Ver la versión completa : Sa torre de Sa Mesquida
Raul Sintes
10/10/2013, 18:42
Dimarts fosquet me'n vaig anar a Sa Mesquida a veure si podia fer alguna proposta i el resultat ha estat aquesta fotografia de sa torre. Vaig emprar sa targeta negra que em va regalar en Bep, per tant és una sola exposició i no està processada, no més he fet els ajustos en PS; no està retallada ni li he donat cap capa de contrast.
Les dades son:
apertura diafragma 6,3; ISO 100; exp.4”; distància focal 28,0 mm.;temperatura 7500 k.; lluminositat +1,75 al disparar; pes 378 kb.
797
Jaume Franch
11/10/2013, 08:19
Bon treball , Raül.
Estàs dominant la tècnica de la cartolina.
Va molt bé que posis els paràmetres.
Pot ser que estigui un poc rotada?.
Bep Taltavull
11/10/2013, 17:26
Molt be Raül... ja començo a tenir competència amb la cartulina... ja te la vaig passar ensinistrada... :p :p
Tan sols dues cosetes... com diu en Jaume la veig algo caiguda cap a la dreta, podries agafar de referència la línia de cantons més blancs del centre de la torre.
Li veig una dominant magenta molt fàcil de corregir: obres en PS, ctrl+j, filtro-desenfocar-promediar, crtl+i, mode de fusió superponer, opacitat al gust... 50%?
Vas obtenir una molt bona proposta :very_drunk:
Raul Sintes
11/10/2013, 19:33
Al adressar sa torre tal com heu dit, em semble més torta que mai, però ho he fet. També li he tret aquesta dominant magenta seguint els passos que en Bep m'ha indicat.
Haig de puntualitzar que aquests pass no el coneixia. Gràcies Bep.
798
Antoni Cladera
12/10/2013, 00:01
Bones Raul,
no m'he fixat amb les tonalitats fins que t'ho han dit....
Bep... no cal abusar del filtre desenfocar/promediar... fa malbé l'acutància final de la imatge.(comprovat fa 1 any a un taller que vaig fer). Pero en aquest cas serveix...
L'únic Raúl que els meus ulls es troben i em fa nosa (a mi, eh!!) és el minúscul trpç d'aigua que has deixat a l'esquerra..... no l'acab de disfrutar prou...
Bona foto.
Bep Taltavull
12/10/2013, 08:27
Bones Raul,
no m'he fixat amb les tonalitats fins que t'ho han dit....
Bep... no cal abusar del filtre desenfocar/promediar... fa malbé l'acutància final de la imatge.(comprovat fa 1 any a un taller que vaig fer). Pero en aquest cas serveix...
L'únic Raúl que els meus ulls es troben i em fa nosa (a mi, eh!!) és el minúscul trpç d'aigua que has deixat a l'esquerra..... no l'acab de disfrutar prou...
Bona foto.
Primer Raül he de dir que la sensació es que l'has voltada a l'inrevés, el tractament "antidominants" crec que ha funcionat i ademés estic d'acord amb en Toni sobre aquell trocet d'aigua de l'esquerra.
Toni: gràcies per la info... no ho havia sentit a dir... i com que no sabia que era l'acutància, i potser algú altre tampoc... he Googlejat:
"La acutancia de una imagen es el grado de contraste que se observa en el límite entre detalles que difieren por su luminancia (https://www.fotofinde.com/wiki/Luminancia) o densidad óptica (https://www.fotofinde.com/wiki/Densidad_%C3%B3ptica). Cuanto más contrastado sea el límite entre una zona oscura y otra más clara,
mayor es la acutancia y con ella la nitidez percibida en la imagen. La definición o resolución de la imagen no crecen cuando aumenta la acutancia, pero sí la capacidad para distinguir los detalles y la sensación subjetiva,
que es la de un aumento de definición, de detalle. El sistema perceptivo visual humano es capaz de distinguir detalles más pequeños cuando su contraste es mayor."
