Iniciar sesión

Ver la versión completa : Cavalleria

Raul Sintes
11/07/2014, 16:57
Aquesta foto la vaig pujar per equivocació a un altre tema, pot ser que algú de vosaltres ja la heu vista, però voldria el vostre parer, ja que es una posta de sol amb un cel ben pla i sa foto en color no resulta atractiva, per açò la vaig pasar a blanc i negra dona-li molt de contrast.
f/18; ISO 100; exp 1/20; lente 70/210 a 225,0 mm.

1854

Bep Taltavull
11/07/2014, 17:12
La composició m'agrada, el revelat... potser algo més de contrast... falta nitidesa... suposo que si dispares amb tele a 1/20 empraries trespeus...

i si el tele es un 70/210 com pot ser que disparessis a una focal de 225mm???

Lluis Surralles
11/07/2014, 22:17
Bona composició. M´hi falta nitidesa i, sobre tot, un cel potent, De totes formes es una foto interesant.

Lafebre
12/07/2014, 17:07
Coincideixo amb els companys respecte a la composició, que m'agrada, i respecte a aquesta lleugera manca de nitidesa. Pel que fa el contrast, com apunta en Bep, jo només li trobo a faltar a la part superior del que seria terra. D'acord, amb un altre cel hauria hauria quedat, sens dubte, més atractiva però hagués sigut ja una altra foto. De vegades ens hem de conformar amb el que ens trobem, ens agradi o no. Per això considero que el fet d'haver pres la foto "encara que sigui amb aquest cel", és correcte. I ja que parlem del cel… donat que no ens aporta gaire cosa, has pensat en retallar-li un tros i deixar la foto amb un nou format, més rectangular?

Dues cosetes més, Raül. Hi veig alguna que altra taca del sensor (zona d'aigua). Aquestes coses (no sé el que són, si reflexes o què) que es veuen a la part inferior, a l'aigua, crec que molesten la vista. Potser millor eliminar-les.

Raul Sintes
13/07/2014, 11:46
La composició m'agrada, el revelat... potser algo més de contrast... falta nitidesa... suposo que si dispares amb tele a 1/20 empraries trespeus...

i si el tele es un 70/210 com pot ser que disparessis a una focal de 225mm???

Gràcies Bep per l'observació, la distància focal és 150 mm. no sé d'on vaig treure el 225 mm.

Raul Sintes
13/07/2014, 11:59
He retallat la foto tal com apunta en Vicenç i estic totalment d'acord en què és més interessant: He eliminat les taques uf, aquestes taques que no hi posa gaire atenció ja que no és ni la primera ni la segona vegada que m' ho feis observar (esper que sigui la darrera). en quant a la nitidesa és degut a que és un contrallum a la tarda i hi havia bastante calitja. Com ja vaig apuntar quant vaig pujar la foto, el fet de passar-la a blanc i negreva ser degut a que a color no em deia res i vaig intentar d'aprofitar-la.
El motiu real de fer la foto fa ser el veler al costat de la torre que en va cridar l'atenció.
Vos la torno a pujar corregida i també en color tal qual la vaig fer, en petit format.

1862

1863

Lafebre
14/07/2014, 11:04
Raül, és que…. em sap greu, no sé quines taques hauràs tret, però les que veia jo encara hi són (la més gran, a l'aigua, seguint l'horitzontal de la punta de terra inferior esquerra, a mig camí entre aquesta punta i el marge dret de la foto. A més, hi ha aparegut una nova taca (blanca i bastant gran) a la part inferior dreta de la foto, just tocant al marge inferior.

Raul Sintes
14/07/2014, 11:28
Ara he vist les que m'acabes de dir, et juro però, que m'ho he tingut de mirar de costat a la pantalla, per que si ho miro frontalment, no les veig. Moltes gràcies Vicenç.

Carlos Silvestre
14/07/2014, 14:54
Solo te ha faltado el detalle de bajar "un momentito" hasta la costa, ir nadando al velero, rogarles que se muevan un poco hacia adelante y ¡ya está!: composición perfecta.

Raul Sintes
15/07/2014, 12:05
Solo te ha faltado el detalle de bajar "un momentito" hasta la costa, ir nadando al velero, rogarles que se muevan un poco hacia adelante y ¡ya está!: composición perfecta.

Me hubiese conformado con que el viento hubiera cambiado de dirección!! jajaja.

Carlos Silvestre
16/07/2014, 15:42
me hubiese conformado con que el viento hubiera cambiado de dirección!! Jajaja.

¡¡¡comodón!!!

Joan A. Gomila
18/07/2014, 18:18
No se si em puc fiar prou del meu monitor, el que li veig és el casc del veler i les roques de la dreta passats de negre. Per lo demés molt bé.