Ver la versión completa : Dominic Thiem
Em fa l'efecte que d'aquest jove tennista austríac en sentirem a parlar...
1671
ISO 800
Nikkor 80-200 a 200 mm, f/5,6
1/1400 sec.
1672
ISO 1600
Nikkor 80-200 a 200 mm, f/5,6
1/1600 sec.
Jaume Franch
12/05/2014, 19:02
Quina maravella d'instantànies!
Una pregunta, Vicenç:
El fet de poder congelar la pilota i no fer-ho, és voluntari, no?
Lluis Surralles
12/05/2014, 23:38
Molt bones fotos de tennis, Vicens. Com sempre. Com que ens tens tant ben acostumats, sembla com si aquestes fotos siguin fàcils de fer i tenen una enorme dificultat degut a la velocitat en que es produeix l´acció. El fet de que la pilota quedi congelada o no depen basicament de la velocitat de disparo. De totes formes en la primera toma la pilota no està congelada perque està molt mes endevant que el plà del jugador i, per tant, desenfocada. Al meu entendre no li fa cap mal perque li dona sensació de moviment. També crec que estan tirades amb un pla molt mes obert i reenquadrades al editar. Es molt dificil que quedin aquest enquadraments directament en la toma inicial. En fotografia esportiva aquesta es una pràctica molt habitual
Jaume Franch
13/05/2014, 11:06
Molt bones fotos de tennis, Vicens. Com sempre. Com que ens tens tant ben acostumats, sembla com si aquestes fotos siguin fàcils de fer i tenen una enorme dificultat degut a la velocitat en que es produeix l´acció. El fet de que la pilota quedi congelada o no depen basicament de la velocitat de disparo. De totes formes en la primera toma la pilota no està congelada perque està molt mes endevant que el plà del jugador i, per tant, desenfocada. Al meu entendre no li fa cap mal perque li dona sensació de moviment. També crec que estan tirades amb un pla molt mes obert i reenquadrades al editar. Es molt dificil que quedin aquest enquadraments directament en la toma inicial. En fotografia esportiva aquesta es una pràctica molt habitual
Ei, Lluís. No acabo d'estar d'acord. En la primera foto, si és com dius que la pilota està fora focus, com és que el rètol de darrera no?.
Quina maravella d'instantànies!
Una pregunta, Vicenç:
El fet de poder congelar la pilota i no fer-ho, és voluntari, no?
Tal com diu en Lluis en el seu comentari, el fet de que la pilota quedi o no congelada depèn de la velocitat d'obturació. Però no només. En aquest nivell, la velocitat de la pilota en segons quins cops (la majoria), és altíssima; i llavors també depèn de la posició de la càmera respecte la trajectòria de la pilota. Siguent la velocitat absoluta de la pilota la mateixa, la velocitat relativa canvia de si la pilota viatja de dreta a esquerra (o d'esquerra a dreta) o bé si la pilota viatja més o menys en sentit frontal cap o des de la nostra posició. En aquest segon supòsit, la velocitat relativa és inferior. He fet moltes proves, en aquest sentit i, en general, el resultat que més m'agrada és que la pilota quedi "quasi" congelada, però que s'endivini una mica de moviment. Hi ha ocasions, però (con el cas del partit d'en Dominic Thiem) en que el temps era molt canviable. Llavors, per garantir el tret, (comptant que disparava en prioritat de diafragma), anava movent l'ISO amunt i avall sense manies per tal d'obtenir una velocitat d'obturació "acceptable". No sé si això respon a la teva pregunta...
Lluis Surralles
13/05/2014, 11:34
Normalment hi ha mes profunditat de camp per darrera de l´acció que per devant.
Raul Sintes
13/05/2014, 16:39
Vicenç, em perdonaràs que no comenti les teves fotos, pero la veritat és que tenc el meu net que juga a futbol i no he estat capaç de fer-ne una de bona mai. No en sé més.
Pepe Peñafiel
13/05/2014, 20:17
Mas de la serie y con la calidad y el gusto que nos tienes acostumbrados. Una maravilla saber sacar imágenes así en esas extremas condiciones.
Vicenç si quieres conseguir congelar TOTALMENTE una bola de tenis vente a uno de mis partidillos con los magos y verás que fácil.
Lluis Surralles
13/05/2014, 20:48
Otra solución seria poner la bola en el cajón de abajo del frigorífico y seguro que se congela a tope.
Bep Taltavull
18/05/2014, 19:29
Les veig molt be les dues, el tema de la congelació de la pilota o no, crec que depèn de l'intenció del fotògraf, si la foto va destinada a reportatge,
pens que ha de ser imprescindible que estigui congelada, però si pensam en una fotografia més artística pot ser més interessant que estigui moguda... bastant...