Antoni Cladera
12/10/2013, 08:49
Primer Raül he de dir que la sensació es que l'has voltada a l'inrevés, el tractament "antidominants" crec que ha funcionat i ademés estic d'acord amb en Toni sobre aquell trocet d'aigua de l'esquerra.
Toni: gràcies per la info... no ho havia sentit a dir... i com que no sabia que era l'acutància, i potser algú altre tampoc... he Googlejat:
"La acutancia de una imagen es el grado de contraste que se observa en el límite entre detalles que difieren por su luminancia (https://www.fotofinde.com/wiki/Luminancia) o densidad óptica (https://www.fotofinde.com/wiki/Densidad_%C3%B3ptica). Cuanto más contrastado sea el límite entre una zona oscura y otra más clara,
mayor es la acutancia y con ella la nitidez percibida en la imagen. La definición o resolución de la imagen no crecen cuando aumenta la acutancia, pero sí la capacidad para distinguir los detalles y la sensación subjetiva,
que es la de un aumento de definición, de detalle. El sistema perceptivo visual humano es capaz de distinguir detalles más pequeños cuando su contraste es mayor."
L'acutància és important en fotografia digital i no l'hem de confondre amb enfocament. Fent desenfoscs tot i fusionar-los, correm el risc, al no poder triar les zones que queden fora d'aquest, que els detalls a les zones on més el necessitam (i sobretot a la foto de'n Raul) en fugi....
Jo definesc acutància com a la nitideza de les voreres, que no vol dir que determini el detall, ja que una imatge amb poca acutància i contrast alt, oferirà un bon detall que la mateixa imatge amb molta acutància i poc contrast. M'explic?
L'acutància no és sinònim de contrast, és "simplement" sinònim de nitidesa a les vores/marges....
salut!!!
Jaume Franch
12/10/2013, 16:52
Be per la millora de dominant.
En lloc de adreçar-la encara la veig més rotada. :-)
Raül, la veritat és que ahir ja vaig veure aquesta foto i em va agradar força (s'ha de dir que el cel té uns tons magnífics), però em va semblar que les roques i la torre tenien certa dominant... Així que vaig decidir no deixar-me influenciar pel primer cop d'ull i veure-la avui de nou abans de donar la meva opinió. I ves per on que en Bep, va, i també la percep, la dominant. La veritat és que la segona que has pujat, ha millorat molt en aquest aspecte. I...sí, crec que l'has "adreçat" en sentit contrari. Pel demés, a banda del trocet d'aigua, molt bé, Raül.
Acutància....mmm... em feu reviure les olors de reveladors mítics com el D-76 o Rodinal :)
Raul Sintes
12/10/2013, 18:49
L'he adressada d'acord amb els cantons horizontals més clars de la torre, i efectivament jo també la veig més torta que mai. Però crec que la deixeré anar així, ja que, cóm vaig anotar al pujarla, no la vaig reenquadrar ni retallar.
Antoni Cladera
13/10/2013, 12:18
[/QUOTE]Acutància....mmm... em feu reviure les olors de reveladors mítics com el D-76 o Rodinal :)[/QUOTE]
Siiiiii!! Alguien me entiende!!! jajajajja
TRI-X + Rodinal a 1:50 = ACUTANCIA!!
En digital s'aconsegueix fent filtre de pas alt amb màscara de capa.... ajustant opacitats..... siiiiiii!!!!!!!
Antoni Cladera
13/10/2013, 12:26
Raul,
he provat aixó... crec que és més addient:
819
Joan A. Gomila
16/10/2013, 12:00
D'acord amb el que expresa en Vicenç.
Poc més a dir, apart d'haver aprés un nou terme que desconeixia (acutancia) i molt instructiu el darrer comentari d'en Toni amb sa captura de pantalla. És una sort tenir gent tan entesa dins el fòrum.