PDA

Ver la versión completa : Còdols en el macar de sa Teula

Cisco Dura
25/09/2013, 19:01
Primer de tot agrair tots els vostres comentaris rebuts, en quant el color vermellós en Vicenç també ha coincidit amb jo, procuraré baratar-lo.
Demano disculpes per no haver vingut a la trobada a Cavalleria, en realitat ja havia parlat amb en Bep i era un fet que venia, però per motius que no venen al cas me va esser impossible venir.. El fet de no poder venir, una vegada veig les fotos que heu penjat encara m’ha fet més ràbia per dos motius un em sembla que va esser un capvespre molt profitós i el segon crec que vaig perdre una oportunitat d’aprendre com treballar. (cartolina, llanterna, etc...)
Quan veig aquestes fotos, a vegades penso amb el dia que jo sigui capaç d’arribar a fer-les, el saber aplicar les tècniques adequades, els medis tècnics, uf ....

Còdols en el macar de sa Teula
...però la qüestió és anar aprenent pas a pas. La foto que avui penjo està molt retallada, inicialment era un paisatge, però una vegada processada i no sé prou bé el motiu m’agradava a mitges. El detalls dels còdols i de la mar em cridaven l’atenció però el fons no, això va fer que la retalles.
749

Dades: Iso 100 Diafragma 22 Distancia focal 18 mm
Data: 9-03-2013 Velocitat 6 seg Pes 417 kb

Si trobau puc penjar l’original per poder comentar-les i poder veure el motiu del per què no em va agradar.

Jaume Franch
26/09/2013, 09:16
Cisco, m'agrada molt tal com l'has enquadrat. Jo crec que, a modo d'exercici, aniria be veure l'original.
El color vermellós dels còdols em sembla molt semblant a la realitat. Aquests macs em tenen enamorat.
El que canviaria és el color de la mar, cercant un blau més convincent i que contrastaria agradablement amb l'altre part de la foto.
He fet una prova i no em desagrada el resultat.

Altres comentaris:
Efectivament, com comentava en un post sobre la sortida, apart d'aprendre molt i molt de veres estant amb el grup fent fotos, l'estona agradable que vam passar no te preu.
Et ben asseguro que quan hi ha ganes i tens companys al costat, aprens molt. És qüestió de posar-s'hi.

Cisco Dura
26/09/2013, 10:24
Com exercici per poder comentar-ho amb voltros i després del comentari d’en Jaume penjo la foto sencera sense retallar.Com exercici per poder comentar-ho amb voltros i després del comentari d’en Jaume penjo la foto sencera sense retallar.

750

Carlos Silvestre
26/09/2013, 16:04
Me quedo con la foto sin recortar por el contraste de tonos fríos y cálidos. Es posible que la tonalidad de agua sea algo "chocante" dado el cielo que se ve al fondo.
El detalle y reflejos de humedad de las rocas están muy bien.

Joan A. Gomila
26/09/2013, 17:14
Jo també em quedo amb la segona foto. Potser per que ja n'he vistes d'altres molt semblants a la primera (tot i que sempre m'han agradat aquestes fotos).

Bep Taltavull
26/09/2013, 21:24
Estic d'acord amb en Carlos i en Joan, també m'agrada la versió sencera...mmmm... d'amplada no es sencera... l'únic que no m'acaba de fer es el cel, però en el conjunt no hi desentona.

Antoni Cladera
27/09/2013, 11:32
Bones ses dues... Però Cisco, a modus de "T.P": perquè et decantes per sa primera amb es "troç" de paisatge de sa segona? No tenies focal per fer-la, o no et vas fixar al lloc.... Molts del foro ja saben (i em deixen per impossible) que no m'agraden les verssions d'una mateixa fotografia i menys aquests retalls :-O Un consell, si l'acceptes, no t'acostumis a retallar, empra òptiques fixes, les quals t'obligaran a apendre i ser molt més exigent amb l'enquadrament i composició. Si ens acostumam a retallar, ens feim enfora de la realitat, i en digital estam destruint a marxes fprçada la qualitat inicial d'una imatge.
Perdó per la crítica, però en fotografia de natura som molt crític en les meves intervencions ja que li don un protagosnisme importantíssim a aquesta temàtica per lo difícil i creativa que és...

