PDA

Ver la versión completa : Incidència hortícola tomaquil



imported_admin
10/07/2012, 11:03
Com alguns de vosaltres sabreu, m'encanta fer "experiments" amb plantetes, sembrar llavors d'espècies tropicals, intercanviar* exemplars, gaudir de plantetes autòctones, etc.

M'ensumo que més d'un de nosaltres haurà probat a fer creixer una tomaquera en un test.
Fa anys que ho faig. A vegades amb poca sort i d'altres amb una recompensa sorprenent.

Aquest any vaig sembrar llavors de Tomàquet de Penjar ( excel.lent per fer pa amb tomàquet). He tingut sort i no he tingut la presència de l'eruga del tomàquet com altres anys, però he tingut una incidència, per a mí, insòlita : La base dels tomaquets, a mida que maduren, s'esberla, queda plana com si l'haguessin tallat amb un ganivet ben esmolat.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11776 2&g2_serialNumber=1 https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11776 7&g2_serialNumber=2

Sé que n'Isabel, una fotofindera en la sombra, és una experta en el tema i, hores d'ara, ja haurà fet la collita de tomàquets en el contexte de "hort urbà" -com ella diu- a unes fotos que va pujar al Facebook.

Algúm em pot dir a que és degut aquest fet?. Massa reg?

joansotil
10/07/2012, 17:18
jaume com aficionat a s´hort urbá jo les reg cada dia amb manguera i no tenc aquest problema, llástima de tomatigues perque tenen bona pinta.

beptaltavull
10/07/2012, 21:48
Em sap greu Jaume, però jo només et puc ajudar a ... menjar-les* [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif]

joansotil
11/07/2012, 09:07
Jaume, segons m'han dit es per falta de calcio. Jo vaig fer es planters dins els pots de danone i es problema solucionat de tot duna ;D ;D ;D ;D

isabelgrinyo
11/07/2012, 12:32
Hola Jaume,

M'alegra veure que fas experiements hortícoles !
La veritat és que mai havia vist una cosa així... :o tinc la sospita que deu ser algún tipus de plaga...i és una llástima ja que tenen bona pinta. ::)
No és per donar-te enveja però jo ja he collit uns 200 ... cherrys tipus pera !! i de moment sense incidencies.

Investigaré a veure que pot ser....
He fet un mini curs de jardineria i hort i el vui continuar passat vacances-

Ja et diré quelcom .

Salutacions :)

Isa

joansotil
12/07/2012, 16:34
jaume avui mati he tingut un debat amb es jubilats entesos en tomatigueres i diuen que es peer falta de calci o un exces de cloro a l´aigua es veu que el estiu amb sa calor es pasen amb es cloro, també m han dit que son bones però perden gust.

imported_admin
12/07/2012, 16:50
Ei, Joan, gràcies.
Jo també he consultat amb un pagès amic meu i m'ha dit el mateix. Però no sé què he de fer. L'adob que emprem conté aquest mineral?
O he de fer el que tu dius, els hi dóno un Yogurt cada dia?.* ;D

isabelgrinyo
14/07/2012, 14:56
Dilluns potser et pugui dir alguna cosa ja que tinc que veure a un amic meu que és "pagés".
He estat "investigant" i no trovo rès... és curiòs !

Isa

CarlosSilvestre
17/07/2012, 15:35
Parece Batman ese tomate.

AntoniCladera
18/07/2012, 09:27
Després d'analitzar la fotografia amb un aparell aleman d'alta tecnologia que diagnostica les enfermetats de les toma`tigues per escaneig d'imatge, sense dubtes puc dir:
Jaume, aquesta malaltia és fruit d'una anterior bastant extressada del tomàquet en qüestió i per l'efecte temible del dominó...del resta de la planta... segons els entesos en el tema, les llavors d'aquest producte malalt van ser incesablement fregades amb un bon pa mab oli i d'aquí ve aquesta forma tan plana de la part inferior d'aquesta fruita de l'horta urbana.
Esper haver contestat el teu dubte... supòs que malament, per contestat
:D :D :D :D :D :D :D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

imported_admin
18/07/2012, 11:27
Ostres Toni, ademés de fotografia, ets un entès en la matèria tomaquil.
La propera vegada que vulgui recollir llavors, no fregaré el tomàquet i menys en una torrada de pa de pagès; com a molt el passaré suau per damunt d'una llesca de pa Bimbo amb ISO3200 i un Filtre DN400.
;D