Ver la versión completa : Camp en groc
Antonia Sanchez
15/01/2014, 19:17
Aquest matí he fet aquesta foto. No està retocada en rés, a excepció de haver-la retallat.
1197
Panasonic DMC-FZ38
f/5.6
1/400 s
ISO-80
comp.expos. 0
Dist.focal 14 mm
Apertura max. 3
Sin flash
Longitud focal 81
Ja em direu coses. :o
Jaume Franch
16/01/2014, 11:36
Em sembla una magnífica foto, Antònia.
Uns colors i paisatge que ens anuncía que ja falta poc per la Primavera.
Tal com està és fotofindera.
Com no, hi veig petits detalls que podrien millorar-la. Alguns són de gust personal i d'altre de caràcter tècnic.
Si més no, per que tu mateixa vegis que hi han altres opcions i , tal vegada, al aplicar-les, t'agradi més el resultat.
Com ja saps, les regles es poden trencar quan volem, però acostumen a tenir cert sentit i val la pena saber que existeixen. Imagino que recordes la Regla dels Dos Terços, no? En aquest cas es podria aplicar i veure si t'agrada més o no aplicada a aquest enquadrament. Ho dic per que més d'un de nosaltres al veure aquesta composició haurà pensat : "l'Arbre està massa centrat".
Un altre detall: En aquests paisatges on hi ha cel, acostuma a haver-hi un desequilibri de mesura de llum entre les dues parts de l'horitzó. Deixant tècniques fotogràfiques in situ (en el moment de fer la foto), aquest cel podria millorar molt si apliques el principi de "dramatització" segons ens ha ensenyat en Carlos Silvestre. No sé como ho fa ell (crec que ens ho ha explicat alguna vegada) però una de les maneres més senzilles és, selectivament, aplicar força Contrast i treure Brillo al cel (Imagen>Ajustes>Brillo/Contraste). El mal és que el cel que hi ha entre les branques de l'arbre restarà igual. Hi ha una tècnica per evitar aquest defecte, però ara no és el moment d'abordar-lo.
Crec que has d'anar entrant en el mon del processat de la imatge poc a poc, com hem fet tots nosaltres i escollir el mètode o tècnica que més t'agradi.
Si no te'n desfàs, compte amb nosaltres.
Preciosa foto, Antònia.
En volem més.
Carlos Silvestre
16/01/2014, 16:25
Mola la foto pre-primaveral que nos cuelgas. En este caso sí que me gusta el árbol tan centrado dado que no hay otros elementos que distraigan. El cielo es corregible aunque en esta foto conlleva dificultades por lo que comenta Jaume. Hay métodos para seleccionar el cielo no muy complejos pero que requieren algo de tiempo. Te aconsejo adquirir algunos de los libros de Mellado (el último si tienes CS6) y ahí lo explica de maravilla.
Se me ocurre también un ángulo más bajo en la toma para pillar florecillas en primer plano. Es otra idea que te doy por si quieres probarla en otra foto.
Antonia Sanchez
16/01/2014, 18:04
Gràcies als dos. Repeteixo que no em molesten els vostres consells per millorar, sinò tot al contrari. Miraré de jugar una "mica" amb les eines que tinc. En Carlos li dic que no tinc el photoshop profesional (o sigui, cap CS) sino el que ve gratuitament amb algunes aplicacions, en el meu cas, Photoshop 7. De totes maneres intentaré jugar una mica amb el tema del cel, haviam que em surt.
Gràcies pels comentaris !!! :D
Ah! i m'oblidava, també habia pensat d'agafar-la des de més abaix, per donar més ènfasi a la vinagrella, però no era molt accesible. Penso que havés donat més "importància" al groc tan bonic que hi havia.
Bep Taltavull
16/01/2014, 22:42
M'agrada la foto Antònia, en aquest cas diria que la figuera está on ha d'estar, al mig, ja que, com diu en Carlos no hi ha cap més element.
Básicament el que jo li faria seria enfosquir tota la foto amb els tons mitjos fins un poc abans de perdre detall en els negres, contrastar i baixar la saturació dels grocs, que estan cremats i perden detall.
Podria quedar una toma algo més interessant sense fer-hi massa feina d'edició.
Ben vista :very_drunk:
Arribo una mica tard als comentaris, Antònia, i crec que els companys ja t'han donat totes les opinions i consells que et podien donar. Per part meva, dir-te que tampoc em molesta, ni molt menys, la posició de l'arbre. Foto molt ben vista, Antònia.
Pepe Peñafiel
19/01/2014, 10:00
Sin editar esta imagen es realmente buena Antonia.
Tengo que felicitarte. Me apunto a la posibilidad de un ángulo algo más bajo destacaría más las ramas de árbol sobre el cielo.
Insisto muy buena toma. Coincido con el box. Fotofindera.
Joan A. Gomila
19/01/2014, 13:26
Jo també hi he arribat una mica tard i em sap greu. Estic totalment d'acord amb el que ja han apuntat els altres companys sobretot en el fet de que en aquest cas tenir l'arbre centrat és un encert.
Antonia Sanchez
19/01/2014, 19:51
Gràcies a tots, la retocaré i la tornaré a pujar, haviam que us sembla. :D
Antonia Sanchez
20/01/2014, 18:11
Bé, aquí està la foto retocada. He intentat donar més ènfasi al cel amb més contrast, però diferenciat per cadascun dels núvols, per que no es vegi tot igual de blau o blanc o fosc o clar; també he retocat els verds i el groc, si bé no sé si he aconseguit el que deia en Bep. Potser la he retocar massa.
Bé, ja em direu que us sembla quan pugue. Gràcies de nou a tots!
1219
Bep Taltavull
21/01/2014, 16:09
En alguns aspectes m'agrada més aquesta segona versió, com es el cel i l'arbre, però no el terra.
En el meu anterior comentari et deia que els grocs estaven passats i necessitaven desaturar, però es que ara estan passadíssims i te fàcil arreglo.
Ja veus Antònia que som un poc tiquismiquis... no em faixis gaire cas. :rolleyes:
Jaume Franch
21/01/2014, 16:16
Pel meu gust, si rectifiques el color magenta dels núvols, et podria quedar perfecte.