Ver la versión completa : Caixera polida i habil!
Suposo que en Jaume i la mateixa Mercè me donen permís per pujar aquesta foto que he fet AVUI matí en es jaleo d'Es Castell. Posaré les dades EXIF. D'acord? Tingueu un poc de compassió ja que ja heu de saber que, aquesta càmera, feia més d'un any que no l'havia tocat i, després d'haver-li tret la pols ahir i avui he fet de les meves a la primera volta dels dos jaleos. La segona ja no podía més. Tinc una contractura al coll i pesa molt. Endavant ... :o
Dades EXIF: NIKON D300, 1/320, f/6,3. ISO 250, Lente: 18,0-200,0 f/3.5-6.3, arxiu RAW
1928
Jaume Franch
26/07/2014, 00:06
I tant, Teresa. Gràcies per el detall de fer-la i pujar-la.
Aquesta càmera devia estar ben enyorada.
És un gust veure com vas tornat a capturar escenes.
Tema mida : juraria que has pujat una foto superior als 485Kb i s'ha comprimit a 70Kb. Tot i que aquesta te una qualitat molt bona, revisa el tema, plis.
OK, mestre! Gràcies i bon dia!!!
Suposo que "por ser quien es" la protagonista de la foto, en Jaume no ha gosat a dir res més, ha,ha, però jo sí que et diré la meva, Teresa. Aquest tipus de fotos no són gens fàcils de fer i, per això, de vegades hem de fer servir alguns "trucs". Com ja saps, el motiu principal -en aquest cas, la caixera polida i hàbil- no ha d'aparèixer al centre de la imatge, sinó en un costat. En fotos d'activitats de força moviment com aquesta, és millor disparar amb el zoom una mica més "angular" o posar-se una mica més lluny, el que permet enquadrar millor. Això t'hagués permés, a més, que sortís el cap del cavall. Val, però com això en aquesta foto ja no té remei, si més no jo la retallaria pel darrere, eliminant la part de la imatge que no hi diu res. I si queda en format quadrat, queda en format quadrat, i no passa res. I si creus que t'he fotut un "rotllo", mil disculpes.
Ah, Jaume, felicitats per la part que et toca!
Lluis Surralles
26/07/2014, 22:53
Totalment d´acord amb en Vicens. Pel darrera sobra gent. La única que no sobra es la caixera polida i hàbil. La foto està molt bé de detall, tenint en compte la dificultat que entranya la situació. Felicitats Nura i, per suposat, felicitats Jaume i Àngels.
Jaume Franch
27/07/2014, 02:05
Ben vist, Vicenç.
Es fa difícil abordar aquesta circumstància sense tenir por a ser absolutament parcial i subjectiu.
Però per això estan els amics, per donar un cop de ma.
Només faré un comentari, no sobre la foto, si no respecte a la "caixera". Sa mare i jo sempre comentem que mai la veiem tan feliç com dalt d'un cavall. Aquest somriure que enamora, tampona les pors que ens genera aquesta activitat.
Si la voleu veure en acció, mireu aquest vídeo : http://youtu.be/UT6LFwWbb2U
Gràcies, Teresa.
Gràcies, Vicenç.
Bep Taltavull
27/07/2014, 17:06
Totalment d'acord amb l'anàlisi d'en Vicenç... Bona caixera!! :very_drunk:
Hola a tothom! Estic repensant molt sobre l'enquadrament.
Vicenç, d'acord amb lo que me dius, però ... no me podía posar més enfora ja que tenia una barrera darrera. Quant amb disparar amb el zoom una mica més angular, també d'acord. Però, entre un pensament meu i sa meva rapidesa en disparar ja no és tan rápida com uns anys enrere. Passsa més d'un segon ! :(. A més, sincerament no necessitava el cap del cavall. Ja en tenc d'altres on surt. No m'has fotut cap rotllo, gràcies pes teus comentaris. La pujaré en format quadrat, però ... segueix pensant que el públic desenfocat, malgrat només siguin espectadors i/o participants, també m'interessen. I, també m'agrada veure es tros de mà un tant desenfocat que toca al cavall.
Una abraçada!
Jaume Franch
27/07/2014, 17:53
Hola a tothom! Estic repensant molt sobre l'enquadrament.
Vicenç, d'acord amb lo que me dius, però ... no me podía posar més enfora ja que tenia una barrera darrera. Quant amb disparar amb el zoom una mica més angular, també d'acord. Però, entre un pensament meu i sa meva rapidesa en disparar ja no és tan rápida com uns anys enrere. Passsa més d'un segon ! :(. A més, sincerament no necessitava el cap del cavall. Ja en tenc d'altres on surt. No m'has fotut cap rotllo, gràcies pes teus comentaris. La pujaré en format quadrat, però ... segueix pensant que el públic desenfocat, malgrat només siguin espectadors i/o participants, també m'interessen. I, també m'agrada veure es tros de mà un tant desenfocat que toca al cavall.
Una abraçada!
Total, que a tu t'agrada així!.
Pos vale, Teresa. Aquí respectem la visió del autor davant de tot, ens agradi o no.
Lluis Surralles
29/07/2014, 10:57
Encara que la figura segueix estant al mig em sembla molt millor. Fins i tot el degradat li dona un plus.
Jaume Franch
29/07/2014, 18:21
La idea és molt bona . El degradat podria tenir menys transicions, però (pel meu gust).
Bep Taltavull
29/07/2014, 21:48
Aquesta versió final m'agrada molt més Teresa, a pesar que l'enquadrament no te sol·lució, que no sé fins quin punt seria millorable
dins els "cànons", crec que ara és més atractiva i juntament amb la millora de qualitat es més efectista... per mi. :very_drunk:
Moltes gràcies per als vostres comentaris! :o