Iniciar sesión

Ver la versión completa : Simetria suburbana

Lluis Surralles
14/02/2015, 00:31
De la recent sortida del diumenje pel Metro de Barcelona. Aquesta foto la veig en B i N pero vull saber la vostra opinió
Càmara Canon EOs 400D, Objectiu Samyong 8 mm. Iso. 800, 1/80 s. f 3,53011

Jaume Franch
14/02/2015, 01:57
Interessant.
Potser sí que en B&N seria més adhient.
(T'he rectificat el títol, faltava la t)

Francisco Aviles
14/02/2015, 10:19
Bona foto,LLuis quizá si quedaria muy bien en BW, es raro pillar el momento sin ninguna persona, en el metro en Barcelona.
Salut

Lluis Surralles
14/02/2015, 16:12
Grácies. La pujaré en B i N. Xisco Eran las 4 de la tarde de un domingo pero te confesaré que hay alguna persona borrada. No burrada.

Carlos Silvestre
14/02/2015, 22:11
Sí, a ver como queda en BN porque es buena.

Bep Taltavull
15/02/2015, 10:04
M'agrada la simetria "natural" de la fotografia, potser si que en monocrom resulti més atractiva.

L'esperem!!

Lafebre
15/02/2015, 14:02
T'he de dir, Lluis, que la foto ja m'agrada força tal qual i que no estava molt segur de que en BN, la foto milloraria. Així que abans de donar l'opinió, ho he provat. I… sí, realment, en BN és més és molt més efectiva. La veritable gràcia de la versió monocroma, LLuis, és que anant canviant gammes de grisos, contrast, lluminositat, etc, (he fet varies proves) tens moltes fotos "diferents", a quina més atractiva. Molt bé, Lluis.

Lluis Surralles
15/02/2015, 17:54
Gràcies a tots. Faré preves i la tornaré a penjar. Ara que em torno a presentar a concursos, no us podeu imaginar el que m´ajudeu. Aixó dels concursos no guanya sempre la millor foto pero (com deia el meu amic i mestre Pep Cortinas) les fotos bones sempre van amunt

Antoni Cladera
17/02/2015, 09:00
Sa veritat LLuis, no liveig tants de contrastos com per fer un bon bn... m'agrada així

Pepe Peñafiel
17/02/2015, 19:38
Pues para mi es una imagen muy atractiva, Te felicito pr tu buen gusto y visión fotográfica porque realmente es atractiva por las formas.
Un BN algo cañero le puede sentar niquelado.

Joan A. Gomila
18/02/2015, 10:42
El tema del b/n és qüestió de provar avam com queda i si et convenç el resultat o no.

Antoni Cladera
18/02/2015, 12:17
Noooo pot ser que hagi llegit això Joan!! 😳😳😳😳

T'acabes de carregar una part essencial de la fotografia en dues línies...

Jugant al tennis podria respondre que la fotografia en color ebs mostra les robes, les cares, els edificis, els arbres... El seu color...
En canvi la fotografia en blanc i negre en mostra les seves ànimes!
El blanc i negre va més enllà (a part del gust de cada un) que de provar i ja veurem.... Uffff
Si n'ansel o en Weston aixecasin el cap..... O la mateixa Imogen...

Antoni Cladera
18/02/2015, 12:28
M'he deixat l'essencial:
Per processar una imatge en blanc i negre primer de tot intent vaptar-la amb aquesta intenció i si no puc o en vull processar una pens i cerc a aquella imatge abans de res:
Contrast
Textures
Linies
Espais negatius o fons intetessants
Però sobretot contrast. El contrast és un element importantíssim dins el blanc i negre. La separació entre els blancs i els negres fan d'una imatge monocroma una imatge diferent, que tengui força. Amb contrast i uns quants elements que he afegit, podem aconseguir una bona imatge en bn.. Però mai aniré jugant al "avan que..." Saps perquè? Perquè perds sa màgia del fotògraf, de l'interpret...

No me mal entengueu, simplement vull dir que una imatge en blanc i negre és més que una monocromia...

