PDA

Ver la versión completa : Cardabela



Nura
30/08/2014, 14:59
Avui adjunt una foto que vaig fer en un poble del Languedoc, La Couvertoirade.

Es tracta de uns cards que hi ha a les portes de moltes cases d'alguns pobles com un amulet de la sort i protecció.

Aquest card és un baròmetre. Quan està al camp, les seves branques joves es tanquen quan s'aproxima el mal temps. El cardabelle, en occità cardabela, està en perill i és ara protegida. Se solia menjar el seu cor comestible, les seves fulles espinoses s'utilitzen per a les ovelles de llana i la seva arrel era vista com un remei contra moltes malalties.


2086

Pepe Peñafiel
31/08/2014, 18:53
Antiguamente estaba en las puertas de entrada de las casa del Pirineo, en la parte de dentro de la casa.
Espantabrujas la llaman coloquialmente. ( ya sabéis cual era su misión)
Tengo la intención de buscar alguna y colgarla como adorno en mi apartamento ( antes me enteraré si esta ahora protegía en el Pirineo).

Bep Taltavull
31/08/2014, 20:43
M'agraden els tons terrosos de la fotografia... em sembla que veig més enfocat el pla de la fusta que el propi card...

Jaume Franch
31/08/2014, 21:03
D'acord amb en Bep.

Nura
02/09/2014, 06:09
Tens raó Bep! En pujaré una altra que està millor. Quan vaig de viatge tenc un problema, que no vol dir que sigui la causa d'aquest desenfoc. No puc dur la Nikon per qüestió de pes i salut (tenc artrosi cervical i me pesa molt). Per tant duc una bridge Panasonic, amb objectiu Lumix. Molt bé perquè funciona molt bé i puc fer fotos amb RAW. Però, sempre hi ha d'haver un però. Els meus amics de París no tenen Photoshop i, llavors, faig ses fotos amb JPG i em RAW. Aquí les processo amb un programet i després quan arribi a ca meva ja ho faré amb el Photoshop.
Gràcies pel comentari!

Nura
02/09/2014, 06:15
Ara pujo una altra que me sembla que està millor aconseguida que l'anterior. Ja m'ho direu!

2102