PDA

Ver la versión completa : Prova de filtre

Cisco Dura
08/12/2014, 18:43
Damunt aquesta foto m'agradaria sabre la vostra opinió. És una foto feta amb un filtre densitat neutra de 10 passos. El cel molt ennuvolat, tant que no vaig poder fer-ne una altra per què és va posar a ploure i la mar estava força borinada. M'agradaria sabre si el resultat amb el filtre és per aquest tipus de fotografia, ja que era sa primera vegada que el provava. El corb marí si va posar quan ja tenia enfocat, i no va parar de borinar. No ser si el motiu, els tons finals, etc. són els adequats, tenc moltes dubtes

2448

Dades: iso 100 Focal 70 mm f/13 120 Segons Temperatura de sortida 6050 Pes 391 Kb

Carlos Silvestre
08/12/2014, 19:45
El efecto deseado al poner el filtro está plenamente conseguido y, además, el pato ha posado bien. Lástima el pequeño "fantasma" de atrás.
Hay un exceso de ruido que no sé si está buscado a propósito y una cierta tonalidad magenta en las esquinas superiores (pero igual depende del monitor). Prueba a darle algo más de contraste.

Jaume Franch
08/12/2014, 19:45
No sé exactament què vols saber, però em sembla entendre que en aquest apartat de la fotografia amb filtre de DN no tens experiència.
A veure què en diuen els nostres companys, però et dono una primera opinió. Si t'explico cosa que ja saps, disculpa, però algú ho aprofitarà.

Estic convençut que, si haguessis fet una exposició de 20-30 segons, hauries entès perfectament la utilitat del filtre en la situació que ens presentes.
Si entres a alguns darrers treballs d'alguns companys, hauràs vist aigües sedoses, ja siguin d'un rierol o el moviment de l'aigua del mar.

El que fa polit és, en aquest cas, que la roca quedi perfectament enfocada, el mar gairebé i el rompent de les onades ben sedós, creant un contrast agradable. Això sí, hauries d'avisar al corbmarí que s'estigui quiet durant el temps d'exposició (igual passaria si a l'escena hi hagués una barca al mar, quedaria desagradablement moguda).
Com ja deus saber i entendre, en ambients de molta llum, els filtres de DN ens permeten allargar el temps d'exposició per aconseguir aquests efectes que comento.
Segueix, Cisco. Aquí estem per ajudar.

...

Acabo de llegir el comentari anterior de'n Carlos Silvestre.
Efectivament "El efecto deseado al poner el filtro está plenamente conseguido", però massa i tot, segons el meu criteri.

Bep Taltavull
08/12/2014, 20:07
La fotografia en si m'agrada bastant, l'efecte aconseguit el veig be i per jo, l'ocell és el plus, llàstima del cel que estigui tant planer.

El que no entenc es perque hi ha tanta renou a ISO 100, potser has aixecat ombres?? :confused:

Cisco Dura
08/12/2014, 20:19
Sa realitat és que si vaig aixecar ombres. L'histograma va quedar-me molt a l'esquerra (un poc massa fosca), i quan vaig voler tornar a fer una altra fotografia, per donar-li més temps es va posar a ploure.
També vaig aplicar una tècnica "enfoque progresivo" i pot ser que em vaig passar.

Bep Taltavull
08/12/2014, 20:21
Sa realitat és que si vaig aixecar ombres. L'histograma va quedar-me molt a l'esquerra (un poc massa fosca), i quan vaig voler tornar a fer una altra fotografia, per donar-li més temps es va posar a ploure

Si és així, i en aquest tipus de fotografia, li pots fer un desenfoc gausià i la renou "desapareix", com que ja de si, no hi ha detall... :very_drunk:

Cisco Dura
08/12/2014, 22:03
Seguint els vostres consells: he aplicat un filtre gaussià al cel per llevar renou. He provat amb el contrast i brill.
2451

Jaume Franch
08/12/2014, 22:09
Bona feina, Cisco.