Salut!!

Jaume Franch
18/02/2015, 12:31
Cada vegada ho veig més clar.
Aquestes dues darreres valoracions sobre el concepte de fotografia en B/N és el que fa anys vaig intentar discutir amb en Toni, i no ens varem entendre.
Tot hauria de tenir cabuda i ser respectable si es fa amb honradesa. I, si l'Ansel, en Weston o la Cunningam eixequessin el cap, en parlariem.

Antoni Cladera
18/02/2015, 12:44
d'acord amb tu Jaume...
tot al seu temps i amb la seva mesura
;-)

Als tres mestres.... val més que els deixem descansant... XD

Joan A. Gomila
18/02/2015, 12:58
Gràcies, Toni, per ses teves explicacions, les quals, amb lo poc que he llegit sobre el tema de blanc i negre, comparteixo en un alt percentatge.

El que no entenc és que després de que tots els altres companys recomanin passar-la al blanc i negre i després de que jo només hagi estalonat aquesta mateixa opinió, m'extranya que només sigui jo el que s'hagi carregat, segon tu, la part esencial de la fotografia.

A més a més, el comentari era només referent a aquesta foto en concret i en cap moment pretenia generalitzar, ja que normalment jo també intent "veure" sa foto en b/n quan dispar i si la present amb b/n és per que des de tot d'una ja m'ha semblat que aquest havia de ser el processat que li anava bé a sa foto.

Em sap greu haver de comentar açò dins es fil d'una foto que no és meua, però, Toni, tens cap problema personal amb jo?

Sembla que jo soc s'únic que l'he cagada aconsellant a l'autor que faci la prova de passar-la a blanc i negre per veure si li agrada més o menys, quan tothom (menys tu, cosa que respect) ja han aconsellat gairebé el mateix amb altres paraules.

Raul Sintes
18/02/2015, 13:03
M'agrada la foto, per la seva impecable simetría que has conseguit.

Jaume Franch
18/02/2015, 13:11
Creieu que aquestes discusions s'evitarien si fem un nou Fòrum per B/N?

Antoni Cladera
18/02/2015, 13:11
Joan Antoni!!!! Què fots? què dius? Mai he tingut CAp problema personal amb tu....

El meu comentari ve arran de la frase que has posat de manera generalitzada i no pas dirigida a aquesta foto: "El tema del b/n és qüestió de provar avam com queda i si et convenç el resultat o no."

A més a més, el comentari era només referent a aquesta foto en concret i en cap moment pretenia generalitza

Quan dius: " el tema del blanc i negre..." et refereixes a tota la temàtica monocroma Joan.....

Pero no pas m'he volgut ficar amb tu.......
Joder.... apretam un poc i la liam...

Jaume Franch
18/02/2015, 13:22
Viiiinga , va , oh deixem aquí, atlots?.

Antoni Cladera
18/02/2015, 13:26
No Jaume,
no m'agrada que ses coses quedin a mitges i mal enteses
Si no és amb birres no s'aclareix! :very_drunk:

Jaume Franch
18/02/2015, 13:29
...val.

Joan A. Gomila
18/02/2015, 13:40
Quan coment alguna cosa d'una foto penjada al fil de fotos a comentar sempre és referida a la foto en concret i mai a nivell general.

Com pots pensar m'ha molestat que després de només reafirmar es comentaris de sa majoria de companys em trobés amb un comentari dirigit directament a jo i més encara amb sa manera com ho has dit.

Entenc que tu ho has entès malament i que jo m'he pres malament el teu comentari i em sap greu tot plegat.

Per jo es tema està aclarit.

Lluis Surralles
18/02/2015, 15:19
Mai hagés pensat que una foto (mediocre) meva podés aixecar tanta polsseguera. Penso que hi ha hagut un malentès. Jo també soc de opinió que aquesta foto es en B i N. La vaig pujar en color precisament pqe aixó: per veure que en deieu en color. La tinc editada en monocrom i m´agrada força. Jo també, en alguna ocasió, m´he sentit una mica molest pels comentaris del professor Cladera, majorment perque no els entenia, pero después, a toro passat, deijant madurar la situació, he vist que no hi havia mala fe, tot al contrari: ganes de millorar la foto. Joan Antoni, personalment et demano el que he dit: que deixis madurar el tema i ho veuràs mes clar.

