PDA

Ver la versión completa : Lliga catalana de bàsket



LluisSurralles
10/09/2010, 21:41
El cap de setmana vinent es juga al Palau Blaugrana la Lliga Catalana de Bàsket. Tinc la posibilitat de conseguir una acreditació mes com a ajudant meu,. Si algú vol venir, que m´ho digui. Només podrà venir una persona. Hi participan el Manresa, el Joventut, el Barça i el campió de Leb.

VLafebre
11/09/2010, 10:52
Lluís, crec que tots els fotofinderos t'agraïm moltíssim el teu oferiment. Per suposat que a mi m'agradaría moltíssim acompanyar-te, no tant per fer tan bones fotos de bàsquet com les teves, sinó per aprendre'n al teu costat.

No obstant, si hi ha algú que també li interessi anar-hi i que ho tingui més difícil per més endavant, jo retiro la meva "candidatura". Al cap i a la fi, jo visc a menys de 10 minuts caminant del Palau Blaugrana i si en LLuís segueix amb els seus generosos oferiments, jo hi puc anar qualsevol altre día.

Moltes gràcies per l'oferiment, Lluís.

CarlosSilvestre
11/09/2010, 11:32
Gracias Lluis pero estoy "aislado en la isla". Me hubiera gustado aprender de tu experiencia en el mundo del basquet.

PepePenafiel
11/09/2010, 12:23
Al igual que Carlos lo tengo algo más complicadillo que Vicenç. Gracias

mariarosaoliver
12/09/2010, 00:55
Estaría encantada de poder ir, no solo por aprender sino por ver a un maestro en acciòn, pero la insularidad no perdona.
Gracias por tu ofrecimiento
María Rosa

joangomila
12/09/2010, 08:32
Como la mayoría de compañeros estoy aislado en una isla (la redundancia la he hecho aposta). Gracias por el ofrecimiento.

imported_admin
12/09/2010, 21:55
Pues ...parece claro quien serà el candidato, no?
Mucha suuerte y, ya nos pasareis muestras de vuestra experiencia.

LluisSurralles
12/09/2010, 23:05
El que vulgui venir que em truqui al mòvil (620 046 416) i ens posarem d´ acord. Fins aviat.

VLafebre
20/09/2010, 18:55
Pués sí, abusando de la amabilidad y generosidad de LLuis, el pasado sábado tuve, por una parte, el placer de conocerle personalmente y, por otra, la oportunidad de poder hacer fotos en los dos partidos de semifinales de la LLiga Catalana de Bàsquet, gracias a la credencial que Lluis me proporcionó.

Primero de todo, he de decir que Lluis no solamente me aconsejó sobre los parámetros a fijar en la cámara, sino que además me dió toda una serie de consejos sobre posicionamiento y seguimiento del juego, todo para que yo le pudiera sacar el máximo provecho. Otra cosa es que yo lo supiera aprovechar...

Es esta foto podéis ver a Lluis con todo su arsenal, preparado para el combate.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=44838 &g2_serialNumber=2

He de decir que ya me imaginaba que hacer fotos de baloncesto era muy difícil, pero a la hora de la verdad, "cuando saltas al ruedo", me percaté que todavía era más difícil de lo que me imaginaba (luz artificial, necesidad de un diafragma muy abierto para desenfocar el fondo, la rapidez del juego, etc). Esto hace que todavía valore más las fotos con que LLuis nos viene obsequiando la vista.

Bueno, de momento, aquí os dejo una de las fotos que hice, aunque sea sólo como prueba de que estuve en el Palau.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=44833 &g2_serialNumber=2
Solamente me queda decir una cosa: gràcies Lluis, moltes gràcies per tot.

LluisSurralles
20/09/2010, 20:47
Al contrari Vicens, Gràcies a tu. Pel que vaig veure vas captar la tècnica rapidamet. La prova la tenim amb aquesta bona foto d´en Pete Mickael. Ja ho deia en Jaume que em prendires la feina... Fotofinderos: Vicens es un buen elemento que en poco tiempo puede hacer muy buemas fotos de basket. Yo espero poder copiarle algún encuadre.

imported_admin
21/09/2010, 00:20
Me satisface enormemente saber que compartisteis esos momentos. Que nadie tenga envidia de Vicenç: quien sino podia aprovechar mejor esa generosa oferta?.
Un abrazo a los dos.

CarlosSilvestre
21/09/2010, 15:30
¡Jopé Lluis...o eres muy buen maestro o te ha salido un alumno aventajado!

