PDA

Ver la versión completa : Nocturnes a Sa Naveta

Joan A. Gomila
07/07/2014, 18:12
Es passat divendres, en Bep i en Manel, acompanyats de 4 joves d'es fotoclub van anar a Sa Naveta, jo tenia coses a fer i m'hi vaig presentar més tard. Bàsicament vaig fer 2 enquadraments. Aquí en teniu un dels dos.

Ses dades Exif son: Nikon D5000 amb Sigma 10-20 a 10mm, ISO 1600, f/4,5 i 30 segons.

1840

Jaume Franch
07/07/2014, 18:49
Preciosa Joan A.
Vas fer res per evitar sa renou? : post dispar (RR) o amb CRaw?
Sa renou de les nocturnes és un tema que he de resoldre. Però n'estic aprenent.

És la Via Làctia, no?

Joan A. Gomila
08/07/2014, 07:41
Hola, Jaume, en quan a la renou no li he fet res. En càmera mai utilitzo "RR" per que després tarda gairebé el mateix temps d'exposició en aplicar la reducció de renou. Açò no és significatiu en una exposició de 30 segons com aquesta, però com en facis una de 5 o 10 minuts has d'esperar el mateix temps a que es processi la imatge i per tant no pots tornar a fer una altra foto durant aquest temps.

En quan a llevar renou amb ACR o amb PS sa veritat és que es tracta d'una assignatura pendent i encara no he sabut trobar un procediment que em convenci, per aquest motiu vaig deixar-la tal com està pensant que d'aquesta manera deixo oberta la porta als altres membres de FF per que comentin quin procediment solen emprar per a llevar renou i amb quins paràmetres. Així que esper que em doneu alguns consells al respecte i en aplicar-los vos aniré mostrant el resultat damunt aquesta imatge.

Finalment....si, es tracta de la Vía Làctia.

Lafebre
09/07/2014, 16:21
Ja no sé que afegir, però la veritat és que em quedo bocabadat de la preciositat de fotos que aconseguiu de nit. Molt maca, Joan A.

Carlos Silvestre
10/07/2014, 20:42
Muy impactante tanto por la naveta como por el cielo. Pena del ruido.
Yo lo que hago es eliminar todo lo que puedo en ACR en el cielo y luego volver a abrir como objeto inteligente y procesar el suelo dejando parte del ruido.

Joan A. Gomila
11/07/2014, 07:51
Gracias por tu aportación, Carlos, a ver si me pongo a ello y puedo mejorar algo el tema del ruido....

Raul Sintes
11/07/2014, 16:34
Molt bona Joan. Jo se renou la tract a ACR i com sa meva càmera produèix un "terremoto" li haig d'acabar de treura a PS, es problema és que queda una mica desenfocat, però "es lo que hay".

Bep Taltavull
11/07/2014, 17:33
Un vespre espectacular i en molt bona companyia... el tema de la renou ja sabem que ens porta de cap a tots... i amb qualsevol càmera... unes més que d'altres...

El meu procediment es llevar el màxim de renou en ACR sense perdre massa detall i després en PS aplicar el filtre "quitar ruido" selectivament, si amb una vegada no n'hi ha prou, pues dues... o tres... jajaja

El paràmetres del filtre dependiran de cada cas, es pot fer el tractament bàsic o avançat (per canals) i s'ha d'anar provat per no perdre nitidesa i/o detall.

Una partida podria ser intensidad 9, conservar detalles 50, ruido de color 30 i enfocar detalles 60, en cada fotografia serà diferent...

Bona Joan!!!... avió inclòs

Lluis Surralles
11/07/2014, 22:09
Foto molt similar a la d´en Bep, pero aquesta té l´encant de que no hi ha gent. Vau treure profin de la sortida-

Joan A. Gomila
21/07/2014, 14:45
He tornat a tractar sa foto intentant llevar-li renou. Veig que és una mica complicat trobar un equilibri on es llevi sa renou però es mantengui es detall dels elements, així que jo la deixo així ja que preferesc que tengui una mica de renou que no veure sa imatge sense detall. Supòs que per a cada un es punt d'equilibri es deu trobar en diferents punts....

1888

Francisco Aviles
21/07/2014, 15:26
Molt bona Joan,una miqueta de renou, no molesta...