Joan A. Gomila
18/02/2015, 15:38
Gràcies, Lluis, pels teus consells. Com he comentat abans, per jo, el tema està aclarit i et deman disculpes per tota la moguda que hi ha hagut dis aquest fil de la teva foto.

Antoni Cladera
18/02/2015, 16:04
Jolín!!!!

Vists ara els comentaris den Joan i den Lluis..... només puc que demanar disculpes per ser tant directe amb els meus comentaris que, en CAP cas tenen la intenció d'atacar a ningú ni molt menys...

El que me passa és que vull ser tan clar que ho confonc amb directe.
me sap greu de dever el que els meus comentaris hagin pogut interpretar.

Per tant, Joan Antoni, et deman disculpes.... Lluis igualment...
Només me surt dir... en la vida "real" no som així......
Una abraçada!

Joan A. Gomila
18/02/2015, 16:29
Gràcies, Toni, per la teva aclaració.

Ha estat un mal entès, entec que de vegades quan escrivim per aquí certes coses es poden interpretar malament.

Una abraçada.

Joan A. Gomila
18/02/2015, 23:17
Tornant a la foto, si em permeteu, un pels motius pels que inicialment vaig proposar de fer la prova de conversió a b/n precisament era per que em xocava que en Toni tingués una opinió oposada a la resta de companys i ho feia amb un raonament prou consistent en quan a que a la foto no hi havia prou contrast com per a que la conversió donés un resultat prou bo pel blanc i negre, segons el seu punt de vista.

Sabent que en Lluis ha fet el processat i que el resultat li agrada prou, a jo m'agradaria poder veure aquest resultat, no tan per saber qui tenia raó i qui no, per que consider que apart de consideracions tècniques també hi compta el gust personal de cada un, però si per a poder-la comparar amb la de color.

Tot i açò, no sé si en Lluis tenia intenció de pujar-la en blanc i negre o si prefereixes "quedar-te-la" per a tu tot sol ei-2

Antoni Cladera
19/02/2015, 14:10
estic d'acord amb tu Joan. Ara bé, el millor contrast que podem trobar en una foto monocroma està al moment de la presa. Es pot augmentar el contrast a aquesta imatge i tornar-la en escala de grisos però serà a un preu de forçar els tons mitjos...

Lluis Surralles
19/02/2015, 16:51
No, Joan Antoni: El fet de que no l´hagi pujaten monocrom es perque no vull cansar-vos massa amb una fotografia que, si bé m´agrada força, no es res de l´altre món. Sempre procur no fer-me pesat. Semre em sembla uqe molesto. Questió de gens. Aqui us la passo en monocrom, i dic monocrom perque sempre l´he pensat amb aquest lleuger tò càlid.3036

Bep Taltavull
19/02/2015, 17:28
Doncs així em sembla perfecta, si no tingués tant de soroll...encara seria millor... per jo.

Joan A. Gomila
19/02/2015, 18:39
Personalment m'agrada més sa versió en monocrom.

Renou no n'hi aprecio gaire....vaja que no em molesta....

M'agradaria saber si es tracta tan sols d'una conversió a monocrom i prou o si has augmentat també el contrast, etc. Ho dic per que, des de es meu punt de vista, veig la imatge prou contrastada i al mateix temps amb una bona escala de grisos.

També m'agradaria saber s'opinió d'en Toni en quan a una volta vist es resultat, si et mantens amb sa consideració inicial que vas fer o si consideres que es resultat és prou correcte. Aquest darrer punt no vull que dugui a pensar que vull fer caure a en Toni en un parany, tan sols és sa mateixa curiositat que en un principi em va moure a proposar la conversió a blanc i negre veient que ningú més compartia el punt de vista d'en Toni (o al manco ningú més ho va expresar) i consider que en Toni està per damunt meu en quan a coneixements de fotografia i la seva opinió tècnica (com la de tots els altres companys) es digne de tenir-la molt en compte.

