PDA

Ver la versión completa : Mai és el mateix...

Joan A. Gomila
29/07/2013, 22:34
Amb el títol que he posat, el que vull dir és que tornar a l'escena del crim mai és el mateix. Dissabte passat vaig aprofitar que havia de tornar a passar per es pou que haviem retratat el dia anterior quan em vaig quedar sense bateria i m'en vaig anar amb ses dues bateries ben carregades i amb tot s'equip.
Quan hi vaig arribar, em vaig trobar amb un munt de núvols baixos d'humitat que em van tapar sa lluna durant més de mitja hora i que també van passar, en menys quantitat, per sort, per la zona de cel que estava retratant. Com que en aquest cas vaig fer uns 24 minuts d'exposició amb el mateix diafragma que el dia anterior (per mor de que hi havia menys llum, entre que la lluna havia decrescut un poc més i els nuvols que de tant en tant la tapaven) la foto va quedar més exposada que la del dia abans i l'he haguda de processar una mica per aconseguir una il.luminació similar a l'altra ja que és el tipus d'il.luminació que m'agrada a jo per a fotografies nocturnes. El que menys satisfet m'ha deixat és no haver aconseguit més estels que facin una circumpolar completa i els hot pixels i renou que va generar la càmera, però clar, no tots podem conduir un Ferrari....

409

Dades exif: Nikon D5000 amb Sigma 17-70 a 17 mm, f/5,6, exposició 1444 segons, ISO 200.

Uuueeepp!!! fins ara no m'havia passat i aquesta també ha perdut un munt de pes!!! L'original son 376 kb!!!

Lafebre
30/07/2013, 09:55
Sí, Joan, tens raó, mai és el mateix o, com diuen en castellà, nunca segundas partes fueron buenas. Jo també he viscut situacions similars, així que em solidaritzo totalment amb tu. Sens dubte, em quedo amb la primera foto.

Sí, això del pes continua sent tot un misteri i, pel que es veu, que el pes original estigui per sota dels 500 KB no és indicatiu de res.

Joan A. Gomila
30/07/2013, 15:14
He pujat de nou sa foto fent-li abans uns petits canvis que m'ha permés que ara tengui el mateix pes una volta pujada que l'arxiu original. En tenir un moment faré un petit tutorial per a que tothom segueixi les mateixes passes a l'hora de redimensionar i guardar sa imatge abans depujar-la al fòrum i així podrem comprovar si aquest procediment li funciona a tothom o no.

Crec que sa qualitat de sa foto ha millorat respecte a la que havia penjat abans. He esborrat la primera i potser no ho hauria d'haver fet per tal de poder-ne comprovar les diferencies....errare humanum est.

M'agradaria que en Vicenç, que fins ara era l'únic que havia comentat aquesta foto, la torni a mirar per veure si encara es manté amb el comentari anterior o si ara, que la foto te la qualitat que toca, vol fer-ne alguna correcció :rolleyes:

Lafebre
30/07/2013, 19:14
Joan, el meu comentari -i seguint el que tu mateix feies referència- anava més en la línia de les condicions meteorològiques que et vas trobar la segona vegada que no pas en la qualitat pel problema de canviar de pes al pujar-la, ja que considerava que això era un aspecte totalment circumstancial. Però sí, em segueix agradant més la primera. Això no vol dir que aquesta no m'agradi, però quan et fant comparar... pasa el que pasa. :)

Joan A. Gomila
30/07/2013, 19:48
Gràcies, Vicenç, imaginava que el teu comentari anava per aquí però volia confirmar-ho. Gràcies de nou!!!

Jaume Franch
31/07/2013, 21:28
També m'agrada més l'altre.
No està rotada cap la dreta?

Joan A. Gomila
31/07/2013, 21:42
També m'agrada més l'altre.
No està rotada cap la dreta?

No et diré que no hi estigui, però en part també hi ha que tenir en compte la perspectiva des d'on està agafada.

Pepe Peñafiel
03/08/2013, 12:35
Cada vez me gustan más tus nocturnas Joan, estás consiguiendo unas iluminaciones y un color en el cielo que me gustaría conseguir en las mías.
Felicidades.
El título genial y creo que es lo bonito. Nunca es igual en el mismo sitio y a la misma hora.Curioso.