Ver la versión completa : Otro only raw
Bep Taltavull
31/01/2015, 21:32
Otro only raw de esta tarde, sin dramatizar... hoy el cielo sí parecia ser de "Mordor":D como dice el maestro Benito.
ISO 200 f/4 Vel. 1/200 125mm 10.000K
2948
Francisco Aviles
31/01/2015, 22:11
Molt, guapa , Bep per dir algu y emprenya una miqueta ...es pardal un poc centrat.
Bona Foto:very_drunk:
Carlos Silvestre
01/02/2015, 11:13
Magnífico colorido y dramatismo. Recuerda los cuadros dramáticos que nos puso el Benito.
Coincideixo amb en Carlos, magnífic color i dramatisme.
Jaume Franch
01/02/2015, 18:15
Perquè ONLY Raw?.
Agrada tal qual, clar, però em dona la sensació de que li falta un toc revelat. (Un punt de contrast).
Bep Taltavull
01/02/2015, 20:47
La veritat es que em van cridar l'atenció els colors i tons... la gavina va ser una intrussa, però sembla que cerqui un forat entre els núvols.
Jaume: l'histograma ja està al màxim, i els blancs passats després de passar-la a sRGB, si li dones més contrast ja reventa.
Jaume Franch
01/02/2015, 23:04
La veritat es que em van cridar l'atenció els colors i tons... la gavina va ser una intrussa, però sembla que cerqui un forat entre els núvols.
Jaume: l'histograma ja està al màxim, i els blancs passats després de passar-la a sRGB, si li dones més contrast ja reventa.
Ja, però pensava amb els núvols de la meitat inferior.
Be està ,Bep.
Bep Taltavull
02/02/2015, 18:44
Ja, però pensava amb els núvols de la meitat inferior.
Be està ,Bep.
Tens raó Jaume, amb algo d'edició milloraria i li podria donar més volum a la part de baix. Potser ho faré. :very_drunk:
Pepe Peñafiel
08/02/2015, 12:23
Pues a mi el ave me da un plus. Tus only Raw van subiendo la temperatura y me refiero a la temperatura de calidad.
Jaume Franch
09/02/2015, 16:53
Bep, aprofito tocar de nou el tema dels OR ( Only Raw) per que m'aclaris un dubte que vaig plantejar aquest dissabte als meus companys Raül i Carlos S.:
Ells interpretan que l'OR comporta tractament amb ACR ( mínim , bàsic)
Jo els hi deia que, per mí, l'OR no duu cap revelat ni tractament, que s'edita tal qual surt de la màquina.
Què m'en dius?
Bep Taltavull
09/02/2015, 21:52
Bep, aprofito tocar de nou el tema dels OR ( Only Raw) per que m'aclaris un dubte que vaig plantejar aquest dissabte als meus companys Raül i Carlos S.:
Ells interpretan que l'OR comporta tractament amb ACR ( mínim , bàsic)
Jo els hi deia que, per mí, l'OR no duu cap revelat ni tractament, que s'edita tal qual surt de la màquina.
Què m'en dius?
Supòs que ells parlen pel que han sentit comentar al mestre Benito o han vist en alguna web... es veritat que quan es parla de Only Raw es permet fer-li un tractament amb ACR d'ajustos bàsics,
de llumiositat, contrast, temperatura, clonar brutícia del sensor i fins i tot admet fins un 20% de retall... no s'admet adreçar l'horitzò ni emprar el degradat ni pinzell d'ajust ni correccions de lent.
De totes maneres les que jo he pujat com a OR, les podriem calificar de fotografia en brut, que és tal cual ha sortit de la càmera sense fer-li res de res, fins i tot, a vegades no és una còpia del Raw el que pujo,
si no el JPG que treu la càmera amb els ajustaments que hi he fet a la presa, ja que sempre disparo amb els dos arxius a l'hora... tonteries meves... :very_drunk:
Jaume Franch
10/02/2015, 13:39
M'ha anat molt bé la teva resposta per saber quin OnlyRaw puges TU, però veig que en el cas d'altres fotògrafs haurem de precisar quan "cru" és el material que pugen, no?
Bep Taltavull
10/02/2015, 21:59
M'ha anat molt bé la teva resposta per saber quin OnlyRaw puges TU, però veig que en el cas d'altres fotògrafs haurem de precisar quan "cru" és el material que pugen, no?
Bueno, poden conviure diferents interpretacions i ningú tindrà la veritat absuluta, amb aquest tema mai hi haurà acord...
Jaume Franch
11/02/2015, 09:52
Bueno, poden conviure diferents interpretacions i ningú tindrà la veritat absuluta, amb aquest tema mai hi haurà acord...
Per tant, personalment concibiré l'OnlyRaw com un ProbablyOnlyRaw.
Supòs que ells parlen pel que han sentit comentar al mestre Benito o han vist en alguna web... es veritat que quan es parla de Only Raw es permet fer-li un tractament amb ACR d'ajustos bàsics,
de llumiositat, contrast, temperatura, clonar brutícia del sensor i fins i tot admet fins un 20% de retall... no s'admet adreçar l'horitzò ni emprar el degradat ni pinzell d'ajust ni correccions de lent.
De totes maneres les que jo he pujat com a OR, les podriem calificar de fotografia en brut, que és tal cual ha sortit de la càmera sense fer-li res de res, fins i tot, a vegades no és una còpia del Raw el que pujo,
si no el JPG que treu la càmera amb els ajustaments que hi he fet a la presa, ja que sempre disparo amb els dos arxius a l'hora... tonteries meves... :very_drunk:
Bep, no només són rucades teves, sinó també rucades meves. Jo sempre disparo també amb els dos arxius a l'hora. Després, quan ja tinc el raw editat, la seva còpia en jpeg feta i tot això desat per duplicat és quan llenço el jpeg de càmera. Ah!, i mai abans de fer tot això resetejo la targeta de la càmera.
Un apunt sobre el teu only raw, quan dius que puges el jpeg que has obtingut en paral·lel del raw. Espero que estaràs d'acord amb mí que no és pas el mateix. El jpeg que surt de càmera ja està, en certa manera, "editat" per la pròpia càmera d'acord amb els ajustaments previs, mentre que una còpia jpeg del raw pot arribar a diferir bastant del jpeg de càmera.
Bep, en cap moment volia contradir-te, sinó evitar causar confusions. :very_drunk:
Bep Taltavull
11/02/2015, 17:21
100% d'acord Vicenç, depenent dels ajustaments que feim en càmera, els JPG's poden arribar a ser totalment diferents del RAW's i
justament per aquest fet a vegades faig servir el JPG de càmera, amb els ajustos que he fet abans de disparar.
Gràcies Vicenç :very_drunk: