Ver la versión completa : Va pen Xisco...... una anti-boss! (On hi ha pel hi ha alegria!!!)
Antoni Cladera
29/09/2013, 01:07
Volies veure bn i el boss no li va es rollo monocrom.... Pero un moocrom amb sTIL, no fa mal....
En Dale!! un personatge de premi!. Aquesta va ser a lo Cartier Bresson.. en un mment, tenia presssa... (el momento!)
Ja he quedat amb ell per fer-ne unes quantes en tranquilitat.... Merci Dale!
No la penj per qualitat, més que res pel moment, la gràcia i el posat...
Salut!!756
E
D700
80-200 a 2,8
iso400
Carlos Silvestre
29/09/2013, 11:49
Estupendo retrato a un personaje que parece pedirlo a gritos.
Pregunta técnica: ¿has procesado blanco de barba y negro de arrugas por separado? Me explico, quiero decir si has sobreexpuesto y subexpuesto selectivamente.
Antoni Cladera
29/09/2013, 12:23
JA està solucionat.... i amb sorpresa!!!
Jaume Franch
29/09/2013, 12:31
Tot i que no sé per quina mania l'has descentrat, m'agrada!.
Sí, sí, ja sé que és en B/N. 759
Pepe Peñafiel
29/09/2013, 18:09
Ostras Pedrín!!!!!.
Ese personaje podría muy bien ser portada de un libro sobre "retratos". Me imagino le vas a sacar muuuucho zumo al personaje.
Me encanta el B/N y me encanta las texturas cara, barba, gorra.
¿podrías explicar el descentrado?, parece que queda algo agobiada esa barba por el lado izquierdo.
Bep Taltavull
29/09/2013, 18:20
Bon B/N, no m'agrada la compo...:rolleyes:
Juan Cuadros
29/09/2013, 19:53
Fantastico retrato Toni. El modelo.....tiene clausula?. Creo que hasta te lo pueden raptar...ja ja. También le hubiera dado un dedillo de margen en su lado izquierdo, pero tal cual también está muy bien. Enhorabuena.
Sí, jo també hi estic d'acord amb el comentari generalitzat dels companys respecte el descentrament del personatge, sobretot perquè la mirada la té dirigida cap a la banda on està "tallada". Entenc, però, que això va ser fruit del moment "a lo Cartier Bresson". Tret d'això, un excel.lent retrat.
Antoni Cladera
30/09/2013, 16:21
Amb un robat, al·lots... un fa el que pot.... i si en Dale mirava a l'esquerra(on jo composava) i llavors li va pegar per girar el cap(cap on els amics li deien cosa)... què hi puc fer??
Va ser i minut....i poca cosa més....
I si... a jo m'agrada perque no vaig tenir oportunitat de poder fer-li més fotos....
salut!!!
jajajajaj
Carlos Silvestre
01/10/2013, 12:55
Pregunta técnica: ¿has procesado blanco de barba y negro de arrugas por separado? Me explico, quiero decir si has sobreexpuesto y subexpuesto selectivamente.
Repito la pregunta.....¡Toooniiiii...?
Joan A. Gomila
01/10/2013, 19:19
Excel.lent detall aconseguit en el rostre i sa barba del protagonista. Ja t'han dit lo de la manca d'aire de la zona dreta i tu ja ho has explicat, així que poc més a comentar. Tan sols que m'agradaria coneixer la resposta a la pregunta que t'ha fet en Carlos i si és amb una explicació clara del processat, millor que millor.
Antoni Cladera
02/10/2013, 07:28
" Iniciado por Carlos Silvestre
Repito la pregunta.....¡Toooniiiii...?"
Perdón Carlos!!!
Este es uno de los trabajos de edición que más gusto he pasado procesando...
Todo vino por un articulo de una pagina rusa donde se hablaba de las famosas fotos perdidas de
Joan A. Gomila
02/10/2013, 07:41
Toni, ens has deixat amb sa mel a sa boca, sembla que hi falta una bona part del texte a la teva resposta o és que dones per suposat que sabem de quines fotos perdudes parles? A jo amb l'únic que em fa pensar veient el personatge i amb la pista de que és a una pàgina rusa que ho vas veure (saps rus també???) és amb el cas de que existissin unes fotos dels darrers membres de la dinastia Romanov...:confused:
Antoni Cladera
02/10/2013, 07:52
" Iniciado por Carlos Silvestre
Repito la pregunta.....¡Toooniiiii...?"
