PDA

Ver la versión completa : Insecte Pal Verd



joangomila
27/04/2013, 19:07
Diumenge passat ens van convidar a en Bep i jo a fer fotos a un lloc de Ciutadella. Quan ja estavem a punt de marxar, en Bep es va trobar damunt la seva jaqueta aquest insecte que, ni ell ni jo, no haviem vist mai. Tot i que ja era tard, el vam deixar damunt l'herba i amb l'ajuda del trespeus d'en Bep vaig poder fer aquesta foto.
L'insecte feia entre 1 i 1,5 cm de llarg i, posteriorment, en Bep va esbrinar que es tractava d'un Insecte Pal Verd i sembla ser que per la seva mida era un individuu bastant jove.
Ens va cridar l'atenció quan vam ampliar la imatge a amb la càmera la cua bífida i l'ull de l'animaló.

Cámara Nikon D5000
Exposición 2
Aperture f/51.0
Lente 90 mm
Velocidad ISO 200
Tendencia de exposición 0 EV
Flash No Flash

https://farm9.staticflickr.com/8536/8685736223_f87d42c1ac_b.jpg

imported_admin
27/04/2013, 20:43
Bona troballa!!!
Com és que no vas pujar un pel més la ISO i reduïr una mica el temps d'exposició ?
Quin diafragma vas emprar, f/51.0??? Deus voler dir 5.1, no?
Molesta molt el fons.

joangomila
27/04/2013, 20:54
Si, Jaume, f/51!!! no f/5.1, va ser el màxim que em donava i així m'asegurava major profunditat de camp. Tens raó que pujant s'ISO reduïa el temps però estic tan poc habituat a pujar ISO i com que l'animaló no es borinava, ho vaig deixar així.
També és cert que el fons molesta un poc, però estava en el seu hàbitat i em va semblar més adient fer-li les fotos allà on es trobava que no dur-lo a un altre lloc on es trobàs fora del seu hàbitat encara que el fons fos una mica més nèutre. Una altra cosa que no s'ens va acudir va ser que li haguessim pogut posar una cartulina de fons, açò és manca de pràctica en aquests tipus de fotos. M'ho apunt per sa propera.

imported_admin
27/04/2013, 21:15
Amb un tres peus i amb l'animaló quiet es pot treure una bona foto ( vent apart, clar).
Si haguessis pogut obrir més el diafragma la profunditat de camp hagués pogut fer un bon boqueh : L'insecte estava en una posició quasi equidistant de l'objectiu i segurament això ho hagués afavorit. Probablement l'apertura va quedar supeditada a la distancia focal màxima. Quina lent vas emprar i a quina distancia focal?.

joangomila
27/04/2013, 21:17
S'òptica és el Tamron SP AF 90mm f/2.8 macro 1:1

Gràcies per les teves observacións respecte a la profunditat de camp.

imported_admin
27/04/2013, 21:19
He modificat el text. Disculpa.

PepePenafiel
28/04/2013, 09:05
Increíble 51 de f yo creía era un error de escritura.
Es un problema tremendo el macro de animales y en directo.

joangomila
28/04/2013, 09:10
Como el macro no lo había usado nunca yo también aluciné al ver que iba cerrando diafragma y el número seguía aumentando sin parar :o

beptaltavull
28/04/2013, 18:06
Personalment m'agrada la realització, ja que si haguéssis obert més el diafragma per
tenir un bon bokeh tan sols quedava enfocat l'ull i la resta desenfocat.
He de dir a favor d'en Joan, que, va actuar d'aquesta manera per aconseguir la màxima nitidesa de l'animal...
La flor lila del fons... un puntàs [smiley=tekst-toppie.gif]

joangomila
28/04/2013, 19:22
Lo de sa flor lila va ser cosa de na Sedes.