VLafebre
21/09/2010, 19:35
¡Jopé Lluis...o eres muy buen maestro o te ha salido un alumno aventajado!
Lo primero, Carlos, lo primero. Ya te lo puedo yo bien asegurar.

PepePenafiel
22/09/2010, 13:46
Chicos,¡¡vaya pareja!!.
Ambos dos enhorabuena.
Vicenç, ya pensaba que no pero me has vuelto a impresionar.
Lo dicho, Felicidades a la pareja Lluis/Vicenç

imported_admin
22/09/2010, 14:13
Vicenç, et sabria greu posar els parámetres de la fotografia del jugador Pete Michael?

CarlosSilvestre
22/09/2010, 16:05
...¡y vaya equipazo que manejas Lluis!

VLafebre
22/09/2010, 16:41
Vicenç, et sabria greu posar els parámetres de la fotografia del jugador Pete Michael?

Faltaria plus!!!!. Aquí van:

D700, ISO 2500
Nikkor 80-200, f/2,8 a 92 mm, f/2,8
1/1250 sec.
Control d'exposició: manual

imported_admin
22/09/2010, 18:11
Ostres, com "tires" de ISO alta, eh?
fantàstic.
Hauriem d'explicar que no totes les càmeres, en particular les de gama mitja i no diguem baixa, poden emprar aquestes sensibilitats sense esperar gra, no?

Recordo el dia que en Lluis em va convidar a fer fots en un partit entre el Barça i el Girona, que es va sorprendre de la qulitat que obtenia la meva D300 a ISO "alta" = 800 !, oi Lluís?

LluisSurralles
22/09/2010, 22:11
Es cert que em vaig sorpendre de la qualitat que donava la D 300 a alta sensibilitat. Jo llavors tirava amb una Canon Eos 1 Mark II i no donava tanta qualitat. La veritat es que,en aquest aspecte Nikon ha millorat molt principament els darrers models, sobre tot la 3D que, al meu entendre, avui en dia, es la millor. Jo tinc una MarK III que dona molta qualitat pero, después de provar la D3 puc dir que aquesta última es millor

VLafebre
23/09/2010, 12:18
Si, és cert, és tot un plaer poder disparar a ISOs altes sabent que perdràs relativament poc de qualitat i en canvi et garanteix que tindràs poc gra o soroll. Aquest va ser el meu principal argument per comprar-me la D700. (Vaig patir molt amb la D80, tot i que encara la faig servir per segons què).

No obstant, trobo que tecnològicament hi ha una forta mancança encara avui en dia en totes les marques, i és poder combinar altes ISOs (6400, 12800) amb baixes ISOs (25, 50), garantint qualitat en els dos extrems. Això evitaria l'haver d'utilitzar filtres de densitat neutre en segons quins casos. Però tot arribarà, espero....

Tornant al bàsquet, us pujo aquestes dues fotos i després us comento el defecte que jo els hi veig.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=45020 &g2_serialNumber=2
D700, ISO 2000
Nikkor 80-200 f/2,8, a 80 mm, f/2,8
1/1250 sec.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=45010 &g2_serialNumber=2
D700, ISO 2000
Nikkor 80-200 f/2,8 a 80 mm, f/2,8
1/1000 sec.

Doncs bé, el defecte que jo els hi trobo és la tonalitat del color de la pell. Tot i que els blancs, en el meu monitor, els trobo correctes, la pell no m'acaba de convèncer. He intentat millorar-la (alguna cosa he aconseguit), però no n'estic satisfet del tot. Vaig disparar amb el balanç de blancs en automàtic (ruc de mi, em vaig deixar la cartulina gris a casa), i no vaig pensar a preguntar-li al Lluis si s'havia de disparar a uns determinats ºK. Aprofito per fer-ho ara: Lluiiiiiiiis, s'havia de fer?????.

Què en penseu, vosaltres?. Hi trobeu el mateix defecte que jo?.

Dins la meva galeria he obert un àlbum amb el títol "Bàsquet". Qui vulgui, allí en pot veure alguna més... amb el mateix "defecte" o "efecte"

imported_admin
23/09/2010, 14:24
A mi em va passar exactament el mateix quan vaig acompanyar a en Lluís a peu de camp en el partit Barça-Girona. Una dominant groguenca em va sorprendre molt i va desdlluïr l'èxit de fer fotos en aquestes condicions (fa dos anys, va ser una petita proèsa per a mi...) . Vaig dispartar també amb balanç de blancs automàtic. Recordo que li vaig comentar a en Lluís aquesta dominant groga a les fotos, però ja no recordo el que em va conmtestar. Espero que ara ens ho aclari, oi Lluís?

