Ver la versión completa : Un molí des Castell
Raul Sintes
04/01/2015, 12:59
El divendres passat vaig anar fent proves amb la meva nova càmera, la Nikon D300 que el boss em va vendre. Aquest és el resultat de la meva primera imatge presa amb ella.
Cal dir-vos que tan sols he pujat una mica la temperatura ja que el contrast del blanc que il·luminava el molí i les faroles de la carretera amb el seu color groc no em va agradar. Una mica de contrast amb "paso alto" i res més.
Iso 500; f/22; exp. 10" dist. focal 20 mm.
2542
Eeeeeep Raül, això és jugar amb avantatge, aquesta càmera ja venia ensenyada!! :)
Conyes a banda, m'agrada molt la foto. La composició és molt bona i els rastres dels llums dels cotxes li donen dinamisme. Només una petita cosa: hi ha un petit defecte a la part inferior esquerra (al lateral), que m'imagino a què és degut, i que valdria la pena que retallessis.
Raul Sintes
04/01/2015, 19:32
Eeeeeep Raül, això és jugar amb avantatge, aquesta càmera ja venia ensenyada!! :)
Conyes a banda, m'agrada molt la foto. La composició és molt bona i els rastres dels llums dels cotxes li donen dinamisme. Només una petita cosa: hi ha un petit defecte a la part inferior esquerra (al lateral), que m'imagino a què és degut, i que valdria la pena que retallessis.
La máquina ja és una experta, aquí el que practica soc jo!!
És veritat, vaig nivellar la foto i després no la vaig retallar.
Francisco Aviles
04/01/2015, 19:49
Molt Bé Raul, te has pasao a Nikon.... Traidorrrrrrrrrrrr
Bep Taltavull
04/01/2015, 21:07
Raül, fas por només veient aquesta primera imatge... estic molt content de saber que tenim un altre nikoman entre nosaltres i veient aquesta fotografia ja veig que faras grans passes.
Una composició impecable, si haguéssis baixat ISO i obert diafragma seria més nítida, pero està molt i molt be... endavant :very_drunk:
Roberto Mauro
04/01/2015, 21:39
Muy buena Raul me gusta mucho, comparto el comentario de Francisco avilés jajajajaj
Raul Sintes
05/01/2015, 17:09
Raül, fas por només veient aquesta primera imatge... estic molt content de saber que tenim un altre nikoman entre nosaltres i veient aquesta fotografia ja veig que faras grans passes.
Una composició impecable, si haguéssis baixat ISO i obert diafragma seria més nítida, pero està molt i molt be... endavant :very_drunk:
La propera foto ho provaré; amb la Sony tenia que disparar amb un diafragme molt tancat si volia veure be els llums, pot ser que amb aquesta no faci falta extremar tant.
Gracies Bep.
Cisco Dura
06/01/2015, 16:40
La foto i la seva composició la veig molt encertada. Bep quan dius "d'obrir diafragma seria més nítida", l'efecte estrella en els llums que no quedaria també més diluïts, i perdria aquesta gràcia?
Jaume Franch
06/01/2015, 18:26
La foto i la seva composició la veig molt encertada. Bep quan dius "d'obrir diafragma seria més nítida", l'efecte estrella en els llums que no quedaria també més diluïts, i perdria aquesta gràcia?
Cert, Ciscu.
Bep Taltavull
06/01/2015, 20:41
Anem a veure Cisco i Jaume, estareu d'acord amb jo que si empram ISO 200 tenim més nitidesa que si empram ISO 500, i si empram f/11 tenim encara més nitidesa
que si empram f/22 per mor de la difracció, i si el que ens preocupa és l'estrella de les llums vos he de dir que a f/11 també surten si l'hiperfocal està ben presa, si no, feu les proves. :very_drunk:
Jaume Franch
06/01/2015, 23:34
Anem a veure Cisco i Jaume, estareu d'acord amb jo que si empram ISO 200 tenim més nitidesa que si empram ISO 500, i si empram f/11 tenim encara més nitidesa
que si empram f/22 per mor de la difracció, i si el que ens preocupa és l'estrella de les llums vos he de dir que a f/11 també surten si l'hiperfocal està ben presa, si no, feu les proves. :very_drunk:
Segur que tens raó.
