Iniciar sesión

Ver la versión completa : Santa Teresa "on the night" (O.R.)

Joan A. Gomila
27/07/2013, 10:28
Hola, companys, aquesta nit passada, en Bep i jo vam tornar a l'escenari d'un crim on ja haviem estat el mes d'abril de l'any passat per que ens haviem amb ganes de millorar ses fotos que vam fer aquella nit.
Aquest cop vam tenir sa companyia d'un bon ramat de vaques que dormien dins sa tanca, algunes es van estar quietes mentre feiem sa foto i d'altres van quedar com a fantasmes.
Sa foto que vos deix és un only raw. Amb ACR només li he donat un pel de contrast i enfocament i en PS redimensionat, enfocament i prou. En un principi volia fer una circumpolar d'uns 24 minuts d'exposició però va resultar que em vaig quedar sense bateria i la cosa va quedar a mig camí. Com que es resultat em satisfà bastant en quan a il.luminació general, tot i tenir els estels correguts molt poc temps, vos la deix per a que la comenteu. Em queda pendent tornar-hi amb ses bateries plenes...
Dades exif: Nikon D5000 amb Sigma 17-70 a 17 mm, f/5,6, exposició 407 segons, ISO 200.

375

Espai de color sRGB i pes de l'arxiu jpg abans de pujar-lo 355 kb.

Lafebre
27/07/2013, 11:09
Tot i que estem acostumats a veure circumpolars espectaculars amb el recorregut dels estels molt més llargs, trobo que no se li ha de treure valor a fotos com aquesta. La il.luminació la trobo realmente molt, però que molt bona i, la composició, molt encertada. Felicitats, Joan.

Joan A. Gomila
27/07/2013, 12:13
Gràcies pel teu comentari, Vicenç, precisament el que m'ha impulsat a penjar-la tot i no haver aconseguit una circumpolar a l'ús és el fet de que la il.luminació va quedar tal com a jo m'agrada per a una fotografia nocturna, on es vegin els elements del primer plà però que al mateix temps es noti que és de nit.

Joan A. Gomila
27/07/2013, 16:50
Ah! se m'ha oblidat comentar que sa il.luminació de s'escena és només amb sa llum de sa lluna i una llenterna amb un filtre càlid per a l'interior del pou i la part exterior esquerra del mateix que quedava en penombra.

Juan Cuadros
27/07/2013, 17:57
También encuentro la iluminación muy buena en esta foto. En la composición para mi gusto, sobra la parte izquierda con luces artificiales, supongo que son las casas del predio pues según mi opinión hace llevar la vista a este sitio que no es precisamente la parte más atractiva de la imagen. En cuanto a los rastros de estrellas
creo que esta misma imagen viendo las estrellas como puntos luminosos sería más de mi gusto. Claro que esto sería otra imagen con parámetros diferentes para conseguir una iluminación similar a la ya conseguida y el detalle del primer plano.Personalmente esto de los rastros no me termina de convencer. Pero claro siempre
son gustos personales y en realidad lo que priva es el gusto del fotógrafo. Dicho esto Joan, te felicito por esa luz tan preciosa que has conseguido y el detalle del primer plano.

Joan A. Gomila
27/07/2013, 18:04
Gracias por tu comentario, Juan, las luces de la parte izquierda son las de los coches que circulaban por la carretera general, hubiera podido recortar la foto pero preferí dejarla así. Las casas del predio de Santa Teresa quedan a la derecha de la foto, pero están fuera de la imagen y es que la luna había salido por esa zona y el cielo perdia mucha fuerza debido a la luz de la luna que había en esa zona, por eso elegi este otro encuadre.

Carlos Silvestre
29/07/2013, 15:00
Pues también la veo como una buena nocturna. Buena composición y buena iluminación. Buen trabajo.

Bep Taltavull
29/07/2013, 20:41
M'encanta Joan, va ser una llàstima que acabàssis la bateria... no sé com hauria quedat amb 24m d'exposició... però aquesta està clavada...

Lo únic que no m'acaba de convèncer és els llums dels cotxes a la carretera...

Fotofindera

Joan A. Gomila
29/07/2013, 22:40
Segurament l'hauria haguda de processar com he fet amb l'altra que acab de penjar. Gràcies.

Gracias también a ti Carlos por tu comentario.

Jaume Franch
29/07/2013, 23:07
M'agrada molt , Joan. Tinc la sensació de que li vas agafant el tranquillo i, com tu dius, has aconseguit unes llums molt ben compensades.
Per cert, Qui era Santa Teesa? :rolleyes:

Joan A. Gomila
30/07/2013, 07:08
Hola, Jaume, moltes gràcies pel teu comentari. En quan a la Santa Teresa que vaig posar al títol, en aquest cas fa referència al lloc al que pertanyen les terres on hi ha aquest pou, però si vols saber alguna cosa de la vida de la santa ho pots cercar al google on segur que hi trobaràs prou informació. En el meu cas particular, a casa hi tenc una Teresa i tot i que és bona al.lota, no crec que hi arribi a santa :p

Joan A. Gomila
30/07/2013, 08:28
Val, Jaume, en Bep m'acaba de fer caure en el compte de que he escrit malament el nom de Teresa, jajajajaja, no ni m'en havia adonat, esper que aquesta errada no afecti a la qualitat de la foto :rolleyes:. Editaré el títol del tema.

Pepe Peñafiel
03/08/2013, 12:33
TRas estar "enredando" por la noche estos día me reafirmo y paladeo con mas sabor esa iluminación Joan. Me parece fantástica.