenç: Tans tota la raó amb el tema de l'espai sobrant de la dreta d'allà em sobra una mica d'espai que se li podria donar a l'esquerra, tot i que pel meu gust no em sembla que la Catedral estigui gaire encaixonada, però és una manera personal de veure-ho i certament sa foto milloraria si l'espai sobrant de la dreta fos a l'esquerra, com proposes. En quan al tema de blancs, crec que també tens raó, que hi manquen blancs sobretot a la zona de les cases.

Francisco: Moltes gràcies, estic content que t'agradi aquesta vista de la Catedral.

Bep: Gracies també per sa teva aportació. Estic content que t'agradi. El tema de les 3 gavines és que en tenc una altra de foto sense gavines però a jo també em va semblar que d'aquesta manera sa foto quedava millor. Ets halos que comentes m'han fet anar de cul per que t'assegur que jo no els veig a simple vista. Crec que es tracta del tema que ja hem comentat altres vegades de les diferents maneres en que cada un veu ses fotos al seu monitor. Concretament, jo ja havia detectat aquests halos però els vaig detectar en ampliar sa foto al 300% i em vaig adonar que en sa foto inicial (no se per quin motiu s'ha produit i si qualcú en sap el motiu o en te qualque idea li agrairé em doni qualque pista) ja hi havia aquest halo de manera molt lleu que es feia més evident amb el filtre d'extreure detall però una volta processada i donat que jo no apreciava s'halo quan veia sa foto al 100%, la vaig donar per bona.

Manel: Moltes gràcies pel teu comentari, estic content que t'agradi.

Carlos: Me alegra que te guste la conversión a b/n. En cuanto a los pinos....estaban ahí y como la intención era plasmar la vista de la Catedral cuando pasas con el coche por ahí, hice la foto sin ir a pensar en otro encuadre. Aún así a mi, personalmente, no me molestan. He vuelto a pasar por ahí y creo que hacer un encuadre desde esa zona y evitar los pinos es bastante difícil ya que desde donde estaba, tenia una casa justo a mi izquierda y como mucho me podía mover un par de metros, que no son suficientes para esquivar los pinos ya que si te pegas a la pared de la casa, creo que la Catedral ya no la ves entera. En cuanto al exceso de enfoque tienes razón, creo que combinar el extractor de detalle con el enfoque suavizado que le doy siempre a la imagen una vez redimensionada ha sido excesivo.

Toni: Gràcies també a tu pels teus comentaris. Realment hi ha molts enquadraments que vegades tenim dins es cap i de vegades costa trobar es moment en que vengui bé agafar sa càmera i anar-hi. En es cas aquest, va ser una casualitat per que tot i que em rodava també des de feia estona aquesta foto, va coincidir que vaig passar per allà i duia sa càmera amb jo.

Allavá quin rollo vos he fotut!!!

Pepe Peñafiel
08/03/2015, 18:01
Destaco sobretodo ese volumen de las nubes. La catedral en la parte terrestre es un muy buen contrapunto.

Joan A. Gomila
10/03/2015, 16:45
Gracias, Pepe.