Ver la versión completa : Una altra silueta estelar. Milky way
Antoni Cladera
19/07/2013, 12:31
No hi ha res més immens que trobar-te totsol davant l'univers!!!
Sense paraules... S'ha de viure, sense fer fotos, sense renou, amb buidor..... amb l´única companyia de la fosca.... bono... i de la perpètua contaminació lumínica.....
salut!!!
316
Jaume Franch
19/07/2013, 15:34
........! (He esborrat una paraulota)
I.... tota aquesta bellesa l'has gaudit sense una trista cervesa???. No m'ho crec!.
Enhorabona, Toni!.
(Perdona Toni, la Escarapela FF anava adjunta en la meva resposta i, per error, l'he posat sota la imatge. )
Joan A. Gomila
19/07/2013, 15:48
Magnífica nocturna, Toni, es veu que es photopils va de conya per a planificar certes fotos.
En aquesta, tot i sa contaminació lumínica que és inevitable, si que es nota que era de nit i, personalment, m'agrada més que sa de Lithica.
Em podries dir ses dades exif? Crec que vas tirar a una ISO força elevada ja que a la zona ombrivola li not una mica de renou (potser sigui pel meu monitor que no és de gaire qualitat) i fins i tot algun pixel de color blau o vermell, o és per que has intentat treure detall de les ombres?
Antoni Cladera
19/07/2013, 15:53
Gràcies Jaume!
Tot el contrari Joan Antoni.... negres ni tocar-los....pixels del barça a 30".... qualcun ni deu haver....... pocs però....
iso 6400
Joan A. Gomila
19/07/2013, 15:54
Gràcies per sa informació, és que no entenc prou açò de pìxels de colors per quin motiu surten i no sabia si havies tocat res d'aquella zona tot i que m'extranyava molt que ho haguessis fet.
Això no es fa, Toni!!!. Ara, en veure aquesta foto, m'has posat en un veritable dilema, no sé si escollir entre aquesta o "startrails above the tree" que vas posar l'altre dia, ha, ha. Senzillament molt bona. És d'aquelles fotos que un no es cansaria mai de contemplar. Felicitats Toni.
Bep Taltavull
19/07/2013, 18:33
Esplèndida captura Toni, molt bona composició, m'agrada sobretot la temperatura escollida ja que ens deixa veure un cel policromàtic 319
Carlos Silvestre
19/07/2013, 18:54
En este caso la contaminación lumínica le da un plus de interés. A ver si Pepe, que anda por el Pirineo, mira este post y nos consigue una Vía Láctea impoluta.
Magnífica por el espectáculo estelar tan bien captado y por la composición diagonal de torre y arbusto del fondo.
Antoni Cladera
19/07/2013, 19:05
Gràcies a tots..
Bep, la temperatura en nocturnes, per la meva experiència, depèn molt i molt de la contaminació lumínica que hi ha a l'escena i amb cels ennivolats ja ni en parlam!! (es multiplica x1000)
Joan Antoni, l'explicació és fàcil:
Dels diferents tipus de renou que produeix el sensor...., n'hi ha que NO són producte d'una aleatorietat, aquesta renou surt en tomes de llarga exposició, sobretot als vespres, on es veuen aquests "hot pixels" dispersos per tota la imatge, aquests píxels poden ser de color vermell, verd, blau o blanc. Sempre sortiran a zones fosques. Aquests solen ser pixels defectuosos o formats per un mal funcionament del sensor de sa càmera, durant l'exposició (cosa impossible en Nikon...jjajajaj).
Un altre tipus de renou produit pel mal funcionament del sensor que no té res que veure amb el mencionat abans seria el produit per amplificació de brillantor, el qual té la famosa particularitat de formar píxels calents i de color magenta a les cantonades del sensor. Darrerament amb els canvis dels circuits i d'instal·lació de disipadors, es veu menys aquest tipus de renou....
Esper haver aclarit cosa.......
Antoni Cladera
19/07/2013, 19:08
Carlos.... has estado poco por el lugar, no?
....mmmmmm..
Primero, gracias....
segundo... el arbusto es pétreo... y està desde el S.XVIII que está junto a la torre.... jajajajaja... Son restos de construcciones....
Pepe!!!!!!!
Mira pa E-SE o W-SW..... aunque estos dias con luna......lo tienes xunguillo.......
Joan A. Gomila
19/07/2013, 19:29
Excel.lent explicació que ens dones, Toni, gràcies!!!
Pepe Peñafiel
20/07/2013, 08:32
En este caso la contaminación lumínica le da un plus de interés. A ver si Pepe, que anda por el Pirineo, mira este post y nos consigue una Vía Láctea impoluta.
Magnífica por el espectáculo estelar tan bien captado y por la composición diagonal de torre y arbusto del fondo.
Ya, y ¿el oso que pasa?.
Mucha soledad mucha noche y el pedazo de oso rondando. ¡¡GLUP!!
Preciosa y envidiable imagen Toni.
Estoy estrenando internet desde casa ( no entiendo como llega ahora), municipal por cierto.:cool:
Jaume Franch
21/07/2013, 10:43
Ya, y ¿el oso que pasa?.
Mucha soledad mucha noche y el pedazo de oso rondando. ¡¡GLUP!!
Preciosa y envidiable imagen Toni.
Estoy estrenando internet desde casa ( no entiendo como llega ahora), municipal por cierto.:cool:
Municipal?