PDA

Ver la versión completa : Macarelleta

joangomila
14/10/2012, 20:10
Hola a tots, vos deixo una foto feta avui migdia. M'ha cridat l'atenció els núvols que hi havia al cel.

https://farm9.staticflickr.com/8049/8087318689_91045f0ec0_c.jpg

Cámara Nikon D5000
Exposición 0,003 sec (1/320)
Aperture f/8.0
Lente 35 mm
Velocidad ISO 200
Tendencia de exposición 0 EV

AntoniCladera
14/10/2012, 20:41
Bones Joan,
no se si és la meva pantalla o la conversió, però la veig molt sobreenfocada...
No la puc disfrutar...

joangomila
14/10/2012, 21:03
Potser tens raó que m'he passat amb s'enfocament.... ja miraré de solucionar-ho en tenir un altre moment. Gràcies per s'observació, Toni.

imported_admin
14/10/2012, 22:23
Apart del que observa en Toni, torno a pensar que els blaus del cel...estàn un pel forçats, no?.

VLafebre
15/10/2012, 13:11
Per opinar sobre una foto sempre faig el mateix procés: Un primer cop d'ull per veure d'entrada quines sensacions em produeix i, després, una observació més pausada. Tot això abans de llegir qualsevol comentari d'altres companys per tal de no deixar-me influenciar incoscientment. Doncs bé, Joan, t'haig de dir que els primers impactes han sigut totalment coincidents amb els d'en Toni i en Jaume.

Crec que és una bona foto que corregint aquests detalls pot quedar molt millor.

CarlosSilvestre
15/10/2012, 17:32
El tratamiento creo que es algo excesivo en lo tovcante al enfoque. Está algo tendida a la derecha. La composición es buena y el cielo bien contrastado. Veo una tonalidad cian general.

joangomila
15/10/2012, 22:19
Bé anem per parts...
Toni: en quan al procés d'enfocament estava provant un procediment nou i es veu que em vaig emocionar i em vaig passar una mica :-[
Jaume, Vicenç i Carlos: pel que fa a les tonalitats blaves i cians del cel, vaig aplicar una capa d'ajustament Tono/saturación on la saturació de blaus i cians està a -40 i de magenta -30, per tant no acabo d'entendre el que em voleu dir.
Carlos: tens raó que està una mica caiguda. Gràcies per haver-me fet reparar amb aquest fet.

VLafebre
16/10/2012, 19:23
Bé anem per parts...
Toni: en quan al procés d'enfocament estava provant un procediment nou i es veu que em vaig emocionar i em vaig passar una mica* :-[
Jaume, Vicenç i Carlos: pel que fa a les tonalitats blaves i cians del cel, vaig aplicar una capa d'ajustament Tono/saturación on la saturació de blaus i cians està a -40 i de magenta -30, per tant no acabo d'entendre el que em voleu dir.
Carlos: tens raó que està una mica caiguda. Gràcies per haver-me fet reparar amb aquest fet.
Joan, t'he enviat un mail particular :)

joangomila
19/10/2012, 14:17
Després dels consells d'en Vicenç i de les observacions dels altres companys he arribat a veure la dominant cian que hi havia a la foto.
Crec que ho he pogut corregir d'una manera que consider correcta. També he aprofitat per a baixar l'efecte d'enfocament que li havia aplicat i, de pas, anivellar l'horitzó que com va observar molt bé en Carlos, s'em havia passat comprovar-ho en la primera foto.
A veure que n'opinau ara...

https://farm9.staticflickr.com/8473/8102608746_4c9963039a_b.jpg

VLafebre
19/10/2012, 15:47
Molt millor així, Joan. Però jo encara tinc els meus dubtes de si treure-li una mica més de blau-cian. I no vol dir que hagi de ser en la mateixa proporció. En cas de dubte, jo acostumo a fer el següent: Vaig corregint... i corregint... i corregint, guardant-me totes les proves, fins que veig que m'he passat. llavors miro enrera i trio la que crec que més s'adiu al que jo vull. De vegades són tocs subtils, però suficients per crear diferències. Jo de tu, ho provaria. Però cadascú treballa amb el protocol i la rutina que li va millor.

En qualsevol cas, bona feina, Joan.

joangomila
19/10/2012, 16:29
Gràcies pels teus consells, Vicenç, una manera de treballar que segur ha de donar uns bons fruits.

imported_admin
19/10/2012, 17:07
Un darrer consell: Passa aquesta darrera versió per ACR i dóna-li un +25 de Temperatura de color per aplicar-ho NOMÉS al penyal.
Crec que encara pot guanyar més la foto.

beptaltavull
19/10/2012, 23:02
Bona feina Joan, ara em sembla que la veig be. ;) ;)

Vicenç: passa'm el telèfon del teu oculista... :D :D :D

PepePenafiel
24/10/2012, 16:22
Buen trabajo Joan , la segunda mucho mejor.