PDA

Ver la versión completa : When the night has come..... Sa Mesquida



AntoniCladera
21/08/2009, 18:43
Si, el sol es ponia i la fosca entrava a la costa de Sa Mesquida. Mentre la família era a la platja, em vaig escapar al codolar del costat.
Tenia ganes de provar en serio la qualitat dels filtres degradats made in U.K, funcionant en companyia d'un filtre de densidat neutre....
No hi havia ennivolats......la veritat: No els volia. Les roques, els rompents eren tot el que just volia per la meva composició, si haguéssin apereguts els ennivolats....massa elements per una foto pensada en B&W, en la que volia transmetre quietut, armonia, serenor........

Esper que vos agradi:
Parametres:
Model = NIKON D700
nikor 20mm 2.8
Exposure Time = 30"
F Number = F8
Exposure Bias Value = -0.33EV
Metering Mode = CenterWeightedAverage
Filtre Densidat neutra 9 passos
Filtre degradat 3 passos


https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2714& g2_serialNumber=2

imported_admin
21/08/2009, 19:28
Transmet serenor i algo més. Aquest efecte seda del mar li dóna un aire de misteri. Omiteixo comentaris sobre el fet de que sigui en B/N (no vull ser cansat). Molt maca, Toni.
I quines conclusions en treus de l'ús dels filtres degradats?
(És un tema que molts de nosaltres desconeixem, com tantes coses de la fotografia...)
Jo pensava que hi serieu aquest cap de setmana. Ja veig que no ho vaig entendre.
Espero que tú amb els teus B/N i les teves dones us ho hagueu passat molt bé a Sa Mesquida ( d'on justament tinc un mal record fotogràfic, recent...) .

AntoniCladera
21/08/2009, 19:44
;D ;D ;D ;D ;D
Si, si Va ser deixar la platja el primer vespre, girar-me cap a l'aparcament i pensar.....si aquí és on en jaume va fer les fotos!!!!( pels senyals de trànsit...)

Els filtres degradats els vaig emprar pre reduir el contrast emntre el cel i la mar.... mesurant la zona de les roques i la zona de la mar la diferència de llum era massa notable....Posant un filtre degradat de tres passos de llum vaig enfosquir el cel, mantenint la llum a la mar i les roques...donan una imatge parescuda a aquesta(la mar es quedava congelada) ..... *Va ser quan vaig decidir posar entre mig de l'objectiu i el filtre degradat, un filtre de rosca circular de Densidat neutra que resta 9 passos de llum....... Imagina!! Vaig poder fer una exposició de 30" a les 21'35h
Els filtres degradats serveixen per casos on volem llevar contarst entre el cel i la terra(o la mar) Si vas a la galeria veuras una foto de n'Assumpta cercant cornets on tant el primer pla com el cel estan equilibrats i to això sense emprar photosshop... val la penprovar-los...
En Carlos tbé els té... Jo fins ara emprava Cokin per`cada any i mig havia de compra-ne de nous( es ratllaven molt). Aquests estan força bé.

En tenc un altre americà per fer sortides i postes de sol que funciona a l'inrevés, el degradat comença enmig del filtre i degrada cap a la part superior, d'aquesta manera restes contrast a l'element més lluminós i protagonista que és el sol. Es diu Sigh.Ray però només es fa a EEUU i és molt car.....

Per cert et va arribar l'acció d'enfocament?

imported_admin
21/08/2009, 19:57
Ho he entès i tot!! Alucina! :o
Crec que esperaré a iniciar-me en l'ús dels filtres i, pel que veig, hauré de començar per el degradat aquest. Espero que , en alguna d'aquestes sortides que tenim programades, m'en podeu ensenyar "in situ".
-------------------------------- Fitxer atn ---------------
Sí, vaig rebre el .atn. Primer de tot vaig tenir que fer un esforç per entendre què era un fitxer .atn. Decidit a averiguar-ho, vaig entrar en el Google i li vaig "preguntar" : Ah! és una "action = atn" de Photoshop. Anem bé, pensava. El vaig incloure en la carpeta corresponent. Dins ja en el PS, Amb la tecla F9 vaig editar totes les accions i, efectivament, ho havia fet bé. Ho explico per si algú, despistat com jo, s'hi troba.
Però d'aquí no he passat. La veritat és que encara no he tingut temps per posar-m'hi. :-?

PepePenafiel
22/08/2009, 07:01
[size=14]Preciosa composición Toni, ese recorte apaisado me encanta también. La he estado mirando con detenimiento y tengo claro que es exactamente lo que buscabas por tus explicaciones pero todavía no integro el cielo con el resto del paisaje. Me llama la atención ese tono tan igual ( no diría plano), yo estoy todavía en esa fase en la que los patrones mandan y necesitaría alguna nubecita para entenderla mejor.( :-/ :-/) .
LO seguiré mirando porque con los B/N a mi me cuesta muchas veces entrar en el espíritu de la imagen y esta tiene mucho ( seguro que Jaume se ha puesto un poco contento con este comentario de los B/N).
Lo cierto es que es una maravilla la imagen trasmite realmente lo que *pretendías y eso es , parta mi, el summun de un fotógrafo saber trasmitir a los demás.[/styize]

Carlos
22/08/2009, 11:58
Doncs a mi ja em perdonareu però em transmet més inquietut que serenor, del tipus de les pelis del Stephen King..... (tipo "La Niebla")....

Però no vull dir que no m'agradi eh??

M'encanta la foto :)

CarlosSilvestre
23/08/2009, 16:29
Pues efectivamente hay demasidos elementos como para transmitir calma y quietud. El tratamiento de la imagen pide más marcha: loas, espuma... Pero técnicamente impecable.
Como dice Toni tengo filtros english degradados neutros pero aún ando peleándome con ellos...