PDA

Ver la versión completa : Cap d'Artruix

Joan A. Gomila
26/03/2014, 15:26
Aquesta altra és de sa sortida que vam fer junt amb en Raul i on vaig coneixer amb en Francisco Aviles, a sa cova d'es Pardals.

1497

Sebastia Lluch
26/03/2014, 15:31
Molt bona ,me gustan los colores calidos de esta toma. Salut

Lafebre
27/03/2014, 18:03
Es nota que teniu la mà trencada en això de les marines. Bona localització i una composició de manual fan de tot plegat una bona foto. Joan, no dic res del cel, però de l'aigua i -sobretot- de les roques del primer pla, ho veus bé de color?

Joan A. Gomila
27/03/2014, 18:06
Bona apreciació la que fas Vicenç, sa veritat és que jo mateix en tenia dubtes si deixar-la així o no. Amb tema de dominants tu ho veus tot d'una i a jo em costa molt i el teu comentari ja m'el esperava tot i no estar-ne prou segur... :very_drunk:
Hauré de trobar un moment i revisar-ho a veure si puc corregir-ho una mica.

Bep Taltavull
27/03/2014, 22:16
M'encanta, fotofindera total... especialment m'agrada la temperatura escollida, jo a açò no li dic dominant sino temperatura...

Jo l'utilitzo molt per donar-li aquell toc diferent, per crear un cert clima, més relaxant o més distant... segons el que es vol transmetre

Joan A. Gomila
27/03/2014, 23:14
Gràcies, Bep, tens es cafè pagat sa propera vegada que ens trobem. Vicenç: t'ho hauràs de currar més si vols que et convidi a un cafè ;)

Bromes a part.....quan parlam de dominant és el mateix que una aberració cromàtica que de vegades es produeix per la refracció de la llum quan es tanca excesivament el diafragma? És que aquest tema ja l'hem comentat en altres fils i record molt bé sa diferencia que comentava en Vicenç en quan a dominant enfront de tonalitat.

Potser estaria bé saber s'opinió dels altres entesos en dominants del grup (Toni, Jaume, ....).

Vos deix ses dades Exif que no vaig pensar a posar: ISO 200, f/5,6, velocitat 30 segons, Sigma 10-20 a 20 mm.

Jaume Franch
27/03/2014, 23:30
Sí, clar que hi veig dominant a les roques del primer pla, però pensava que a l'autor ja li està be així...
Si edites la foto a PS i fas "Imagen > Ajustes > Tono automático o Color atomàtico, apareix un color que sembla més real, tant a l'aigua com a les roques, però perd gràcia el cel.
Per això dic que... a gusto del autor.

Joan A. Gomila
28/03/2014, 08:14
Gràcies pel teu apunt, Jaume, com que crec que la tenc editada per capes potser puc millorar una mica la zona de les roques. De totes maneres des de que treballo amb el portatil em trobo amb que certs aspectes de ses fotos no les veig igual des del portatil que des de un pc de sobretaula....:mad:.

Lafebre
28/03/2014, 18:34
Gràcies, Bep, tens es cafè pagat sa propera vegada que ens trobem. Vicenç: t'ho hauràs de currar més si vols que et convidi a un cafè ;)

Bromes a part.....quan parlam de dominant és el mateix que una aberració cromàtica que de vegades es produeix per la refracció de la llum quan es tanca excesivament el diafragma? És que aquest tema ja l'hem comentat en altres fils i record molt bé sa diferencia que comentava en Vicenç en quan a dominant enfront de tonalitat.

Potser estaria bé saber s'opinió dels altres entesos en dominants del grup (Toni, Jaume, ....).

Vos deix ses dades Exif que no vaig pensar a posar: ISO 200, f/5,6, velocitat 30 segons, Sigma 10-20 a 20 mm.
Ha,ha,ha,haaaaaaaaa!. Molt bona, Joan. Doncs a veure si amb això que et diré em guanyo aquest cafè. La veritat és que no sé com explicar-me (potser que algun dia ho faci cara a cara tot prenent una cervesa i amb uns quants exemples), però no té res a veure la dominant (o tonalitat, o matís, o…) amb la temperatura de color. Per fer-ho molt, molt simple (fins i tot massa simple, diria), la dominant (o tonalitat, o com volguem dir-li) treballa en l'eix verd-magenta, mentre que la temperatura de color treballa en l'eix blau-groc. Això, posat a la pràctica d'una foto, potser que la tinguem amb tonalitat magenta (que no càlida) i, en canvi, tingui una temperatura de color més aviat freda (tirant cap el blau). Com dic, això és una manera molt simple d'explicar-ho, però només heu d'obrir l'ACR (i segur que ho heu vist un munt de vegades) i veureu que hi ha dos lliscadors totalment diferenciats, un per cada concepte.

Joan, el cafè, és amb xocolatina? :cool:

Lluis Surralles
29/03/2014, 12:23
Lo bueno, si breve, dos veces bureno. Aquesta parrafada es totalment aplicable a la foto. Molt bona, Joan

Joan A. Gomila
29/03/2014, 15:38
Gracies, Lluis.
Vicenç, amb xocolatina o amb lo q vulguis ;)

Pepe Peñafiel
30/03/2014, 09:45
Joan encuentro una foto deliciosa. Fotofindera y el hilo interesantísimo con la aportación de Vicenç