PDA

Ver la versión completa : Es Cap Gros

Cisco Dura
25/08/2013, 16:01
Dissabte passat vaig tenir es gust de conèixer a uns quants de voltros. En aquesta trobada vaig poder compartir taula, anècdotes, rialles i qualque explicació tècnica. Va ser tot un plaer. En quant a sa sortida fotogràfica de desprès encara no he descarregat cap foto, però pens que en Bep tal vegada si va poder aconseguir-ne alguna. Ara tenc que dir que anar amb ell va esser tot un gust, per ses seves explicacions (encara que la lluna es resistís), raonaments, detalls tècnics,... amb ell sembla tot molt fàcil.

Es cap Gros.
Foto feta des de sa punta Roja un matí amb els amics. Gener de 2013, a on l’histograma m’acompanya per poder treure detall dins ses ombres. He provat de donar-li al cel un poc d’efecte dramàtic (intentant ressaltar els pocs núvols que hi havia)

575
Dades: Distància focal 18 mm Diafragma F/10 Velocitat 1/100 Iso 100 Pes 422Kb

Carlos Silvestre
25/08/2013, 20:43
Hola Cisco. Un placer haberte conocido personalmente el sábado.
En la línea de lo comentado ahí va mi opinión sobre la foto. Hay demasiados elementos en la composición: primer plano, acantilado de la derecha, islote y cielo, de tal forma que no existe un centro claro de atención. El cielo es interesante aunque le daría un poquito más de luz ya que contrasta demasiado su penumbra con la luminosidad de las rocas. Ah...y vigila el dichoso halo del horizonte. El color me gusta. Es un tratamiento como de máscara de contraste ¿no?

Bep Taltavull
26/08/2013, 11:09
Gracies Cisco per voler compartir la sortida, a vegades em de perdre la por a "fracassar"... es quan s'aprenen les coses.

Farem sortides en que no podrem aprofitar ni una fotografia de les que haurem disparat, haurem fet proves i proves i no haurà sortit res, però haurem après molt.

En quant a la foto, estic d'acord amb el comentari d'en Carlos i afegiria: la lluminositat que li falta al cel li sobra a les ombres, compensant açò, crec que quedaria més natural.

Es una opinió personal que no te perquè ser definitiva, ja que no sé si el que volies aconseguir era "naturalitat".

Carlos Silvestre
26/08/2013, 14:53
¿porqué no explicas el revelado que has hecho y cuelgas la foto original?

Cisco Dura
27/08/2013, 22:03
Varias cosas Carlos, primero ante todo no he respondido a tus comentarios más rápidamente por que hasta hoy no he podido sentarme al ordenador por motivos de trabajo. Estoy completamente de acuerdo contigo que en la fotografía se observan varios posibles centros de interés. Me he dado cuenta a partir de tu comentario. En cuanto lo del halo, me está dando bastantes dolores de cabeza, creo que tendré que pasar por algunos de los “vicarios” para que me echen una mano. Lo del tratamiento, hice un forzado en el enfoque para así extraer más detalle y sí, hay una máscara de contraste, además de una para obscurecer la parte exterior y dar esa luminosidad al centro. En cuando a la luminosidad del cielo con el resto de la fotografía sobre todo del islote (cap Gros) si es cierto que no parece suficientemente creíble. Por tanto después de este discurso, adjunto dos fotografía: la primera es tal como la saque de la máquina con un simple retoque de camera raw.
585

La segunda es la misma que colgué la primera vez intentado corregir esa luminosidad, ese halo??? Y a partir de aquí venga, ya sigo esperando vuestros comentarios
586

Lafebre
29/08/2013, 11:42
Cisco, també un plaer l'haver-te conegut personalment dissabte passat. Com que de composició la foto ja s'ha comentat i no s'hi pot fer res més, comentaré només la part de processat. Si m'hagués de quedar amb una foto, ho faria amb la que quasi no té tractament. En l'altra, el tractament (el que sigui) el trobo excessiu i li dóna un aspecte que no m'acaba d'agradar... De vegades, menys és més.

Carlos Silvestre
29/08/2013, 16:40
Viçens ha expresado claramente lo que también es mi opinión: exceso de procesado. la primera foto es "creíble" la segunda no.

Bep Taltavull
29/08/2013, 20:26
Tan sols amb una capa de contrast general, per jo, quedaria llesta.

Pepe Peñafiel
01/09/2013, 09:36
Estoy de acuerdo con los colegas.
Partiendo de la imagen inicial, algún ligero ajuste de contraste, vigila el histograma y trata solamente de "alegrar" un poco la imagen inicial sin apartarte de ella en exceso.Cuando lleves un rato trabajando la edición cierra un ratito date un respiro y sigue ( mini barbecho) y a veces es bueno dejarlo para el día siguiente (barbecho).
A mi me sirve de mucho porque cuando llevas un rato editando, a veces, pierdes la imagen real en tu mente y te acabas liando aromáticamente.
Al menos a mi me pasa.
Ahora menos porque edito menos las imágenes.:rolleyes: