PDA

Ver la versión completa : Una orquidea a la vora del camí



joangomila
09/04/2012, 22:23
Avui hem anat a dinar a l'hortal que tenim a casa amb uns amics. Quan hem acabat de dinar hem anat a caminar una estona. Ja de tornada m'he trobat amb aquesta orquidea a la vora del camí. El tema de les orquidees l'he descobert a partir d'altres membres de fotofinde i tot i que és un tipus de fotografia que no acostum a fer, m'ha fet ganes provar a veure com resulta s'objectiu fent un macro. Per açò no he volgut penjar sa foto a s'apartat de fotos a comentar, ja que tan sols pretenc compartir amb els qui anau darrera les orquidees aquesta foto, sobretot per que l'he feta pensant amb voltros. Tot i açò, si algú vol dir la seva, ja ho sabeu que ho podeu fer.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11522 6&g2_serialNumber=1


Fabricante
NIKON CORPORATION
Modelo NIKON D5000
Valor de Apertura f/6,3
Espacio de Color Uncalibrated
Valor de Exposición Bias 0 EV
Programa de Exposición Manual
Flash No Flash
Longitud Focal 70 mm
ISO 200
Velocidad de Obturador 1/50 sec
Fecha/Hora lun 09 abr 2012 17:17:02 CEST
IPTC: Derechos de Autor Joan A. Gomila
Alto de la Imagen EXIF 1024 pixels
Software Adobe Photoshop CS5 Windows

imported_admin
10/04/2012, 08:23
1. Molt bé per posar-t'hi i gràcies per la al.lusió als orquidiòlegs del FotoFinde.
2. Em sorpren l'enquadrament i la orientació de la foto.
3. Suposo que amb "l'emoció" del moment no vas pensar amb adequar els paràmetres. Supòso que no feia vent i que tens molt bon pols.
4. Quin objectiu vas emprar? 18-70mm?
5. Imagino que amb lo be que t'ha quedat i millorant paràmetres t'animaràs a fer-ne més, no? El contrari, no té sentit. Ara ja ho has tastat.
5. I aquesta distribució generósa dels paràmetres sota la foto? :o
6. Ja que hi ets, saps com es diu aquesta preciosa orquídia de Menorca?

joangomila
10/04/2012, 10:14
1. Molt bé per posar-t'hi i gràcies per la al.lusió als orquidiòlegs del FotoFinde.
2. Em sorpren l'enquadrament i la orientació de la foto.
3. Suposo que amb "l'emoció" del moment no vas pensar amb adequar els paràmetres. Supòso que no feia vent i que tens molt bon pols.
4. Quin objectiu vas emprar? 18-70mm?
5. Imagino que amb lo be que t'ha quedat i millorant paràmetres t'animaràs a fer-ne més, no?* El contrari, no té sentit. Ara ja ho has tastat.
5. I aquesta distribució generósa dels paràmetres sota la foto? :o
6. Ja que hi ets, saps com es diu aquesta preciosa orquídia de Menorca?

1. De res, va ser el que em va moure a fer la foto.
2. Senzillament em vaig ajupir i la vaig fer des d'una posició cenital, no em feia ganes allargar-me damunt s'asfalt d'es camí ;D.
3. No em queixo de com tenc el pols, en quan a adequar els paràmetres et refereixes a diafragmar més per tal de tenir més profunditat de camp? o a augmentar ISO per tal de tenir més velocitat? Vent no en feia.
4. El Sigma 17-70.
5. Suposo que alguna més en caurà (gràcies per dir que m'ha quedat bé), però com que no tenc gaire experiencia en aquest tipus de fotografies, com milloraries els paràmetres? (aquesta pregunta va enllaçada amb el comentari del punt nº 3).
5 (bis) Ja ho he corregit, no sé com és que es van posar així, jo ho vaig fer com sempre faig i no m'havia adonat que s'havien col.locat així. :-[
6. No en tenc ni idea, no conec ni el nom comú (es diu alguna cosa referent a les mosques pel seu aspecte?) ni el científic.

