PDA

Ver la versión completa : Una paret divertida

Lafebre
19/07/2013, 17:27
L'altra dia, anant en cotxe amb la meva dona a sopar a casa d'uns amics vàrem passar a prop d'aquesta paret. No l'havia vist mai abans i em va semblar una paret "divertida", així que al cap de dos dies vaig tornar-hi expressament, i amb càmera. Correspon al centre cultural Espai Jove Boca Nord i el parell de "joves" estan mirant com d'altres juguen a la petanca.
318
ISO 200
Nikkor 80-200 a 200 mm, f/10
1/320 sec.

Joan A. Gomila
19/07/2013, 18:12
No em deixes de sorpendre amb la teva manera de "veure" una foto abans de fer-la i dels enquadraments que aconsegueixes. Si haguessis fet sa foto de sa paret sense els dos personatges sa foto estaria morta i plana, la inclusió dels dos joves li dona un plus important a a sa foto.
Només un petit però que en res desmereix la foto: llástima que sa gorra sigui del mateix color que el color de la paret, si arriba a ser blava, per exemple, hauria destacat encara molt més.
Per jo, fotofindera sens dubte.

Carlos Silvestre
19/07/2013, 18:55
Buen contraste entre los colores de la pared y el aspecto aburrido de los personajes. Inteligente toma.

Pepe Peñafiel
20/07/2013, 08:25
Ja ja ja. Imagen Lafebriana. Una paleta de colores que hace las delicias de cualquier aficionado a la fotografía y una composición divertida y con interés.

Antoni Cladera
20/07/2013, 14:16
Vicenç, bona vista i percepció!!
Per jo, boníssima...
Joan Antoni, no accept un "però" a un element casual com és el color d'una prenda en un moment concret...
La foto social té i ha de tenir aquest punt de magia....
Si la gorra arribàs a ser d'un color complementari al troç de paret, passaria a ser de màgica a genial!!!
En fotografia social i de natura (menys mal!) no podem controlar tots els elements...
Repetesc: Bona foto i no accept un pero per un color de la gorra...
(Tal vegada, escritvd'una altra maneraa.....)
Salut!!!!

Joan A. Gomila
20/07/2013, 15:18
És que de vegades és dificil trobar ses paraules exactes per expresar una idea...

Bep Taltavull
20/07/2013, 17:48
Entenc que el comentari d'en Joan no volia ser un "però", si no un "llàstima" com diu ell mateix seguidament...

La foto Vicenç, tècnicament la veig perfecte, composició, exposició... però no m'acaba de fer el motiu...

Pesava el mateix abans de pujar-la... 178KB ??

Manel Almar
21/07/2013, 09:11
Molt bona foto, Vicenç.

Jaume Franch
21/07/2013, 09:24
Em reafirmo amb les felicitacions per aquesta gran foto.
330

Ni un "però" ni un "llàstima", un detall : Em crida l'atenció la ma dreta de la jove.
Ah! També voldria saber amb quin pes l'has pujat.

Lafebre
21/07/2013, 12:21
Gràcies pel vostres comentaris, companys.

Bep, Jaume: la foto, abans de pujar-la, pesa 1,2 MB.

Bep Taltavull
21/07/2013, 19:40

Aquí està l'error Vicenç, no intentis penjar cap foto amb un pes superior a 480KB... intenta a pujar-la de nou

Jaume Franch
21/07/2013, 22:28

No acabo de estar segur que ens contestes el que volem saber, Viçenç.
Abans de pujar-la pesava 1,2MB, val. Però, la vas pujar amb aquest pès?
Si és així, en Bep te raó.

Lafebre
22/07/2013, 13:08
No acabo de estar segur que ens contestes el que volem saber, Viçenç.
Abans de pujar-la pesava 1,2MB, val. Però, la vas pujar amb aquest pès?
Si és així, en Bep te raó.
Sí, Jaume, esclar. Potser no m'he explicat bé, però la foto l'he pujat amb 1,2 MB. Però tampoc he fet res d'especial, he seguit el procediment de sempre: Editar el raw amb Capture NX2 i, un cop acabat, fer-ne una còpia en Jpeg. Després, i ja en PS, redimensionar la imatge a 72 ppp i 1024 píxels pel costat gran i signar-la. Resultat: 1,2 MB (en aquest cas). Em temo que si la redimensiono el suficient per sota dels 1024 píxels per tal que doni menys de 500 KB, perdrà encara molta més definició, no creieu? :confused:

Antoni Cladera
22/07/2013, 13:16
Vicenç,
Perdone'm.....
Però me costa creure que una imatge redimensionada a 1024px a 72ppp et doni més de 300kb..... Mmmmmm....
Aqui el problema jo ja el veig!!!
El culpable no és el maiordorm! És la firma. M'explic. .... i et deman: que pesa la firma?, es un psd? Per jo que pesa 1mb i et puja el pes de l'arxiu....
Cuidadín.....

