PDA

Ver la versión completa : Codi QR



joangomila
02/04/2012, 13:26
Hola, com que ses noves tecnologies avancen que fa por i ens hem d'adaptar als nous canvis, he generat el codi QR que conté l'adreça de la web de fotofinde. L'he penjada al facebook i també vos la deix aquí.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/551598_3210774945580_1152427848_32485446_115010508 1_n.jpg

Recordar que per a poder llegir aquets codis és necessari disposar d'alguna de les aplicacions que existeixen instal.lada dins el mòbil.

imported_admin
03/04/2012, 11:05
Juraría que no seré l'únic que es faci moltes preguntes sobre el que ens exposes.
Entre elles, la seva aplicació pràctica.
De què es pot generar codi QR ? Només de texte? també imatges? --> podries generar un codi QR d'un retrat, d'una cara?
Interessant.
Espero que ens en puguis fer 5 cèntims.

A veure si pots desxifrar aquest:
http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=8&d=Joan%20A.%20Gomila%20de%20lo%20millo ret%20de%20Ciutadella%20i%20part%20de%20Menorca.%2 0%3A-%29%0D%0A ( A veure si funciona).

joangomila
03/04/2012, 16:21
Ostres, Jaume, si que ho he pogut desxifrar però t'has passat una mica en elogis...
A veure, jo encara no en tenc gaire idea de quina utilitat poden tenir en el futur els codis QR.
Pel que he pogut esbrinar venen a ser com a un codi de barres on hi ha molta més cabuda de informació per que els codis de barres que coneixem son unidimensionals i el QR son bidimensionals (també es coneixen per codis bidi).
A partir d'un codi QR em vaig poder descarregar al meu mòbil la programació del teatre principal de Maó pels mesos d'abril i maig.
També he llegit que s'hi pot ficar una partida d'escacs. Si alguna vegada us heu fixat en les partides que es publiquen a la premsa nacional (El País, per exemple) sembla que d'aquesta manera t'en pots emportar tota la partida i mirar-te-la en un altre moment sense haver de tenir el diari al davant (evidentment has de tenir un programa que permeti la reproducció de la partida).
Crec que pot tenir molta aplicació de cara a tema de publicitat però en l'àmbit de la fotografía desconec fins on pot arribar la seva aplicació.
Referent al codi que he penjat, ara pens que si arribam a fer l'exposició de fotos que s'havia proposat fa uns mesos, si es poses el codi QR al cartell anunciador una persona que passa per allà amb un telèfon mòbil que tengui accés a internet podria visitar la nostra web al mateix instant sense haver de teclejar l'adreça de la pàgina.
Ja dic, no se fins on arribarà l'aplicació d'aquests codis.

beptaltavull
03/04/2012, 16:29
Joan, m'ho vas explicar la setmana passada i no recordo com es deia el programa que et vas
descarregar per desxifrar aquest tipus de còdigs... :-? :-? :-?