Per un moment, tens l'oportunitat,de poder ensenyar a l'observador, un pla general del macar de sa Teula amb la muntanya Mala al fons (paisatge general) i des d'un altre punt de vista, fins i tot oposat al mateix que ens mostres una extracció del paisatge genial que ens mostres amb els macs i l'aigua en moviment... i si vols filar més i encandilar a l'espectador que no ha estat mai al lloc i als que el coneixem, però ens entusiasma la natura, podries ampliar la sèrie amb el detall. Són tres fotos quasi bé obligades pel fotògraf de natura, pel "reporter de l'estat salvatge..."
Et/vos recoman la llegida del llibre de John Sarkowski (ex-director del MOMA i crític fotogràfic), "El Ojo del Fotógrafo" ed Ed. La Fábrica. Un llibre on s'analitzen els quatre pilars de la fotografia: La cosa en si; el detall; el marc; el temps i la posició aventajada, I s'analitzaen a base de fotografies de diversa temàtica i autors... des de Cartier Bresson a un anònim..... Gran lectura i aprenentatge.. http://tienda.lafabrica.com/es/libros-de-autor/2626-el-ojo-del-fotografo.html A amazon tbé el trobareu....
el que dic sempre: to look, to listen, to read, to learn... and finally.... to photograph

Ànim Xisco i bones fotos...
(i perdó pel rollo!!!)

Lafebre
27/09/2013, 18:25
Cisco, dos aspectes.

Primer. Si he d'escollir entre les dues imatges, jo també em decanto per la segona. Coincideixo amb en Bep respecte al cel, però la segona sens dubte. Un cop dit això, vaig pel segon aspecte.

No puc estar més d'acord amb tot el que diu en Toni. Per cert, el llibre que et recomana, jo també te'l recomano (sempre hi ha un sant o un aniversari per celebrar i tenir un motiu de compra, ha, ha). El llibre també el pots trobar a Kowasa, al carrer Mallorca 235, Barcelona http://www.kowasa.com/ , la botiga més gran que conec només dedicada a llibres de fotografia, que també fant enviaments i, si no tenen el llibre, el demanen.

Pepe Peñafiel
29/09/2013, 17:29
Como no creo que el espíritu del hilo sea elegir evitaré hacerlo. Tomo más bien la idea de abrirnos tu "laboratorio " de par en par y por tanto solo me remitiré a la imagen inicial.
Para mi es de lo mejorcito que has subido. Me encanta, aunque es cierto el color del mar es chocante.
Hay una diagonal centrada que acaba en una roca bajo el mar que me encanta.

Cisco Dura
09/10/2013, 20:30
Quan vaig fer la foto la meva intenció era retratar un paisatge: cercar que els còdols tinguessin detall, inclòs aquesta humitat; donar a la mar aquest to sedós, detall als penyals de l’anticrist i un poc de joc amb els pocs núvols que hi havia. La dificultat la vaig trobar amb la llum que hi havia per darrera i costat de l’anticrist, que feia que dits penyals estiguessin amb una mitja contrallum i quedessin foscos.
La foto té uns retocs amb càmera raw, sobre tot el cel i els penyals per intentar aconseguir contrast. Una màscara d’enfoque general. El color de la mar és el que la màquina va fer (temperatura 6500), no té cap tractament especial. La foto està un poc retallada, si mirau el recó dret de la foto es veu una cosa rara (és la bota del meu peu) no vaig aconseguir clonar els còdols per fer-la desaparèixer del tot i és el motiu del retall que té.
Segueix pensant que la foto original té alguna cosa que fa que no m’agradi, no sé dir si és la composició, els tons,... no sé. Aquest va esser el motiu de retallar la foto i si dic la veritat el resultat el vaig trobar molt agradable.
Vaig trobar en Toni, amb ell vaig parlar i vaig aprofitar perquè m’expliqués sobre fotografia de paisatge, els motius per no retallar una fotografia, etc... açò fa que la foto retallada m’hagi quedat pendent de tornar-la a fer. La conclusió és que la foto retallada va sortir per sort i no per que la cerqués.