Ver la versión completa : Capvespre a Son Saura
Cisco Dura
03/08/2013, 23:32
Avui he tingut el gust de parlar amb en Bep. Ha estat tot un plaer pel seus comentaris respecte al foro, i també d’aquest gust en comú que és la fotografia. Gràcies.
Posta de sol a Son Saura
429
Tal vegada amb el processat la vaig forçar un poc, la realitat és que era la meva intenció. Vaig voler extraure molt de detall, per poder donar-li aquest aspecte un pel “realista - dramàtic”
Dades: 29/01/2011 17:49:20 Distància focal 23 mm Iso 100 Diafragma f/16 Temps 1/25 EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS
Pes al penjar-la 365 Kb
Joan A. Gomila
04/08/2013, 09:42
Veig que en aquest cas no s'ha perdut cap kb pel camí. Cosa que em satisfà moltissim. Vas seguir les instruccions que vaig penjar s'altre dia per a redimensionar i pujar fotos al fòrum?
En quan a la foto: m'agrada la composició que la veig molt encertada. Per altra banda, veig la foto subexposada però no se si ho vas fer intencionadament per cercar l'aspecte dramàtic que has comentat. El diafragma tan tancat el vas haver de compensar amb una velocitat d'exposició força lenta (devies emprar trespeus). Amb un diafragma un poc més obert, que no hauria afectat a la profunditat de camp, hauries pogut disparar a una velocitat més ràpida i deixar les ones més estàtiques, tot i que l'efecte de cert moviment que veig a les ones no em desagrada gens.
Jaume Franch
04/08/2013, 16:31
Excel.lent foto , Ciscu.
Dios detalls :
1. Llum = si mires l'histograma d'aquesta foto, sembla que pot millorar.
2. Un puntet més de màscara d'enfocament no li aniria malament.
Sí, coincideixo amb els comentaris anteriors. Una bona foto que, un cop ja disparada, amb els dos detalls que comenta en Jaume pot millorar.
Bep Taltavull
04/08/2013, 20:53
Gràcies Cisco, crec que podria millorar algo seguint els consells dels companys, però, m'agrada bastant així...
Em vas dir que estava bastant processada, però, podria ser molt real.
Cisco Dura
06/08/2013, 19:36
Joan per penjar les fotos ho faig tal com vas dir: sRGB, el costat més gran no superior a 1024 (per internet he trobat penjades unes accions de photoshop de Mellado al respecte de la mida de 1024 vertical o horitzontal) i el pes no superior a 400 kb.
En quant a la resta, t’explico: no vaig emprar trespeus. Segons quins dies fins a 1/25 seg quasi m’atreveixo a fer-ho a pols. El diafragma, i estic xerrant de memòria, va esser intencionat per intentar una velocitat prou lenta per aconseguir que les ones quedessin amb aquest ambient boirós (no del tot aconseguit), i a la vegada fer que la resta de la foto no em quedes borinada i ni desenfocada. I sí és ve que està subexposada, no me desagrada.
Jaume he estat mirant l’histograma i la foto que a continuació penjo he provat de millorar-lo un pel, tinc dubtes de quina m’agrada més. En quant al puntet més de mascara d’enfocament, probablement tens raó, encara que potser m’hagi passat.
480
Joan A. Gomila
06/08/2013, 21:38
A jo m'agrada més aquesta segona versió.
Bep Taltavull
06/08/2013, 22:22
Aquesta segona versió, per jo, te punts positius i punts negatius.
Ha millorat notablement el contrast i la lluminositat, i açó ha permés que guanyi en detall i textures, però per contra, s'ha generat renou al cel,
senyal de que s'ha extremat massa i també ha perdut aquell detall que hi havia als arbres.
No podria dir quina m'agrada més, per tant, una mescla de les dues... :very_drunk:
Joan A. Gomila
06/08/2013, 22:51
Idò, Cisco, hi ha que provar de mesclar el primer plà de la segona amb el cel de la primera, ja sigui enmascarant els efectes aplicats a la segona o superposant ses dues imatges i enmascarant una de les parts. És una mica de feina, però el resultat pot ser força interessant.
Carlos Silvestre
07/08/2013, 15:50
Cisco, me parece bien la composición vertical pero veo un exceso de procesado en la foto. Creo que el fallo inicial está en una subexposición de la toma que luego hay que remontar procesando a costa de estropear la calidad de la imagen. ¿Has revisado los consejos de Mr. Lefèvre sobre la exposición?
Cisco, qualsevol que llegeixi el comentari d'en Carlos sense haver seguit el foro algun temps podria pensar que he escrit un tractat sobre exposició. (Carlos, gracias por lo de "Mr.", pero eso, lo "zemo too", ¿no? :)
Cisco, el que jo he dit algun que altre cop és el que diuen tots els que en saben i que no és altra cosa que disparar procurant que l'histograma quedi el màxim a la dreta possible, però sense passar-se, és a dir, sense que els blancs "muntin" sobre el lateral dret. Tot i així, si munten una mica (fins l'equivalent aproximat màxim de dos diafragmes (o dues velocitats), tampoc passa res si dispares en raw, ja que després es pot recuperar (per sobre d'aquests dos diafragmes de sobreexposició, els blancs cremats són ja irrecuperables). Un presa ben exposada sempre es pot enfosquir sense pèrdua de qualitat, però una presa subexposada (histograma al centre o a l'esquerra), és difícilment recuperable sense pèrdua de qualitat, com per exemple l'aparició de soroll a les parts més fosques.
Pepe Peñafiel
08/08/2013, 06:21
Una imagen idílica, me gusta el formato vertical pero , al igual que Carlos, encuentro exceso de procesado por el rescate de una imagen baja de luminosidad.
Mi clarísima tendencia inicial era a la subexposición, Cisco.
El libro de Mellado en cuanto a recomendar ajustar por la derecha el histograma por la cantidad de información que podemos perder es clarificador.
Desde luego el momento en el que captaste la imagen debía de ser precioso, desprende relax esta imagen.
Carlos Silvestre
08/08/2013, 11:20
Cisco, qualsevol que llegeixi el comentari d'en Carlos sense haver seguit el foro algun temps podria pensar que he escrit un tractat sobre exposició. (Carlos, gracias por lo de "Mr.", pero eso, lo "zemo too", ¿no? :)
Cisco, el que jo he dit algun que altre cop és el que diuen tots els que en saben i que no és altra cosa que disparar procurant que l'histograma quedi el màxim a la dreta possible, però sense passar-se, és a dir, sense que els blancs "muntin" sobre el lateral dret. Tot i així, si munten una mica (fins l'equivalent aproximat màxim de dos diafragmes (o dues velocitats), tampoc passa res si dispares en raw, ja que després es pot recuperar (per sobre d'aquests dos diafragmes de sobreexposició, els blancs cremats són ja irrecuperables). Un presa ben exposada sempre es pot enfosquir sense pèrdua de qualitat, però una presa subexposada (histograma al centre o a l'esquerra), és difícilment recuperable sense pèrdua de qualitat, com per exemple l'aparició de soroll a les parts més fosques.
Bien por reescribir el comentario "maeztro".
Cisco Dura
08/08/2013, 20:14
La veritat, m’agraden els comentaris, explicacions, tot ... són molt ben rebudes. No vos canseu. Vicenç els teus tractats ja me van bé.
Torn a penjar la foto intentant millorar-la amb els vostres consells, sempre partint de la base que l’histograma a la foto original està bastant a l’esquerra.
485
Carlos Silvestre
09/08/2013, 14:51
venga Cisco, el potencial está ahí....¡explótalo!