imported_admin
10/04/2012, 12:05
1. De res, va ser el que em va moure a fer la foto.
Així es comença. Alerta , que engantxa. ;)

2. Senzillament em vaig ajupir i la vaig fer des d'una posició cenital, no em feia ganes allargar-me damunt s'asfalt d'es camí* .
El que jo faig moltes vegades es agafar la planteta per la seva tija i moure-la per que em quedi en un pla òptim, tant de focus com de llum. Algunes vegades, mentres aguanto la planta amb la ma esquerra, apoio la càmera damunt aquest abantbraç ( normalment amb la distancia focal al màxim = 200mm).

3. No em queixo de com tenc el pols, en quan a adequar els paràmetres et refereixes a diafragmar més per tal de tenir més profunditat de camp? o a augmentar ISO per tal de tenir més velocitat? Vent no en feia.
Principalment, per que la velocitat d'obturació t'asseguri que no quedarà moguda.

4. El Sigma 17-70.

5. Suposo que alguna més en caurà (gràcies per dir que m'ha quedat bé), però com que no tenc gaire experiencia en aquest tipus de fotografies, com milloraries els paràmetres? (aquesta pregunta va enllaçada amb el comentari del punt nº 3).
Pujant una mica la ISO a 400 ( no crec que amb aquesta llum et faci renou), amb lo que dobles el valor de la velocitat d'obturació i entres dins un marge de seguretat de no trepidació. En cas de poder obrir més el diafragma, és un altre alternativa, sobretot si vols aconseguir l'efecte Bokeh.

5 (bis) Ja ho he corregit, no sé com és que es van posar així, jo ho vaig fer com sempre faig i no m'havia adonat que s'havien col.locat així.*
Curiós, no?

6. No en tenc ni idea, no conec ni el nom comú (es diu alguna cosa referent a les mosques pel seu aspecte?) ni el científic.
Crec que es una Ophrys vermyxia = Mosques blaves = Espejo de Venus.

VLafebre
10/04/2012, 12:35
Quina enveja que només sortir de casa us trobeu amb aquestes meravelles!. Jo, al sortir de casa, em puc trobar moltes altres coses però, orquídees, us ben aseguro que no. Aprofiteu-les, aprofiteu-les....

imported_admin
10/04/2012, 13:02
Quina enveja que només sortir de casa us trobeu amb aquestes meravelles!. Jo, al sortir de casa, em puc trobar moltes altres coses però, orquídees, us ben aseguro que no. Aprofiteu-les, aprofiteu-les....

No sé, no sé...
http://orquidiari.com/especies/especies_catalunya.htm

VLafebre
10/04/2012, 13:33
Quina enveja que només sortir de casa us trobeu amb aquestes meravelles!. Jo, al sortir de casa, em puc trobar moltes altres coses però, orquídees, us ben aseguro que no. Aprofiteu-les, aprofiteu-les....

No sé, no sé...
http://orquidiari.com/especies/especies_catalunya.htm


Coi sí, però no al sortir de casa com diu en Joan

beptaltavull
10/04/2012, 18:04
Joaaaaan, ara t'has passat al bando dels orquidiòlegs ??? ::) ::) ::)

Sense ser un expert en macros diria que t'ha quedat força bé... ;) ;)

L'única acció que jo hi faria seria clonar el reflexe...

imported_admin
11/04/2012, 09:18
.....
L'única acció que jo hi faria seria clonar el reflexe...

Detente pecador!!! ;D
El reflexe dona nom a aquesta especie de Ophrys speculum ( També O.vernixia o Espejo de Venus.... o Mirallet de Sant Joan A.Gomila... ;D)

beptaltavull
11/04/2012, 15:15
Upsss!!! com que som un total desconeixedor de flors i em molesta el reflexe... jo l'hauria clonat...:-X :-X :-X

joangomila
11/04/2012, 19:18
Jo no ho sabía que es reflexe fos es motiu del seu nom. Sort que no l'he clonat. [smiley=tekst-toppie.gif]