Ver la versión completa : De proves
VLafebre
21/08/2012, 16:35
Es de sobras conocido la limitada calidad que suelen tener los objetivos catadióptricos. Yo tengo uno (Tamron, f/8) desde hace muchos años y que no recuerdo por qué me lo compré. Nunca lo había montado en ninguna cámara digital y decidí probarlo.
D700 a ISO 1600
Enfocado manualmenete al centro del listón
Disparado a pulso, 1/1600 sec.
(El atleta no superó el salto :()
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11857 6&g2_serialNumber=1
imported_admin
21/08/2012, 16:43
Con lo del catadióptrico me has dejado catatónico.
He ido al diccionario y me dice : "Que tiene la propiedad de reflejar y refractar a la vez".
Mi ignoracia en el tema me hace rehusar hacerte comentarios sobre su calidad aparente y sólo te comento que la foto la veo bien. El atleta está perfectamente congelado y el momento de disparo, perfecto.
Para mi gusto quizás le restaría un poco de aire por arriba.
Bromear con el culo del atleta como handicap principal a la hora de superar la prueba sería demasiado irreverente, no?.* ;)
VLafebre
21/08/2012, 16:55
Con lo del catadióptrico me has dejado catatónico.
He ido al diccionario y me dice : "Que tiene la propiedad de reflejar y refractar a la vez".
Mi ignoracia en el tema me hace rehusar hacerte comentarios sobre su calidad aparente y sólo te comento que la foto la veo bien. El atleta está perfectamente congelado y el momento de disparo, perfecto.
Para mi gusto quizás le restaría un poco de aire por arriba.
Bromear con el culo del atleta como handicap principal a la hora de superar la prueba sería demasiado irreverente, no?.* ;)
Jaume, els objectius catadiòptrics tenen diafragma fixe, interiorment disposen d'un joc de miralls per aconseguir la focal llarga i, en consequència, s'obté una longitud física menor. No són excessivament cars, pero es clar, tampoc són gaire bons, que diguem.
En anglès es diuen "reflex lens", que té molta lògica.
beptaltavull
21/08/2012, 17:10
Sempre he sentit a parlar d'aquest tipus d'objectiu i penso que si no es necessita una nitidesa o
detall especials, es una bona opció, ja que no son molt cars i disposes de focals llargues.
En quant a la foto, amb les condicions en que està realitzada, crec que està força bé...
LluisSurralles
21/08/2012, 20:04
Els catadiòptrics donen unes fotos molt originals. Tenen molt poca Prpfunditat de camp i tenen la particularitat de que el fons queda molt desenfocat i amb uns puntets circulars que corresponen al mirall que està situat al centre de la lente. Jo en vaig tenir un i m´el vaig treure perque era molt poc lluminós. La foto està força bé. Al estar tirada al exterior no has tingut preblemes de focus pero, en un interior hagués sigut molt dificil. Potser també tallaria una mica per dalt. També li trobo a faltar una mica de contrast.
joangomila
21/08/2012, 22:26
Gràcies per sa informació sobre els objetius catadioptrics (que fins avui no sabia que existien).
En quan a la foto també hi trobo a faltar un pel de contrast però la possible manca de qualitat pel fet del tipus d'objectiu utilitzat no es nota gens.
raulsintes
22/08/2012, 16:04
Cada dia descobreix nous capítols de la fotografia amb vosaltres. Apart d'açò, amb tot els matisos que els tècnics comenten, a mi aquesta fotografia em pareix genial.