Raul Sintes
07/01/2015, 12:25
Amb aquesta explicació, tan sols em queda fer una pregunta: Quan és convenient emprar els diaframe molt tancat? és a dir a f/18 o f/20?, jo pensava que la nitidesa quedava compensada amb més temps d'exposició.
És interessant aquesta discussió i, si em permeteu, us en faré cinc cèntims no del que penso jo, que això no té cap importància, sinó del que al llarg dels anys m'ha anat ensenyant molta gent que en sabia més que jo, bé fos en tertúlies fotogràfiques o mitjançant llibres.
En línies generals estic molt d'acord amb el que comenta en Bep. Un f/11 ens donarà més qualitat que un f/22, tot i que un f/11, en termes generals, encara sigui un diafragma massa tancat. Així doncs, davant la pregunta d'en Raül sobre quan és convenient emprar un diafragma molt tancat, és a dir, a f/18 o f/20, la meva resposta (matitzada, això sí), seria que en només dues occasions:
1) mai (a no ser que s'estigui fent macro)
2) quan no tens més remei
És cert el que comenta en Bep respecte els efectes negatius que provoca la difracció de la llum ocasionada quan s'empren obertures molt petites. Fa molt de temps vaig llegir (però no recordo exactament on va ser), un article tècnic molt bo sobre el tema. Era molt tècnic, semblava que estava fet amb molt de rigor i estava il·lustrat amb imatges retallades al 100%. Bé, no vull avorrir, però a grans trets la conclusió final era que disparar a diafragmes tancats (ara no sabria dir l'obertura concreta) equivalia, en termes de qualitat final, a utilitzar un f/5,6 o f/8 amb una càmera que tingués només la meitat de megapíxels. Em direu, i amb raó, que això és bàsicament perceptible quan fem ampliacions força grans en paper, i que normalment ni fem aquest tipus d'ampliacions ni fem retalls del 100%. Val, d'acord. Però val tenir-ho en compte a l'hora de fixar els paràmetres a l'hora de disparar.
Per finalitzar. Molt abans que es popularitzessin les càmeres digitals, quan tothom encara feia servir rodets, hi havia una regla "bàsica" d'òptica que deia que l'obertura que donava la màxima definició en un objectiu determinat era la que anava entre el segon i tercer diafragma. És a dir, per a un objectiu d'obertura màxima de 2,8, el diafragma "ideal" estaria entre f/5,6 i f/8, i per un objectiu d'obertura màxima de 3,5, el diafragma "ideal" estaria entre f/8 i f/11. I les lleis de la física òptica no han canviat amb el megapíxels…
Perdoneu el rotllo :o
Francisco Aviles
07/01/2015, 15:58
Molt interessant Vicenç, ets com la Wikipedia :rolleyes:
Carlos Silvestre
08/01/2015, 18:15
Buen comienzo Raúl. Aparte del detalle mencionado por Vicens yo daría algo más de contraste a la zona de la carretera para resaltar los rastros de luz.
Raul Sintes
08/01/2015, 19:56
Moltes gràcies Vicenç per la teva aportació, ningú mai m'ho havia explicat com tu. Ara no més en resta que posar-ho en pràctica.
Raul Sintes
08/01/2015, 19:58
Buen comienzo Raúl. Aparte del detalle mencionado por Vicens yo daría algo más de contraste a la zona de la carretera para resaltar los rastros de luz.
Voy a darle más contraste, pero después de la explicación de Vicenç, creo que voy a ir a tomar la fotografía de nuevo.
Voy a darle más contraste, pero después de la explicación de Vicenç, creo que voy a ir a tomar la fotografía de nuevo.
Raül, me n'alegro que el meu comentari t'hagi servit per quelcom positiu. També m'agradaria dir, però, que no hem de ser fanàtics de les regles ni obsessius en el moment d'aplicar-les. Com ja vaig comentar, és molt probable que encara que repeteixis la foto, si no la amplies força no li apreciïs cap canvi fonamental. A més, moltes vegades ens trobem subjectes a les condicions de l'entorn que ens impideixen posar els paràmetres "ideals" i llavors, no tinc cap dubte, davant de poder fer la foto "com sigui" o no fer-la, la faig i llestos. :o
Pepe Peñafiel
10/01/2015, 13:29
Interesantísimo hilo.
La imagen demuestra Raúl que los cambios que vas a sentir en tu trabajo serán realmente importantes.
Muy buen comienzo.