PDA

Ver la versión completa : Negras juegan y ganan

Joan A. Gomila
26/08/2014, 17:56
Hola!!!

Primer de tot dir-vos que he aconseguit calibrar sa pantalla nova que vaig comprar (encara no se com ho he fet, per que ho vaig provar diferents cops i cada vegada em deia que no trobava cap pantalla conectada).

Com que volia comprovar el tema de dominants que es van produir amb sa foto de se Cala de Sa Farola i donat que, com molt bé va apuntar en Vicenç, sa foto d'es Pont d'en Gil no és prou valida per a valorar aquest aspecte, avui capvespre he fet un bodegó a casa ja que sortir al carrer a fer fotos era un crim amb sa llum tan dura que hi havia.

Es problema és que m'he emocionat amb sa pantalla nova i el processat que he fet, similar a la tècnica que empra en Bosco Mercadal, tampoc em sembla vàlid per a valorar aquest aspecte. Tot i açò, després de sa feinada feta i es gust que he pres processant-la, vos la deix per que em digueu que vos assembla.

Dades exif: Nikon D300 amb Tamron 90, ISO 200, f/8 i velocitat 1,3 segons.

Val a dir que la posició de les peces que hi ha damunt el tauler d'escacs correspon a una de les darreres partides que vaig jugar fa un parell d'anys al Campionat de Menorca Individual, concretament després del moviment 75 de les blanques on, tot i els apurs de temps que tenia, vaig trobar una continuació forçada que guanya la partida i de fet el contrincant va abandonar després de 3 moviments més, d'aquí el títol de la foto. També haguera pogut titolar-la "Escacs i vi" per que n'he jugades moltes de partides entre amics compartint un bon vi o una cervesa....jejeje.

2067

Jaume Franch
26/08/2014, 20:04
Celebro molt que hagis començat a gaudir del nou monitor i que hagis pogut fer la calibració, finalment.

La foto: Història apart ( que m'encanta i li dona més valor) , no m'agrada el resultat del vinyetejat.
Pot-ser li trobo a faltar una mica més de llum al gots i a la gerra de vi.

Tret d'això, molt be.
Pel meu gust, si millores el vinyetejat, la veig fotofindera.

Joan A. Gomila
26/08/2014, 21:16
Gràcies per la teva opinió, Jaume, el vinyeteig és el resultat d'aplicar-li un focus de llum amb PS i l'he volgut deixar així per que als dos cantells on hi ha l'enfosquiment és on no hi ha res destacable de la foto apart del fons i les textures i pel meu gust ajuda a centrar un poc més la mirada en els objectes de la foto. Questió de gustos supòs.... :cool:

Jaume Franch
26/08/2014, 21:18
No, si no critico el vinyeteijat en sí, si no la seva distribució.

Joan A. Gomila
26/08/2014, 21:28
Val, crec que entenc el que vols dir, si va bé demà en parlam quan et torni el calibrador ;)

Lluis Surralles
26/08/2014, 22:41
M´agrada força, Joan: Coincideixo amb la opinió d´en Jaume de que a aquest vi li falta llum...vida. Potser donont-li un toc de llum des de darrera hagès guanyat. Felicitats per la partida, segur que, después d´aquesta n´has guanyat moltes mes. Al revés que jo que no n´he guanyat mai cap.

Carlos Silvestre
27/08/2014, 15:38
Posiblemente con un viñeteado menos intenso y dando un poco más de aire por arriba la foto ganaría.

Lafebre
27/08/2014, 17:07
El tema de vinyetejat ja s'ha comentat prou, però voldria afegir que la part tan clara (quasi cremada) de la cantonada inferior dreta m'atreu massa la vista. La proposta d'en Carlos d'haver-li donat una mica més d'aire per la part de dalt em sembla encertada. Per la resta, em sembla una bona foto i, pel que em penso que ara per ara és prioritari per tu, les posibles dominants, no hi veig res d'estrany. Crec que vas fer una bona decisió en això de compra-te una pantalla. :very_drunk:

Bep Taltavull
29/08/2014, 11:55
Estic d'acord amb en Lluís sobre la possible manca de llum al vi, però en general m'agrada la composició i el que transmet.

Cisco Dura
30/08/2014, 08:24
Jo al vi li veig algú estrany. Fa unes ombres o reflexos. No ser.

Pepe Peñafiel
31/08/2014, 19:13
Felicidades por tu pantalla
Encuentro la imagen con un bokeh que , para mi, está perfecto.
Me gusta la composición que has montado. en todo caso miraría que quitar esa pieza cortada de la izquierda. Y le daría algo más de aire por arriba al reloj.

Raul Sintes
01/09/2014, 21:47
Pot ser li falti una mica de llum al vi, però a jo m'agrada tal qual; el tablero d'escacs és un tema secondari i el desenfoc fa que dirigesquis la mirada cap a les copes i la gerra de vi.