PDA

Ver la versión completa : Viola boscana



Raul Sintes
10/01/2014, 20:20
El pasado miércoles fui al Pas den Revull con Roberto expresamente para fotografiar esta joya de la naturaleza, se trata de una violeta silvestre que florece ahora por las navidades.
Con la humedad de estos días, la flor aparece llena de rocío.
Espero que os guste.

1186

Jaume Franch
10/01/2014, 21:29
Preciosa flor y testimonio (me das envidia)
Parece un pelin saturada, no? (Las que tengo en casa quizás no son tan salvages...)

Veo que el peso de la imagen es de 83Kb
Pregunto: cabe la piosibilidad que pesara más al subirla?

Raul Sintes
12/01/2014, 18:52
Bueno Jaume, la verdad es que subí la flor y la vi saturada, pero no tenia más tiempo y no discurrí más. Hoy al abrir el ff. y ver tu comentario he querido averiguar que es lo que había pasado y es que al convertir el perfil de la fotografía, no la había realizado bien. Ahora la cuelgo como la veo yo en mi ordenador y con un peso de 389 k.

1190

Lafebre
12/01/2014, 20:09
Uf, Raül, quina preciositat!. Sí, sí, la segona sens dubte.

Bep Taltavull
12/01/2014, 21:57
Aaaaara si que es veu be!!! açò es una altra cosa.

Una presa espectacular Raül, jo de flors no hi entenc, però com a fotografia li posaria una nota molt alta, per la nitidesa, el fons i el contrast de colors.

Fotofindera total. :very_drunk:

Carlos Silvestre
14/01/2014, 08:32
Me encanta el detalle de la gotita de la derecha. Estupenda la segunda que has subido con el peso adecuado. Buena foto botánica. Centraría un poco más la flor.

Joan A. Gomila
14/01/2014, 08:59
Em sembla molt polida aquesta segona foto, m'agrada molt.

Per contar del que opina en Carlos, jo la deixaria tal com està, encara que per gustos....colors.

Una pregunta que no te a veure amb sa foto en si i si més per sa curiositat de sa pèrdua de pes i sa sobresaturació...en quin espai de color havies convertit s'imatge?

Jaume Franch
14/01/2014, 10:48
Excel.lent Raül.
Fotofindera total.

També m'interessa saber el tema de l'espai de color, com pregunta en Joan A.
Jo soc dels que també centraria una mica més la flor... o del tot . :o
Pot ser que encara tingui un pel massa de saturació ?.

Repeteixo, olé, Raül.

Antoni Cladera
14/01/2014, 12:57
Bona Raul!
repetesc el que li havia dit a nen Raul.... cap de ses tres es pareixen a l'original....
solucio: balanç de blanc al lloc o carta de grisos-----
és un color no apte per càmeres digitals... ni Canon, nikon, ni sony..... ho tenc comprovadíssim amb tres flors:

.- Peonia cambessedesii
.- Viola stolonifera
.- Orchis palustris (orquidia de prat, a Mca)

Raul Sintes
14/01/2014, 18:31
Bona Raul!
repetesc el que li havia dit a nen Raul.... cap de ses tres es pareixen a l'original....
solucio: balanç de blanc al lloc o carta de grisos-----
és un color no apte per càmeres digitals... ni Canon, nikon, ni sony..... ho tenc comprovadíssim amb tres flors:

.- Peonia cambessedesii
.- Viola stolonifera
.- Orchis palustris (orquidia de prat, a Mca)

Estic d'acord amb tú que el matissos de color no son reals, però agraesc al teu comentari per quant hi torn-hi.

Raul Sintes
14/01/2014, 18:35
Excel.lent Raül.
Fotofindera total.

També m'interessa saber el tema de l'espai de color, com pregunta en Joan A.
Jo soc dels que també centraria una mica més la flor... o del tot . :o
Pot ser que encara tingui un pel massa de saturació ?.

Repeteixo, olé, Raül.


Pel revelat utilitzo ProPhoto RGB, una volta processada la foto la convertesc al perfil sRGB.

En quant a centrar un poc més la foto, ho havia provat, però no m'hagradava per que a la dreta apareix un forat de foscor més gran del que veièu ara i per altra costat, en el fons desenfocat es veu clarament la fulla quasi be sencera de la planta.

Joan A. Gomila
14/01/2014, 19:46
Pero la primera foto en quin espai d color estava quan la vas pujar?

Roberto Mauro
15/01/2014, 00:19
Que detalles y color muy buena Raúl.

Raul Sintes
15/01/2014, 19:37
Pero la primera foto en quin espai d color estava quan la vas pujar?

No ho sé Joan, per que ja l'he modificat. Pero la vaig convertir a un perfil equivocat sense adonar-me'n conta.

Joan A. Gomila
16/01/2014, 08:34
Gràcies, Raul, només era sa curiositat que tenia per saber-ho.