Antoni Cladera
22/07/2013, 13:18
Me deixat cosa:
No firmis despres, firma abans de la copia o be, redimensiona aquesta firma Vicenç....

Lafebre
23/07/2013, 13:11
Me deixat cosa:
No firmis despres, firma abans de la copia o be, redimensiona aquesta firma Vicenç....
Quan he vist els teus dos comentaris, m'he dit: "Calla, és un bon apunt aquest d'en Toni. Molt probablement té raó. Anem a provar-ho". Doncs.... "mi goso en un poso".

L'única diferència en pes de la foto redimensionada sense signar o signada és de només 0,1 MB (1,3 MB respecte 1,4 MB). He fet un petit repàs (no totes) de les fotos que he anat pujant al foro en els darrers mesos i totes anaven d'entre aprox. 1,00 MB a 1,5 MB. Així que... :confused::confused::confused:

Jaume Franch
23/07/2013, 17:15
Vicenç, en el nou fòrum, està clar que si puges una foto amb un pès superior a 480KB (per cert, acabo d'augmentar aquest llímit a 500Kb reals, fa un moment), el programa et comprimeix la foto a un pes no desitjat.

Per altre banda, respecte el que et diu en Toni, la majoria de nosaltres, que redimensionem amb PS, tenim en compte també la "qualitat" en que es guarda. Recordeu la lliçó de'n Mellado quan ens diu que observem que a partir d'una qualitat superior a 6 ò 7 no millora significativament la qualitat de l'imatge que re-dimensionem a efectes del fòrum, però SÍ permet estalviar-nos molt de pès.
Segons lo anterior, una imatge de 1,4MB amb qualitat màxima (12), pot passar perfectament a menys de 300Kb si la guardem en qualitat 8 o 9, sense que es deteriori visiblement el resultat editat en Monitor (si s'ha de imprimir ja és un altre cosa).

Lafebre
23/07/2013, 18:46
Ara sembla que sí, Jaume. El truc ha estat a canviar la qualitat a 7 (per defecte, jo sempre ho deixava a 12). La foto ha passat de 1,4 MB a 423 KB. La pujo a veure que tal.

Reedició:
Doncs alguna cosa passa que no ho acabo d'entendre: La foto de sota pesa 423 KB (amb IVA i tot inclòs :)), la pujo, envio la resposta, poso el ratolí sobre la imatge i em diu que està a 174,2 KB.

371

Joan A. Gomila
23/07/2013, 21:36
Repeteixo la pregunta que vaig fer a en Raul: en quin espai de color esta?

Joan A. Gomila
24/07/2013, 07:07
I una altra cosa que també hauriem de saber és si la foto està pujada directamente des de l'ordinador o si primer s'ha pujat a una altra galeria o web (per exemple, ses fotos pujades a facebook tenen una perdua de qualitat important, així que si després utilitzam aquest enllaç per a penjar-la aquí és normal que la foto no sigui gran cosa).
Mentre no haguem resolt el problema, crec que a partir d'ara ses fotos que pujem, juntament amb les dades exif hauriem d'explicar el pes real de l'arxiu, l'espai de color i si l'hem pujada directament des del pc o no.

Lafebre
24/07/2013, 12:06
Joan, jo sempre les pujo en sRGB i directament des de l'ordinador.

Tot i així, tampoc la veig tant malament, de definició. El que passa és que com ha sorgit aquest tema de la pèrdua de pes al pujar-les, vaig donant totes les dades que estan al meu abast per veure si en treiem quelcom de profit.

Juan Cuadros
27/07/2013, 18:17
Para mi es una magnifica foto......una vez que la veo. Digo esto porque yo habría sido incapaz de ver este motivo. Felicidades.

Joan A. Gomila
27/07/2013, 18:34
Joan, jo sempre les pujo en sRGB i directament des de l'ordinador.

Tot i així, tampoc la veig tant malament, de definició. El que passa és que com ha sorgit aquest tema de la pèrdua de pes al pujar-les, vaig donant totes les dades que estan al meu abast per veure si en treiem quelcom de profit.

A n'aquesta jo no li veig una manca de qualitat però si que em sorpren el tema de la baixada de pes....

Juan Cuadros
28/07/2013, 11:42
Creo que es una magnifica imagen. Como algún compañero también me asombro de la facilidad que tienes para ver este tipo de motivos. Seguro que yo nunca me habría dado cuenta. Enhorabuena y un saludo.