PDA

Ver la versión completa : Concursos de Fotografia REVELART



imported_admin
11/07/2012, 18:48
Revelart ens envia aquesta proposta:

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11784 3&g2_serialNumber=2

imported_admin
11/07/2012, 18:52
Toni, m'has enviat un comentari sobre aquesta proposta. Et sembla be fer-lo també en aquest fil?.

AntoniCladera
12/07/2012, 08:17
Ja que ho has dit.... fer el que vulguis...

És un escrit que vaig dirigir a la junta fent unes aportacions ..(i crítiques....) a les bases, creant una mica de senttiment del que som. I si volem que els que venen darrera facin les coses bé...noltros els hi hem de posar el camí com toca...

Jo vaig escriure:
Bon dia,
com a fotògraf compromès amb aquest art i amb el futur de la nostra activitat no puc deixar de fer unes observacions a aquestes bases.
Bases que no venen de cap organisme oficial o empresa, si no d'una associació de fptògrafs que segur, com jo, vos estimau el que feu, però no heu anat a pensar amb aquesta redacció, el perjudici moral i legal que podeu fer a la nostra passió.
Vull dir:

1r.- No vos podeu contradir. Si l'objecte del concurs és ilustrar una sèrie de camisetes de la vostra entitat, cosa que veig molt original i positiva, no poseu llavors un punt 5è on posa que a més de camisetes la podreu emprar per altres soports.

2n.- Com a fotògrafs que som tots NO hem de deixar mai que els nostres drets es perdin a un simple concurs. Trob que és més apropiat que el guanyador NO perdi en cap moment els drets sobre la seva imatge. Si a l'objectiu ho deixau clar el que es farà i a un punt apart deis que "amb la imatge guanyadora s'ilustraran les camisetes de l'entitat REVELART, però l'autor no perdrà els drets de les imatges en cap cas.

3r.- En quant al tema de poder retocar la imatge per adaptar-la, sempre hauria d'esser sense perdre la puresa de la imatge concursant, retocant només el tamany i afegint, si cal, els texte que hi calguin.

Només amb ànims de crítica positiva i esperant que continueu alimentant el caliu de la fotografia a la nostra illa.

Al cap d'unes hores un representant de la junta directiva em va contestar:
Bones tardes Toni,

Noltros mos estimam molt aquest art, i defensam precisament tot lo que has dit. Mai feriem perjudici a ningú, tot al contrari.
Les bases les vam pensar ben prou, però hem intentat redactar les lo més clares i resumides possible.

1-La cosa és que la imatge a part de camisetes vam pensar que tal vegada faríem una bandera.

2-En cap moment deim que ningú te que perdre cap dret sobre la seva imatge, només té que cedir els drets d'ús.

3-Deim ben clar que en cas de tocar, que tal vegada no hi ha cas seria exclusiva ment per la seva adaptació, tamany o proporcions, i de fet vam parlar que abans de fer ho, mostraríem el resultat al autor per la seva aprovació.

Com pots veure, si que hi pensam però seria un rollo posar tot assò.

De totes formes gràcies per la teva crítica constructiva, esperam la teva aportació fotogràfica, no tan sols per la camiseta... que realment és un excusa per tirar endavant alguna activitat creativa i motivar una mica al personal.

Atentament ,
La junta directiva

REVELART FOTOGRAFÍA

Voltros podreu extreure el que volgueu.
Jo no puc contestar aquest mail de resposta perque contesten coses diferents al que jo deman...
Un petit exemple:
Si jo em present a un concurs i veig a les bases:
" ... se reserva el derecho a retocar digitalmente la fotografía para su adaptación a las camisetas u otros soportes...."
I jo els hi dic que amb això han d'anar alerta.... i hauríen de posar que es mantindrà l'originalitat de la imatge (colors, forma...) Jo crec que no me poden contestar dient: "...Deim ben clar que en cas de tocar, que tal vegada no hi ha cas seria exclusiva ment per la seva adaptació, tamany o proporcions, i de fet vam parlar que abans de fer ho, mostraríem el resultat al autor per la seva aprovació...."

A les bases no es diu ben clar res de tamany i proporcions... i si ha de ser així s'ha de posar. Ses bases d'un concurs han de ser molt clares.
Perquè? (Ho pos en majúscules)

PERQUÈ AVUI EN DIA LA GENT ORGANITZA CONCURSSOS I CERCA BASES PER LA WEB I FA "COPIAR I PEGAR"...
jO MATEIX HE VIST ABERRACIONS DE BASES ON TOTES LES IMATGES PARTICIPANTS D'UN CONCURS ED NATURA DE LES ILLES BALEARS CEDEIXEN ELS DRETS A L'EMPRESA ORGANITZADORA.
RESULTAT: UN BANC DE FOTOS D'ESCÀNDOL!!!!

QUE HEM D'INTENTAR: FER UNES BASES COHERENTS. QUE SI LES COPIEN, NO LES MALINTERPRETIN...... QUE SI POS CEDEIX, NO PUGUIN ENTENDRE DONAR.
PER AIXÒ QUAN JO FAIG UNES BASES SEMPRE POS: El participant MAI perdrà en cap cas els drets de les seves imatges.

Que consti que aplaudesc aquesta iniciativa de REVELART. I els anim a seguir endavant amb el nostre món indestructible d'imaginació fotogràfica

Una abraçada!

PepePenafiel
12/07/2012, 20:22
Estoy total y absolutamente de acuerdo en lo que dices Toni.

beptaltavull
12/07/2012, 21:40
Cadascú que tengui el que es seu... vadir un ca, quan l'anàven a capar ::) ::) ::)

VLafebre
13/07/2012, 11:24
Totalment d'acord tant amb l'esperit com en el contingut dels comentaris d'en Toni.