PDA

Ver la versión completa : Coses que em quedan en la memòria.



raulsintes
26/04/2012, 19:10
Avui que he vist que en Bep Taltavull xerrava de caramuixes he pensat que estaria be fer uns comentaris referent a questa planta, de la qual pujo una foto de la flor.

Asphodelus aestivus.

Açò és el nom científic d'aquesta planta, i no tindria més importància si no fos per que a Menorca la coneixem en tres noms diferents: Quan neix, que la planta és tendra li diem porrassa; quan treu la tija per florir li diem albó i quan la planta es mor que la tija es seca reb el nom de caramuixa.

Però també és molt interessant el usos que tenia per la població: amb la caramuixa feien els lluquets que consistien en tallar la tija seca a trossos de aproximadament 20 centímetres i els esmitjaven en quatre parts i s'ensofraven els extrems per així prendre foc a les cuines de carbó i de llenya i també als brasers.

Els fabricants de sabates, tallaven aquestes tiges seques a mida de les sabates per mantenir tensat la puntera i els talons, (avui s'empren de plàstic”

També* la tija seca es cremava i es feia es caramó, una mena de carbó en pols que servia d'esca per encendre amb el pedernal les pipes dels fumadors; aquesta el pagesos* generalment la solien guardar-la dins d'una banya de bou.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=53364 &g2_serialNumber=2

beptaltavull
26/04/2012, 21:19
Raúl, ets un crack [smiley=vrolijk_26.gif] [smiley=vrolijk_26.gif]
Avui, amb aquest comentari, he aprés moltes coses. No sabia que tingués un nom per cada etapa de creixement. :-? :-? :-?
Havia sentit el nom de porrassa, sense saber que es feia referència a la mateixa planta. Lo dels lluquets, sí que ho havia sentit a dir a la meva àvia.
En fi... que ja m'en puc anar a dormir tranquil :D :D :D
Gràcies Raúl

imported_admin
26/04/2012, 22:46
Quin gust aprendre aquestes coses!. Gràcies, Raül.

PepePenafiel
27/04/2012, 17:19
Preciosa lección de botánica popular. Muchas gracias Raúl.
Me encantan esta cosas.

CarlosSilvestre
27/04/2012, 18:04
Eres una enciclopedia botánica. Gracias por enseñarnos estas cosas.

joangomila
29/04/2012, 09:20
Gràcies per aquesta lecció tan instructiva, Raul i bona foto per acompanyar s'explicació.

imported_admin
29/04/2012, 13:43
Ja sé que no és l'apartat per criticar fotos, però no vull deixar passar de dir-te que a aquesta foto li manca llum.
Encara no controles l'histograma?

raulsintes
01/05/2012, 17:19
Jaume, el funcionament de l'histograma ho tinc més o manco clar amb al mini-curs de fotografia digital que he fet, el què passa és que aquesta fotografia està feta fa uns tres anys en format JPEG i en automàtic que és cóm feia les fotografies de natura abans.
Actualment estic fent un curset de revelat en photoshop i començ a dominar millor tot aquest món, ara bé, en falta dominar la vista i açò és més fotut. :-[ :-[

imported_admin
01/05/2012, 18:05
Es que, des de que se que fas el curs de PS, estic esperant que ens donis el gust de dir-nos que ja l'empres. Endevant, Raül. Ja veuràs com xalaràs.