PDA

Ver la versión completa : Mora dels Pirineus



manelbernado
06/01/2013, 11:57
No està gaire ben retocada, i el nom es massa gran, però a mi m'agrada. :P
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12210 9&g2_serialNumber=1

joangomila
06/01/2013, 14:06
Hola, Manel, d'entrada em sembla una bona foto. M'agrada la composició que has obtingut i es format quadrat de sa foto. Tens raó que es teu nom és massa gran.
Per altra banda estaria bé saber les dades exif de la foto i també que ens expliquis una mica quin procediment has utilitzat per a processar sa foto i així et podrem donar algun altre consell que pugui millorar-la.
Salutacions.

manelbernado
06/01/2013, 15:37
Gràcies!
Simplement l'he retallada, he augmentat el contrast i he aplicat una màscara d'enfocament.
Com no domino el programa he comès l'error de sobreescriure l'arxiu original :-/. L'he penjada tot i que el nom és massa gran ja que no sé com treure'l al haver perdut la foto original.

Les dades de la foto tampoc les puc penjar, ja que pel que tinc entès, quan guardes la foto "per a Web" no es guarden les dades :'(.

Agrairia qualsevol consell per tal de recuperar la foto original (si és possible) o, si més no, per retocar el text que hi apareix.

VLafebre
06/01/2013, 18:32
Manel, aquests tipus d'errors els hem fots alguna vegada. Jo t'aconsellaria que et fessis un duplicat de la foto original, guardessis l'original i llavors treballessis amb la còpia. D'aquesta manera, sempre pots fer-te un duplicat nou i començar un altre cop.

beptaltavull
06/01/2013, 19:18
A part del que ja han apuntat els companys, a mi m'agrada la imatge.

Felicitats Manel. [smiley=tekst-toppie.gif] Més, més...

imported_admin
06/01/2013, 22:09
Tret dels detalls que ja heu comentat, la foto és més que correcte. Es pot dir que és una aproximació a un macro, no?

Ah, Manel: Les dades exif les tens a la foto que has pujat. Vés al teu àlbum i edita la foto i veuràs a sota que posa les dades EXIF.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12211 5&g2_serialNumber=2
Bons consells els que t'han donat. Poc a poc, a base de errors, aniràs perfilant el teu flux de treball. És qüestió de temps i dedicació.

Per cert, tornant als paràmetres de la foto : si no has emprat un trespeus per fer-la, 1/70 és una velocitat d'obturació fregant el pal i acreditaría que tens un bon pols i que no feia vent. ;)

manelbernado
07/01/2013, 00:24
Gràcies a tots pels consells, de ben segur que els utilitzaré! ;D

Les dades EXIF són:
Fabricante - NIKON
Model - COOLPIX P90
Valor de Apertura - f/4
Espacio de Color - sRGB
Valor de Exposición Bias - 0 EV
Programa de Exposición - Program
Flash - No Flash
Longitud Focal - 16,9 mm
ISO - 160
Velocidad de Obturador - 1/70 sec.

I no, Jaume, no utilitzo un trípode. A més a més, és estrany que em quedés prou bé aquesta foto, ja que com la majoria de les altres, les haig de fer depressa i corrents.

imported_admin
07/01/2013, 00:58
Per un altre vegada, pots augmentar la sensibilitat ISO, suposo que fins a 400, sense que es vegi gra - soroll. Així podràs obturar més rapit i tindràs més garanties de que no et quedi moguda.
Tot i que amb aquesta foto t'ha sortit prou bé.

PepePenafiel
10/01/2013, 18:23
Manel el consejo de duplicar la imagen antes de editarla es fundamental.
Si coges esa costumbre pronto te darás cuenta que el experimentar sin miedos no tiene NADA de riesgo puesto qeu el original está a salvo.
Al principio es frecuente el tener que realizar varias ediciones de una misma imagen por errores o fallos en el procesado.
He de decirte que tu primera imagen es más que prometedora.

manelbernado
10/01/2013, 21:04
Ya he hecho una copia de todas mis fotos por si a caso. De ahora en adelante lo haré siempre, gracias por éste útil consejo. :)