PDA

Ver la versión completa : Claustre del Monastir de Ripoll

Jaume Franch
02/11/2014, 00:18
Panoràmica amb l'iPhone

2303

iPhone 4S - ISO200 - f2,4 - 1/350 - Mode Panoràmic

Lluis Surralles
02/11/2014, 01:17
Classica pero molt ben repartida de llums

Pepe Peñafiel
02/11/2014, 02:15
Precioso contrapunto con los arcos.
Lástima no desenfundases la réflex para conseguir más rango dinámico en esas luces de la izquierda que le iphone no puede manejar.

Jaume Franch
02/11/2014, 02:34
No te creas,
Hoy conversaba con Carlos sobre este tema.
Me resuelve mejor ese rango dinámico el iPhone que la reflex.
Se supone que debo revisar el sistema de medición de luz y foco.
Siempre uso medición puntual y eso podria determinar un registro descompensado.

Carlos Silvestre
02/11/2014, 15:04
Lo ideal hubiera sido coger más zona de arriba. Pero es una buena toma.

Lafebre
02/11/2014, 18:41
Siiii, com diu en Pepe, llàstima de les llums cremades. També conincideixo amb en Carlos d'haver agafat més espai per dalt, encara que entenc que llavors l'hauries d'haver tallat per sota, i no sé que és pitjor.

Què sempre fas servir medició puntual amb la réflex, dius? I això..., per què?

Raul Sintes
02/11/2014, 19:01
Si seguím així acabarèm deixant la reflex a casa.

Jaume Franch
02/11/2014, 19:28
... Què sempre fas servir medició puntual amb la réflex, dius? I això..., per què?

Perque no en sé més, Vicenç.
Després de tantes fotos, just fa dos dies que em vaig plantejar, conversant del tema amb en Carlos, estudiar les altres opcions, matricial, ponderada... i a veure si sé deslligar la mesura fotomètrica automàtica de la d'enfocament automàtic (o no).
Se m'ha girat feina.
M'aniria de perles que un Nikonista com tu em dones algunes lliçons al respecte.

Lafebre
03/11/2014, 12:45
Perque no en sé més, Vicenç.
Després de tantes fotos, just fa dos dies que em vaig plantejar, conversant del tema amb en Carlos, estudiar les altres opcions, matricial, ponderada... i a veure si sé deslligar la mesura fotomètrica automàtica de la d'enfocament automàtic (o no).
Se m'ha girat feina.
M'aniria de perles que un Nikonista com tu em dones algunes lliçons al respecte.
Perquè no en saps més, dius?. Aaaaaaapa ja!

Jaume, gràcies per la teva confiança, però crec que jo no sóc ningú per donar lliçons. Com a molt, puc explicar com i perquè jo les faig d'una o altra manera. Res més. Recordo que fa uns mesos ens va venir a donar una xerrada a l'AFC un prestigiós fotògraf, amb varis llibres publicats de la seva obra. No cal dir que la sala estava plena a vessar. Una de les coses que em va xocar de la seva intervenció va ser que ell feia servir sempre, sempre, sempre, el mode de mesurament matricial, independentment del tipus de fotografia que fes i del tipus de llum que hi hagués. Això, esclar, podia (i pot) semblar un sacrilegi pels més puristes, però va dir que ell ho feia així perquè era així com a ell li anava bé, i que després ja ajustava el necessari en el moment d'editar. Malgrat això, jo continuo canviant entre els tres modes de mesurament segons ho crec adient.

Si et vaig fer el comentari/pregunta, Jaume, era perquè em va sobtar que una persona com tu, inquieta i que siempre està provant mil i una coses disparessis sempre en mode puntual.

Jaume Franch
03/11/2014, 14:54
M'ha anat molt be el teu comentari.
Com a tantes coses en fotografia, tot te el seu moment i ara és el de l'estudi d'aquest tema.
He provat alguna vegada, de canviar a matricial, però no he insistit prou com per treure'n conclusions. I m'he quedat amb lo habitual i conegut.
faré els deures.
Gràcies Vicenç.

Bep Taltavull
03/11/2014, 22:48
suposo que les llums podrien estar més equilibrades però no està malament... en quant a la configuració de càmera,

supòs que ens costa canviar de manera de fer quan estem acostumats a fer-ho sempre igual, però m'interessa molt el tema.