Ver la versión completa : Matinada d'hivern
Bep Taltavull
10/02/2015, 22:24
Una de diumenge passat, núvols, fred i... bona companyia.
Açò d'aixecar-se a les 06.00h i a les 10.00h ser a casa va moooolt be... tothom content!!!
2994
Francisco Aviles
10/02/2015, 23:14
Molt,guapa Bep unos tonos preciosos
Jaume Franch
11/02/2015, 10:01
Preciosa.
Crítica / Reflexions:
crec que seguim amb la mateixa línia entre la teva i la meva apreciació d'aquestes darreres fotos. Tu la dones per bona. Jop li veig cosa que crec podria millorar. La edito i llegeixo histograma. Efectivament, pot millorar significativament segons el meu gust. Penso: cal que li digui?, per que crec que ell n'és conscient. Però i els altres companys, què en pensen?.
Em pregunto: Perquè a en Bep li està be, quan al meu entendre li falta un toc de revelat bàsic?.
No caldria dir, Bep, que t'ho dic amb tot el respecte al teu gust personal, però em falta el teu comentari per entendre (i acceptar, si de cas) el perquè d'aquesta diferencia.
Diferencia de criteris o de gust personal?.:very_drunk:
Carlos Silvestre
11/02/2015, 12:43
Impecable por donde se mire salvo que, al menos yo, iluminaría más la parte superior. Pero bueno, por chinchar un poco.
Molt bona, Bep. Suau i elegant. A mi m'agrada tal com està. Potser sí que una mica més de llum, tal com comenta en Carlos, però vaja… La composició, no cal dir-ho, impecable. De fet, l'única cosa que jo corregiria (i m'estranya que en Jaume no hagi dit res), és que li trobo una lleugera dominant magenta.
Bep Taltavull
11/02/2015, 18:48
Bueno, per començar he de dir que aquesta si que duu revelat/processat, si és cert que tan sols en ACR...
Jaume, entenc que aquest foro és de opinió/discussió, per tant has d'aportar el que creguis convenient, a l'histograma ja sé que li falten algo de blancs, però la meva intenció
era no dur el revelat al màxim per deixar-la més suau, com be apunta en Vicenç. La llum general reflecteix bastant feelment el moment de la presa.
Vicenç, en quant a la dominant magenta, la vaig detectar i vaig corregir-la, però no em va agradar el resultat final i vaig optar per deixar-la així.
Bep, on més molesta aquesta dominant és a l'escuma de l'aigua del primer terme. I fent una correcció a només aquestes zones?
Raul Sintes
11/02/2015, 20:06
Poc a poc educaré la vista per detectar les tonalitats magenta. Si no véssiu fet aquesta observació, mai ho hagués vist.
Carlos Silvestre
11/02/2015, 20:39
Perdona Bep. veo de nuevo la foto en mi PC de casa y RETIRO LO DICHO anteriormente. Luz perfecta.
Bep Taltavull
11/02/2015, 21:20
Referent a la dominant magenta que comenta en Vicenç, he de dir que al meu monitor no li veig, en tot cas em sembla veure una tonalitat mes be blavosa, però així i tot
he fet una correcció selectiva a la part de l'escuma baixant el magenta i pujant blancs... no ho sé... que vos sembla ara??
3002
Lluis Surralles
12/02/2015, 00:19
Pot ser li trobo a faltar una mica de trempera (potser contrast) pero en canvi té un molt bò primer terme. Bona foto,Bep.
Carlos Silvestre
12/02/2015, 08:58
Yo no he visto tonos magenta pero ya sabeis que los miembros del FF de Zaragoza somos daltónicos para estas dominantes.
Ara sí, Bep. La trobo impecable. Però, i tu, que és el que compta, com la veus?
Em reitero amb el meu primer comentari, molt bona foto, Bep.
Bep Taltavull
15/02/2015, 10:21
Ara sí, Bep. La trobo impecable. Però, i tu, que és el que compta, com la veus?
Em reitero amb el meu primer comentari, molt bona foto, Bep.
M'agraden les dues versions, però si t'he de ser sincer veig la primera més natural.
Gràcies per les vostres aportacions. :very_drunk:
M'agraden les dues versions, però si t'he de ser sincer veig la primera més natural.
