PDA

Ver la versión completa : Resum de photopills



Antoni Cladera
25/09/2013, 09:01
Bon dia a tots,
En jaume em va demanar, després de penjar la foto de la barraca de bens, que realitzés un resum sobre l'App de Photopills. App que encara que a hores d'ara només existeix per entorn Mac... en German Marquès, en Fel Pons i en Joan Pons estan fent feina de valent, tot i els entrebancs de iOS7 perquè surti per Android....

Per resumir Photopills, no hi ha res més que dir les paraules: "Imagine, Plan and Shot" (imagina, planifica i dispara)... Fés la fotografia d'allò que tu hagis planificat o imaginat...com per exemple la lluna sortint de darrera una barraca de bens, cosa altament difícil i que demostra la gran precisió de l'aplicació. La imatge que identifica més PhotoPills és aquesta:
https://www.fotofinde.com/attachment.php?attachmentid=727&stc=1
En Fel, un dels pares de la criatura, botant per damunt de l'arc del Pont de'n Gil mentre un servidor realitzava la toma de la posta de sol dintre del pont. Els gràfics que hi veis s'anomenen RA (realitat augmentada) i serveixen per sabre on serà o ha estat el sol, la lluna o Via Làctia en qualsevol moment de l'any i simplement fent "tap" amb el dit o relliscant-los per la pantalla.... Un cop has estat unes bones hoes amb l'App l'arribes a estimar rabiosament!!

Photopills té la característica principal de donar-te la informació sol·licitada. Per exple:





- Dir on vols que estigui el sol, la lluna o la Via Làctia en el moment que vagis a fer la foto que has imaginat, calculant l'data i hora exacta. PLANIFICA!


- Crear una llista de planificacions



- Ajustar l'enquadrament i compondre amb l'ajuda la RA on i a quina hora es trobaran el sol i la lluna.


- Calcular: paràmetres per timelapses, profunditat de camp, traços d'estrelles ...

Una mostra:


1.-Quadre de configutació. Paràmetres de càmera i altres....

https://www.fotofinde.com/attachment.php?attachmentid=729&stc=1


2.- Quadre de funcions

https://www.fotofinde.com/attachment.php?attachmentid=730&stc=1
3.- Pantalla del Planificador (concretament de divendres passat) Aquesta planificació està feta el mes de juliol... Vos adjunt dues captures de pantalla i explic....

731A aquesta pantalla hi podeu veure el pin vermell de la meva posició i els recorreguts del sol (taronja) i la lluna (blau) La linia gruixada és d'on surt i la primeta és la situació en que jo faré la foto... exactament a l'alçada del pont de bens, clar... Dalt hi podeu veure les indicacions bàsiques de sortida i posta de sol/lluna i baix la linia de temps (importantíssima), la qual podem regular per afinar més la nostra cerca....

732
A aquesta altra observam el pin negre (obstacle) que sempre situam al lloc, o element que volem fer sa foto. Si vos fitxau, a la pantalleta de dalt de la captura podem esbrinar que el pont e bens està a 1,3Km de la nostra posició; que hi ha una diferència de 1,6º (35mts) des del pont de bens respecte a la nostra posició i que la lluna estarà situada dins un eix horitzontal a 81,8º (Azimut)
Aquesta informació i pin són elementals perque la foto no surti esgarrada... una equivocació d'un grau i ja no tindríem Pac-Man......




4.- Recerca de Vies Làcties..... A aquesta captura que veis, feta a casa fa un moment... podeu veure perfectament la VL. Si vos fixau, dalt a l'esquerra hi ha una data i hora. Idò bé: si feis "tap" amb el dit correu dia a dia i si relliscau cap una banda o altra de la pantalla correu hores. Daquesta manera vaig saber quan podia fer la foto des pont den Gil i la VL:
733734
Com a aquesta captura de la VL sobre Sa Naveta, la RA no està feta el mateix dia o hora. Ho pots fer abans i poder saber quina hora tindras la VL en una bona posició.
A part la RA de nit ens va servir per poder saber el recorregut exacte i posició de la ISS (estació espacial internacional) i poder fer aquesta altra foto...


Segueix a "respostes" ja que no me deixa penjar més fotos.....

Antoni Cladera
25/09/2013, 09:06
743





5.-Eines de càlculs d'Hiperfocals i distàncies... Aquesta eina ens fa oblidar, per la seva facilitat d'ús qualsevol altra eina que pugui existir: No importa que expliqui res, veritat...totsol ens ho fa fàcil. Observau:
744





Amb aquesta altra pantalla jo m'he estalviat enrabiades ja!!! m'explic: Ens serveix per treure ja de la bossa fotogràfica la lent que, per la distància de l'objecte a fotografiar i la meva posició és la idònia!!!
En aquest cas: per una lent de 85mm posada a una D700 i un subjecte a 10mts, en format horitzantal tindré:
un camp de visió de 4,24x 2,82mts. Però no acaba aquí!!!!! Perquè si vaig a RA veré un enquadre a modus real de com quedaría!!!! (fantàstic per l'estenopèica!!!!!)
746


745




Aquí teniu la zona que sortirà enquadrada des de 10mts amb un 85mm muntat a una D700.... brutal!




Segueix a l'altre Responder.........

Antoni Cladera
25/09/2013, 09:06
6.- Imaginau-vos que vull fer un agronet volant que sempre és al mateix lloc.... Costums que tenen ells també...
Tenc un 500mm
sé que l'animal medeix 50cms i amb les ales exteses pot arribar a mesurar 1,5mts..
Aquestes variants esan ben "despejades"... Només ens falta saber a quina ditància m'he de posar pq no li talli les ales o les cames...... Photopills!!! Observau:

747



7.- La darrera cosa que vull posar és una que l'altre dia llegia pel foro..... la regla del 500 i del 600:

748


Heu de tenir en compte que per emprar la del "600" heu de sebre la declinació de les estrelles, cosa que trobareu fàcilment amb la RA.

Bé ja acab... tranquils.... Sé que me deix coses.... però... vos deixare enllaços de la web on trobareu videotutorials curts i bons!!

més informació a :http://photopills.com (http://photopills.com/)

Una abraçada i bones fotos!!!!!

PD.- Pepe, por cierto.... como este mediodía no la tengas........:mad:
jjajajajajajaja

Pepe Peñafiel
29/09/2013, 18:23
Jejeje.
Gracias TONI, menudo tutorial y menuda carga comercial, se me hace la boca agua.....