Perdón Carlos!!!
Este es uno de los trabajos de edición que más gusto he pasado procesando...
Todo vino por un articulo de una pagina rusa donde se hablaba del trabajo de laboratorio de Magnum.
Un ejemple claro era la foto de Dennis Stock con James adeN paseando por la calle...
En esta foto se ve la buena labor de un técnico en zonas de laboratorio...
Eso tampoco era "only film"...
Os recomiendo su lectura(traducida):
http://photographers.com.ua/lenta/topic/magnum-i-umirayuschee-iskusstvo-pechati-v-fotolaboratorii-4257/
Pues siguiendo ceremoniosamente este ejercicio técnico he podido desarollar mi "propio" flujo de trabajo por zonas para cualquier temática...
Y si ......hay un juego de zonas sub/sobre expuestas en la barba, la cual daba mucho juego al proceso....
Luego vienen las capas de ajuste selectivas de niveles y contraste, terminando por una capa de ajuste. con mascara de capa, corregible, de paso alto.
Os paso una de las fotos de Magnum y otra pagina, ya en inglés...
http://theliteratelens.com/2012/02/17/magnum-and-the-dying-art-of-darkroom-printing/
És d'una qualitat d'aprenentage genial...... Això en color....no ho veus,Jaume.... :p
Es poden preparar els meus alumnes....jajajajaja
Foto:
771
772
773
Joan A. Gomila
02/10/2013, 08:55
Al.lucinant
Antoni Cladera
02/10/2013, 11:40
si Joan antoni, si...... i llavors que em venguin i em diguin que no es perdia temps i temps dins el "darkroom" fent "màsqueres, reserves i filtratge...." Fins i tot n'he trobades de meves de reserves cercant cosetes que ara torn a emprar.....
I vull dir sense ofendre a ningú (Per favor!!!!): "Tanta tonteria amb sa història d'Only Raw, perquè? Pq ens creguèssim que amb fotografia argèntica o analògica...o tradicional no es feia res?? Ala venga....!!!!! Que no vam neixer ahir..... Si amb un raw volem fer el que el Sr.Pablo Inirio feia amb les tomes dels fotògrafs de MAgnum, perquè no? Que cada un faci el que trobi.....
Ara bé!! Fixau-vos que a la fotografia de Dennis Stock (la de James Dean) en Pablo Inirio no lleva ni els papers del 1r pla ni altra cosa que destorbar la mirada de l'espectador....
salut i bones fotos..
Joan A. Gomila
02/10/2013, 15:15
Entenc el que vols dir, Toni, jo supòs que la recerca dels "only raw" es fa més amb sa idea d'haver de fer el mínim de pocessat a casa per allò de que tot el que es pugui aconseguir amb sa presa inicial és feina de menys en el processat posterior i per altra banda els exemples que ens poses són perfectes per a defensar el processat d'una imatge amb PS davant aquells que sense tenir ni idea de fotografia li lleven importancia a una foto dient: "que l'has retocada amb el photoshop?"
Em reafirmo amb el que hem dit i defensat moltes vegades dins aquest fòrum: que gairebé s'accepta qualsevol tipus de procediment per tal d'aconseguir una foto atractiva a la vista, ja sigui amb un only raw o ja sigui amb un arxiu retocadissim.
Bep Taltavull
03/10/2013, 22:13
Molt bona Toni aquesta explicació, ja sabem que desde sempre hi ha hagut retoc i muntatges de tot tipus.
Personalment sempre he estat partidari de intentar fer el màxim a l'hora de la presa... i des de l'assistència al curs d'en Benito encara més.
Açò no vol dir que no faixi retocs i/o muntatges... que en faig de tant en tant, però ja em sembla que estic traint una mica l'art fotogràfic.
No vull semblar extremista, però, com diu en Joan, en general, sembla que si empres Photoshop ja no fas fotografia i quan ensenyes un " Only Raw" pur, molta gent no s'ho creu, perque no és normal.
Crec que açò ha fet que la fotografia hagi caigut en una infravaloració general que només han estat capaços d'esquivar uns quants artistes reconeguts.
Cisco Dura
09/10/2013, 20:25
També és ver que després de veure sa foto d’en Toni en blanc i negre, (Dale), fer un poc d’exercici de laboratori (Photoshop) no esta malament, sobre tot després de traduir tota l’explicació del rus. També hi ha més món que el color., deixant que és una foto “robada” , aquesta no seria la mateixa en color que la força que li dona el blanc i negre.