Gràcies per les vostres aportacions. :very_drunk:
Bep, estem parlant de matisos, ja que la imatge és molt bona. Si a tu t'agrada més la primera, no hi ha cap dubte de quina triar; tu n'ets lautor i això sempre preval. :very_drunk:
Lluis Surralles
15/02/2015, 17:58
Po zi. Tenia raó, com sempre, en Vicens. Amb aquesta correcció només a l´escuma la foto ha guanyat molt. Per a mi: fotofindera
Jaume Franch
15/02/2015, 18:56
Bep, la primera FotoFindera, doncs?
Bep Taltavull
15/02/2015, 21:16
No vull semblar impertinent, segur que si vosaltres veis la dominant es que hi és, per tant si està millor la segona versió amb la dominant corregida, ha de ser aquesta la bona.
Gràcies pel vostres consells
Antoni Cladera
17/02/2015, 08:58
no ets ni thas de sentir pas impertinent!! mai!!
me lhe mirada prou vegades... m'agrada però aquest primer pla el not artificial i amb una llum que no sigui la seva....però de totes maneres és una bona composició
Pepe Peñafiel
17/02/2015, 19:51
Tus imágenes siempre están muy pensadas y trabajadas.
Me encanta tu composición.
Como dice Carlos de la dominante no puedo hablar, con el cambio entiendo pero soy incapaz de apreciarlo a la primera.
En todo caso fotofindera. y creo que si a ti te vale más la primera debería de ser esa la fotofindera.
Joan A. Gomila
18/02/2015, 10:50
Jo no li veig aquesta dominant que comentau i crec que la primera sembla més natural com diu en Bep. Per altra banda a jo em sembla que li manca detall a la roca del primer plà...no l'acab de veure prou nítida, tot i que tractant-se d'una exposició llarga si les onades cobrien la roca de tan en tan durant el temps d'exposició potser sigui aquest el motiu de que no ho vegi prou nítid.
Bep Taltavull
18/02/2015, 16:41
Gràcies a tots pels vostres comentaris.
Toni: no hi ha llum afegida al primer pla, es la que hi havia, de fet, el revelat és un revelat bàsic en ACR i prou... mirau els paràmetres de ACR i ho veureu, tampoc hi he aplicat cap degradat digital
3034
Antoni Cladera
19/02/2015, 14:20
Bona feina!
Per cert Bep, sabíes que la versió nova d'ACR té infinites millores en tant a recuperació de llums/sombres que l'anterior? de la mateixa manera el comendament Claridad ha donat un bot espectacular!
Val la pena pensar amb la nova actualització....
Joan A. Gomila
19/02/2015, 15:54
Bona feina!
Per cert Bep, sabíes que la versió nova d'ACR té infinites millores en tant a recuperació de llums/sombres que l'anterior? de la mateixa manera el comendament Claridad ha donat un bot espectacular!
Jo la tenc a s'actualització però encara no m'hi he acostumant a l'ús dels nous controls. Crec que estava massa acostumat a l'altre versió i ara em costa una mica identificar els controls que han canviat de nom....
Bep Taltavull
19/02/2015, 17:31
Bona feina!
Si Toni, ja ho sé... però el meu sistema operatiu actual no el suporta... estic avaluant o canviar de SO, d'ordinador o passar-me a Mac... és una qüestió de diners en qualsevol cas....:(
Bep Taltavull
19/02/2015, 17:33
Joan, no t'havia contestat encara al teu comentari sobre la nitidesa del primer pla, la pedra te aigua per sobre a la mitad dreta i no te nitidesa, però la mitad esquerra si que hi està de nítida.
Joan A. Gomila
19/02/2015, 18:45
Bep, no em facis gaire cas per que ningú més ho ha comentat i segurament soc jo que, amb s'edat que tenc, començ a necessitar ulleres grimace
Ara en serio, potser només és una percepció personal, però pel meu gust li trob a faltar una mica d'enfocament o de contrast, no ho se...em fa una sensació extranya quan mir a sa roca....no deu ser un principi de catarates als meus ulls?
Antoni Cladera
19/02/2015, 23:58
No sé com vos puc passar un document on surten totes les modificacions i com han canviat al nou Ps...
tal vegada ho passi a nen Jaume via dropbox i vos ho faci arribar.
és interessantíssim.
Joan A. Gomila
20/02/2015, 08:29
No sé com vos puc passar un document on surten totes les modificacions i com han canviat al nou Ps...
és interessantíssim.
Deu ser prou interessant per que com he dit, em costa una mica adaptar-me al nou format d'ajustaments.
Jaume Franch
20/02/2015, 23:17
és interessantíssim.
Quan vulguis, Toni
Antoni Cladera
22/02/2015, 23:23
Demà tho pas Jaume!