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=45062 &g2_serialNumber=2
ISO 1600* 1/320* f/4.0* *+1*
Lente : 70-300mm sense VR
Distancia focal : 70mm
Us pujo la mateixa foto (Original en .jpg) tractada amb Camera Raw :
1. Refredant-la ( baixant temperatura de color)
2. Variant una mica de tonalitat cap a magenta ( potser m'he passat amb el blau).

LluisSurralles
23/09/2010, 19:18
Com que la llum es sempre la mateixa el que faig jo quan tiro sense flashos es posar sempre el balanç de blancs a una temperatura de color concreta. En el cas del Palau es 4800 graus Kelvin pero, per al meu equip i aixó pot variar segons la càmara. Si ho posem en automàtic ens pot variar segons els colors que hi hagi al fons. El que cal es fer una bona lectura el primer dia i gurdar-la per sempre, a no ser que canvii la llum cosa que no sol passar . Es cert que a en Vicens li vaig dir que poses automàtic perque penso que, el primer, dia aixó no era el mes important. Per altre costat, alguna vegada m´he equivocat i aixó si que ho controlem molt amb la edició de les fotos que s´han de publicar en aquell moment. Un altre cosa es quan tiro amb els flashos zenitals pero ja ho explicaré en la propera ocasió.
Apart dels dominants, el que hi veig a les dues fotos d´en Vicens es: a la primera, falta de nitidesa i en Rodrigo San Miguel té un peu tallat i a la segona, que el jugador que té l´ acció, en Josep Franch,* no se li veu la cara i aixó en premsa es molt important
Jaume, de les teves fotos es molt millor la segona amb el dominant blau. En realitat aquesta dominant agrada molt en premsa.
Espero no haver-vos cansat amb el meu rotllo.

joangomila
24/09/2010, 07:46
Fantàstica explicació!!!

VLafebre
24/09/2010, 10:06
Lluis, cansar-nos amb el teu "rotllo"?. Al contrari!!. Moltes gràcies per l'explicació. És exactament el que volia saber.

PepePenafiel
24/09/2010, 21:53
¿y que pasaría con la imagen de Vicenç a 4800º K.?
:-?

VLafebre
25/09/2010, 12:24
¿y que pasaría con la imagen de Vicenç a 4800º K.?
:-?

Buena pregunta, Pepe. Subo una nueva foto con dos versiones (he escogido esta nueva foto porqué para mi es una de las más evidentes con una temperatura de color menos acertada).

La primera versión es, en lo que a temperatura de color se refiere, tal cual salió de la cámara, tomada con balance de blancos en automático.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=45043 &g2_serialNumber=2

Esta segunda versión es modificando la temperatura de color con Capture NX2 a 4800 ºK, sin ninguna corrección de color adicional. (se trataba de ver cual era la diferencia sin que intervinieran otros ajustes).

A decir verdad, ninguna de las dos me gusta, pero si tuviera que escoger, me quedaría con la primera.

Como aclara LLuis, los 4800 ºK funcionan con SU EQUIPO, lo que no quiere decir que sea válido para otros, ya que supongo que cada firma debe calibrar sus diferentes modelos de manera muy específica.
No hay duda que la mejor manera de establecer el correcto balance de blancos en estas condiciones de luz es con la carta gris y la cámara específica que vas a usar, y guardarte los valores para la siguiente ocasión. Otra vez será....

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=45174 &g2_serialNumber=2

imported_admin
25/09/2010, 16:54
Con el Camera Raw sólo tienes que desplazar el cursor hacia la izquierda del apartado de Temperatura de color, hasta que encuentras el que te parezca mejor.
Sin embargo, en este caso el resultado tampoco me acaba de convencer (caemos en dominante azul), ni siquiera guiando el matiz hacia magentas, por lo que he optado por ir a la pestaña de Escala de Grises del CR y bajar el amarillo.
Le he dado un pelín de recupeeración para evitar zonas quemadas y parece que ha ganado.
Como sigo en clave de descalibración subjetiva ya me direis si lo he arreglado o lo he estropeado más.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=45262 &g2_serialNumber=2

LluisSurralles
25/09/2010, 18:46
Quizas la de dominante azul está un poco pasada pero, para mi gusto, con un poco de dominante azul es la mejor versión.
Hay un compañero que tira con Nikon y le salen muy bien de color. La próxima vez que lo vea le comentaré el tema. Creo que tira en automático y las trabaja después con la edición porque él no tiene prisas para publicar.

PepePenafiel
27/09/2010, 06:14
Interesante este hilo. Gracias