Iniciar sesión

Ver la versión completa : Primer intento

Bep Taltavull
04/11/2014, 22:19
Es la primera vez que voy al Pont d'en Gil a hacer fotos... disponia de hora y media... en compañia de Manel A.

Esta vez combiné el ND de 10 pasos + el degradado inverso

EXIF: ISO 100 f/5 vel. 30 segundos focal 27mm + revelado en ACR

2324

Lafebre
06/11/2014, 18:32
Tècnicament trobo que és una bona composició. Veig que has aconseguit el que t'esperaves del degradat invers. Bona feina, Bep. No obstant, no sabria dir-te el perquè, però trobo que li manca la "grapa" a la que ens tens acostumats a les teves fotos.

Bep Taltavull
06/11/2014, 21:52
Tècnicament trobo que és una bona composició. Veig que has aconseguit el que t'esperaves del degradat invers. Bona feina, Bep. No obstant, no sabria dir-te el perquè, però trobo que li manca la "grapa" a la que ens tens acostumats a les teves fotos.

Tens tota la raó Vicenç... el cert es que, normalment, vaig a fer fotos amb alguna ideia preconcebuda i algo estudiada... aquest no va ser el cas,

tenia poc temps i un filtre per provar, l'únic que sabia era el lloc on es posaria el sol i que volia el mar totalment en calma... li falta el "plus" que tu dius... i a mi també... :(

Bep Taltavull
17/11/2014, 22:22
122 visites i només un comentari... :rolleyes: no creia que estés tan malament...

Bep Taltavull
18/11/2014, 22:02
:(

Francisco Aviles
18/11/2014, 23:13
Tens tota la raó Bep, és una bona imatge i ningú diu res

Antoni Cladera
19/11/2014, 09:38
Bones!!
ja veis que entr de tant en tant... vaig de bòlid!!!!

Venga Bep... et dic coses: No és una bona imatge, no... El filtre GND no ha estat emprat per la seva comesa(reduir contrst entre cel i pont) ja que el pont el tens molt subexposat......
Baix el meu parer, tot i la seva difucultat la combinació ideal era l'ND de 10 i un GND de 3passos.... i un pel de GNDinvers
No li llev protagonisme a la foto, simplement crec que l'objectiu que t'havies plantejat no s'ha acabat d'assolir..... però segur que hi haurà latres oportunitats!

salut!

Carlos Silvestre
19/11/2014, 12:28
Pues yo no la había visto aún. La composición bien (no cabía esperar otra cosa de ti), los dos rayazos de luz solar bien también. Ahora que veo demasiada oscuridad en la roca. Creo que esta es la segunda foto que cuelgas realizada con este filtro y no acaban de gustarme precisamente por las zonas tan oscuras que se ven en ambas.

Jaume Franch
19/11/2014, 13:21
He agafat aquesta imatge i he aplicat més contrast i, equilibrant un poc les llums , em surt una imatge que em diu molt més i que m'encanta.
Crec recordar que això ja t'ha passat altres vegades. Dóna la impressió que et negues a modificar l'only RAW. Potser vaig equivocat, clar.

Un altre cosa.
Respecte al tema de que has tingut moltes visites i pocs comentaris, a mi també m'ha passat moltes vegades darrerament.
No tinc una explicació, però sí que m'ha generat idees i alguna d'elles m'han incomodat. Ho dic per que, probablement li ha passat a algú més i no ens hem atrevit a dir-ho, per por a que els demés creguin que estem demanat comentaris forçats sobre la nostra foto.

l'únic que em sembla més raonable, és creure que el programa VB no assenyala degudament les fotos visitades i , que potser també, aporta una estadística errònia.

Bep Taltavull
19/11/2014, 18:08
... no era la meva intenció "forçar" els vostres comentaris, però prefereixo que n'hi hagi, així tenim algo de debat...

Anem per parts...:

Toni: La meva intenció no era tenir més llum al pont, ja que no em d'oblidar que es un contrallum i el que jo volia era un contrallum amb detall, senzillament...

Carlos: Ya lo comenté en la anterior que viste, cuando en la era analógica se hacia este tipo de fotografia, no tenias la oportunidad de subir sombras, a no ser que tuvieras laboratorio propio.

Pienso que últimamente, y hablo en general, al ver fotografias en otros foros, se abusa y mucho de levantar sombras y nos olvidamos de esos contraluces tan chulos que se hacian antes.

En este caso está oscuro el puente, pero tiene detalle y no está empastado...

Jaume: en quant als "only RAW", per mi es tal cual surt de la càmera, en aquest cas no és així, si no que ha estat revelada i modificada en ACR, amb ajustaments generals.

Gràcies pels vostres comentaris, prefereixo això a no tenir-ne... és com s'apren. :very_drunk:

Bep Taltavull
21/11/2014, 23:57
Bona nit companys... avui en Joan A. m'ha fet anar a casa seva per enssenyar-me aquesta imatge als seus dos monitors... vaja sorpresa!!!

al monitor nou fixe, que és bastant bo, es veia moltíssim subexposada i amb petits pics negres empastats, a l'altra, un portàtil, es veia com la veig jo a casa... be, normal, amb l'histograma centrat...

Hi ha un problema de monitors i segurament deu ser el meu... altres vegades ja m'havia passat, sobretot en fotografies de molt de contrast lumínic... estic fent proves i la tornaré a pujar a veure si la veis be.

Bep Taltavull
22/11/2014, 09:29
Bon dia, he mirat de refer el revelat de la fotografia, l'he passada per correu a n'en Joan A., l'ha visionada amb el seu monitor i

m'ha confirmat que la veu així com jo la volia... però jo no, o sigui que m'en refio d'ell... Ahí va!!!

Vosaltres com la veis??

2399

Lafebre
23/11/2014, 21:41
Aquesta la veig millor, Bep. S'aprecia bastant més detall a la pedra sense perdre el sentit del contrallum.

Joan A. Gomila
27/11/2014, 17:58
Deixant de banda els problemes de visionat d'aquesta foto depenent del monitor de cada un, em quedaré amb sa part positiva que per jo és una molt bona composició i amb el raijos del sol que surten per sobre els núvols que li donen un plus a sa foto.