Lafebre
19/02/2015, 20:51
Em reitero en el que ja vaig comentar en la meva primera intervenció en aquest fil. Tot i que la de color ja m'agradava tal qual, en aquest cas trobo que la de BN la supera. Molt bé, LLuis.

Lluis Surralles
19/02/2015, 20:58
Tens moltaraó Bep. El soroll (abans gra) ami també m´emprenya pero no sé com treure´l. Hi ha algún sistema?

Bep Taltavull
19/02/2015, 21:46
Tens moltaraó Bep. El soroll (abans gra) ami també m´emprenya pero no sé com treure´l. Hi ha algún sistema?

Es clar que si Lluis... en ACR ja n'hi pots treure un poc amb el control "detalle-luminancia" o amb PS "filtro-ruido-reducir ruido" alerta!!! en els dos casos aniras perdent detall així com vagis augmentant el valor.

Antoni Cladera
19/02/2015, 23:49
booono....
1r. m'agrada Lluis!
2.- El soroll, que no gra ;-) és el resultat d'un contrast per precesssat vull pensat. El fet de pujar les llums a les zones fosques indueix a crear renou de luminància... cosa que podem aclarir abans en l'exposició...
3.-no m'agraden les versions... (des de que vaig entrar a FF ho dic...) però en aquest cas i fent una excepció, la fotografia en blanc i negre no és l'opció adequada vist el resultat final en quan a zones amb bastant renou (ara la veim a 72ppp)....
Així que.... per a mi, de bon rollo, la dejamos como estaba o millor encara LLuis, hi torn i la "fabric" en BN!!
salut!!

Joan A. Gomila
20/02/2015, 08:24
No se si és que estic mirant sa foto amb una pantalla flaca o es que soc jo, però és que em costa molt veure el soroll que comentau. Però si deis que n'hi ha deu ser així.
emoticon 0630

Carlos Silvestre
20/02/2015, 12:30
¿Y qué os parece la idea de Jaume de hacer una sección BN?

Lluis Surralles
20/02/2015, 17:56
He rebut del professor Cladera la millor classe magistral (i la mes senzilla) que podia rebre. Aquesta foto, tant en b in com en color, té massa soroll i no m´agrada. La única solució que hi veig es tornar al lloc i tornar-la a fer amb menys ISO, exposició mes llarga i tres peus. Aixó es el que faré. Quan l´he passat a paper el soroll, que no grà (gràcies Toni), es intolerable.
Carlos: yo no soy partidario de hacer una sección de b i n. La fotografia es una, y cada una tiene que estar pensada previamente en color o b i n, o sèpia, o cualquier parida que se nos pueda ocurrir. Cada foto tiene que ser analizada en su contexto y la técnica con que ha sido tomada es independiente pero, para mi, la fotografia es una y todo es fotografia.

Lluis Surralles
22/02/2015, 20:11
Avui he anat a intentar repetir les fotos de l´estació del Metro i, rotundament, m´he adonat que el problema del soroll no estava ni en la presa, ni en els paràmetres ni en res, simplement estava en el objectiu que, si en algunes coses es interessant, per aquest tipus de fotos es una "patata". He probat la foto exactament igual amb el Canon i no té res a veure, el que passa es que no és "ull de peix" i, per tant, la foto no té, ni molt menys la gràcia que te amb el 8 mm. Les tres B no existeixen.

Antoni Cladera
22/02/2015, 23:22
"Cada foto tiene que ser analizada en su contexto y la técnica con que ha sido tomada es independiente pero, para mi, la fotografia es una y todo es fotografia."

M'ha agradat molt Lluis aquesta frase! 😉

Lo de tornar al lloc m'ho aplico sovint per disfrutar del mateix elements amv diferents llums.
Salut!