Iniciar sesión

Ver la versión completa : La Concepció

Joan A. Gomila
28/11/2014, 15:29
Un matí que em vaig desvetllar molt prest, davant sa impossibilitat de tornar agafar es son, vaig agafar ets estris i vaig partir a fer fotos abans que sortís es sol.

Es resultat general de tota sa sessió em va agradar bastant i més polit va ser encara veure començar es dia des d'un lloc on em vaig sentir un privilegiat només pel fet de ser-hi allà ben tot sol.

Açò és una de ses fotos que vaig fer.

2412

Carlos Silvestre
28/11/2014, 16:44
La tonalidad general, la luz me parecen perfectas. Compositivamente hay como dos fugas de líneas (la pared que va a la casa y la del lado derecho) que dispersan un poco la atención. Creo yo:confused:

Lafebre
29/11/2014, 20:12
Coincideixo amb el comentari d'en Carlos. Joan, crec que aquest efecte que comentem s'incrementa pel reflex de la part esquerra. En la meva opinió, si es retallés la foto just pel vèrtex de l'angle que formen els murs i, aprofitant, li redueixes cel per tal que l'horitzó quedi aprox. a 1/3, la foto guanyaria força. En qualsevol cas, el més important és la sensació de privilegi que vas sentir en el moment de fer la foto.

Bep Taltavull
30/11/2014, 08:58
M'agrada la imatge, la llum, els tons... a diferència dels companys, no em molesten aquestes línies que ells indiquen, i algo més l'horitzó centrat.

El que si em molesta un poc, es aquestes altes llums passades que potser s'han trastocat al canviar de perfil de color... a vegades em passa i reviso l'histograma després.

Cisco Dura
30/11/2014, 17:52
Fotografia a part, el lloc i veure nàixer el dia és tot un espectacle pels sentits. Les tonalitats les trobo molt encertades.

Jaume Franch
30/11/2014, 20:01
Sense menysprear les opinions d'alguns companys, tal com està d'enquadrament ja m'està be.
El que faria és reduir discretament només les altes llums. Ho he provat.

Joan A. Gomila
30/11/2014, 23:42
Gracies per les vostres apreciacions.

Pel que fa a l'enquadrament triat, tan sols és que volia mostrar les cases i ses salines en la mateixa imatge i no vaig poder triar gaire per que se foto està feta des d'una llengua de terra que s'endinsa cap a la mar, vull dir que no em podia col.locar ni més a l'esquerra ni més a la dreta i el que si que em va agradar va ser la linea de la paret seca que condueix cap a ses cases.

Pel que fa al tema de les altes llums, juraria que tenia l'histograma bé, però em puc haver equivocat, ho comprovaré per si és una equivocació meua.

Jaume Franch
30/11/2014, 23:56
Gracies per les vostres apreciacions.

Pel que fa a l'enquadrament triat, tan sols és que volia mostrar les cases i ses salines en la mateixa imatge i no vaig poder triar gaire per que se foto està feta des d'una llengua de terra que s'endinsa cap a la mar, vull dir que no em podia col.locar ni més a l'esquerra ni més a la dreta i el que si que em va agradar va ser la linea de la paret seca que condueix cap a ses cases.

Pel que fa al tema de les altes llums, juraria que tenia l'histograma bé, però em puc haver equivocat, ho comprovaré per si és una equivocació meua.

No, no!. No cal que l´histograma denunciï excés.
Fa temps que corregeixo altes llums amb histogrames perfectes.
Des de Photoshop.
Imagen>Ajustes>Sombras/Iluminaciones > Iluminaciomes. No passar-se, que si no, es solaritzen.
Ja ho he comentat altres vegades. No totes les imatges admeten aquest ajust, tal com el propòso.
Aquesta teva , sí.

Joan A. Gomila
01/12/2014, 08:41
Gràcies, Jaume, ho provaré tal com tu dius.

Joan A. Gomila
02/12/2014, 15:04
No acab de veure clar l'ús del comandament que em proposes, Jaume, el que si que he fet ha estat modificar la foto amb una capa d'ajustament d'exposició. Potser el teu comandament de "sombras/iluminaciones" tengui l'avantatge de poder modificar només les iluminacions sense tocar les ombres i en canvi amb l'ajustament que jo he fet afecta a tota la foto....

A falta de poder-hi dedicar més temps per acabar d'entendre l'ús del "sombras/iluminaciones", vos deix sa nova versió de sa foto una volta baixada l'exposició una micona.

A vam si ho he millorat o no....

2434

Bep Taltavull
02/12/2014, 19:59
Ara, al meu monitor, la veig millor... Fotofindera!! :very_drunk:

Cisco Dura
02/12/2014, 22:53
Molt millor aquesta segona versió

Pepe Peñafiel
06/12/2014, 11:16
Llego demasiado tarde, estoy de acuerdo con lo apuntado del composición del muro, porque salvo la parte que se dirige a la izquierda el resto fluye a la derecha y se lleva al horizonte.
Con esa luz me parece que el disfrute fue realmente una pasada Joan Toni.

Jaume Franch
06/12/2014, 14:05
Em sembla que el resultat no és el que jo pretenia.
Efectivament, tal com dius , es tracta de només modificar les altes llums sense alterar les altres.
Em deixes pujar una comparativa?.

Joan A. Gomila
09/12/2014, 09:00
I es clar que si, Jaume!!!

Jaume Franch
09/12/2014, 10:49
2453
Com recordaràs el canvi està fet fent : Imagen>ajustes>Sombras/Iluminaciones i ajustan discretament el cursor d'Iluminaciones cap la dreta. Res més.
Obviament, recomano duplicar capa abans i recuperar el que convingui.